Dubieuze (ongeziene!) praktijken Barracuda

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

een andere mogelijkheid is, dat ze in vertrouwen hebben aangekocht en te maken hebben gehad met de praktijken van een dubieuze groothandel die leverde.

maar dan nog kunnen ze geen 2 verschillende prijzen voor datzelfde product vragen. al is het met de beste bedoelingen, het is voor de fiscale wetgever een vorm van btw ontduiking.
zelfs al geef je alles aan in de boekhouding, dan komen ze met het argument van een dubbele boekhouding (die is bij wet verboden en staat gelijk aan fraude)
tegenwoordig is het niet makkelijk een zaak te runnen met die 10.000 verplichte regeltjes, maar 2 prijzen hanteren op deze manier is helaas zelf om problemen vragen.
oiz
Mountainbiker

Post by oiz »

Kan inderdaad in vertrouwen aangekocht zijn...
Als ik bij mijn leverancier (autoonderdelen) SKF spanrollen voor de distributie van een Ford bestel zijn het ook de originele van Ford enkel is het embleem van Ford wel weggefreesd...
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

oiz wrote:Kan inderdaad in vertrouwen aangekocht zijn...
Als ik bij mijn leverancier (autoonderdelen) SKF spanrollen voor de distributie van een Ford bestel zijn het ook de originele van Ford enkel is het embleem van Ford wel weggefreesd...
maar als je diezelfde skf onderdelen besteld bij een winkel van skf dan zal er niks weggefreesd zijn want er staat gewoonweg niks hé
dit mag gewoonweg niet
een merknaam verwijderen

zou het niet kunnen dat ze de onderdelen van de 2006derrie gebruiken voor de 2009 versie en daardoor het serienummer van de 2006 verwijderen
oiz
Mountainbiker

Post by oiz »

Is gekocht en geleverd in de originele skf verpakking.
Ford laat het daar maken maar skf mag het niet onder eigen naam verkopen met het embleem van ford erin.
Het kan zijn dat shimano hun delen ergens op dezelfde manier laat maken...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Als ik telefonisch te horen krijg : we krijgen ze zo geleverd, wil je een met serienummer, kost je dat 90 euro extra.

Van aankoop in vertrouwen bij een dubieuze leverancier is geen sprake! #-o
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

madskatingcow wrote:Als ik telefonisch te horen krijg : we krijgen ze zo geleverd, wil je een met serienummer, kost je dat 90 euro extra.

Van aankoop in vertrouwen bij een dubieuze leverancier is geen sprake! #-o
dat roept grote vraagtekens op, dat moeten ze zelf ook begrijpen en het is kompleet in strijd met de wetgeving.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

idd.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

EcoRacer wrote: Daar kan je LBS ook niets aan doen maar dat zijn adviesprijzen van de producent.
Yep, en de ene geeft je een "speciaal voor jou" korting van 10% en een andere verkoopt net iets boven de waarde van internetprijzen....
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

EcoRacer wrote:
Hubertje wrote:Moet je je allemaal maar eens afvragen of je bereid bent voor die dingen dan de ECHTE prijs neer te tellen. Zo ja: ga naar je dealer.
Het mes snijdt natuurlijk langs 2 kanten...
Of je laat dit oogluikend toe en je betaald een heel pak minder.
Of je gaat ertegenin en betaald de volle pot.

Wat niet wil zeggen dat veel fietsonderdelen (losse kaders, e.d.) soms gigantisch overprijsd zijn. (mijn mening)
Daar kan je LBS ook niets aan doen maar dat zijn adviesprijzen van de producent.
dat wil nog steeds niet zeggen dat men de serienummer moet wegvijlen en bijlakken
daar gaat het hier over
niet over de adviesprijs of internetprijs
wel over dat barracuda onderdelen aanbied waarvan dat de serienummer is verwijderd
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

dat wil nog steeds niet zeggen dat men de serienummer moet wegvijlen en bijlakken
Geloof je dat nu echt?
Pak dat je daar een kwartier mee bezig bent.. Dat kost een firma ongelooflijk veel, die hebben wel wat beters te doen hoor..
Post Reply