Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Jempy One wrote:
Herder Ronny wrote:Ik heb mij eerst zoveel mogelijk ingelicht eer ik overgegaan ben tot aankoop van een GPS toestel. Fora als deze maar ook gps.nl en gpscenter.be zijn ideale media om vooraf goed ingelicht tot aankoop over te gaan.
De officiële prijs is nog altijd € 489 voor een Edge 705 HR, zonder geheugen uitbreiding en/of topo kaarten.
Bij Gpsshop.be kost een 705 HR + 2Gb Micro SD + Topo België € 467. Dit weekend liep ik in AS Adventure en was de prijs voor de Edge 705 HR € 399 zonder topo map ;-)
Dus ik denk dat € 375 geen slechte prijs is voor een ongeopend pakket.
Natuurlijk zijn sommige webshops en vooral Ebay shops (UK) goedkoper, en daar wordt momenteel gretig gebruik van gemaakt!
Op www.cardioshop.be heb ik de 705hr gezien voor 345 €. Iemand een idee of dit een betrouwbare site is?
Ik heb daar al 3 polars gekocht en werden steeds correct geleverd.
Op voorhand betalen en je krijgt nog wat korting die je zelf direct mag afhouden bij de overschrijving.
reddevil
Mountainbiker

Post by reddevil »

Ik heb Edge 705 HR gekocht bij Global Gizmos shop in UK.
http://www.globalgizmos.co.uk/

staat momenteel aan 257,94 pond inclusief verzendkosten.287,30 euro
reddevil
Mountainbiker

Post by reddevil »

wasbeer2006 wrote:Ben ook van plan een 705 te kopen, echter heb ik een vraag.

Als ik een route van internet download van BV italie, heb ik dan ook de kaart van italie nodig of kan het ook zonder.

Ik neem aan dat ie met de exacte route anageeft en zonder hemelsbreed, klopt deze veronderstelling??

Stel een vriend van mij heeft topo kaarten van Italie, kan ik ze dan ook installeren of werkt dat niet meer licentie technisch zegmaar.
op edge staat standaard de Europese basiskaart, de rest moet je apart bijkopen.je kan kaart maar op 1 toestel gebruiken.
nightraver
Mountainbiker

Post by nightraver »

Heeft de Edge 605 ook een snelheidsmeter (met magneetje)? De hartslag en cadansmeter interesseren mij niet, maar om alleen voor de snelheidsmeter een 705 te kopen...

Edit:

Tweede vraagje:
Ik wil het toestel vooral gebruiken om gedownloade tracks na te rijden. Ik heb begrepen dat het mogelijk is om tracks (gpx formaat) in te laden. Ik dacht dat het max aantal trackpoints 500 was (zoals bij de 60CsX, wat ik belachelijk weinig vind), maar ik lees hier in het topic dat het er max 200 zijn???? Courses zie ik niet zitten gezien je dan geen aanwijzingen krijgt wanneer je moet afslaan...

Pff er scheelt blijkbaar altijd wel iets aan die Garmin toestellen, te weinig trackpoints (Edge, 60CsX, Etrex), slechte afleesbaarheid (Oregon, Colorado), te lomp voor op de fiets (60CsX, Colorado), regelmatig uitvallen (60CsX, Etrex), ...
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

[quote="nightraver"]Heeft de Edge 605 ook een snelheidsmeter (met magneetje)? De hartslag en cadansmeter interesseren mij niet, maar om alleen voor de snelheidsmeter een 705 te kopen...

De edge is een GPS, hij meet de snelheid en afstand via de satelieten.
Je kan wel een sensor bijkopen, en deze wordt enkel actief als er geen GPS ontvangst is. (Als dit op auto ingesteld is..)
Je kan natuurlijk ook instellen dat hij steeds naar de sensor moet kijken..
FCG
Mountainbiker

Inlezen gpx file

Post by FCG »

madskatingcow wrote:
gianni motta wrote:- het bestand in trainingcenter exporteren in tcx
- tcx converteren naar gpx of gdb
- gpx of gbd openen in mapsource

omslachtig maar ja ..... #-o
Hier <klik> kan je de conversie online doen. Lijkt me toch sterk indien dit de standaardprocedure is.

Ik heb nu TCX Converter by DDAAXX gebruikt, zeer gebruiksvriendelijk klik

Kan uitlezen als gpx echt niet rechtstreeks gebeuren?
Hallo,

Ik probeer een rit in te laden in mapsource (toertocht van aalter die ik gisteren gereden heb) maar dit lukt me niet.

Ik heb dus (zoals meermaals aangegeven hier op de forum) eerst de gegevens van uit mijn toestel (edge 705) overgezet in het "Garmin training center", daar is alles perfect zichtbaar. dan een export gedaan (als tcx file) en dan de file geconverteerd naar een gpx file.
Als ik dan dit gpx file wil openen met map source, geeft hij de foutmelding dat het bestand niet geimporteerd kan worden.

Kan er mij iemand helpen a.u.b.

Mvg,

Danny
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

TaurineR wrote:
nightraver wrote:Heeft de Edge 605 ook een snelheidsmeter (met magneetje)? De hartslag en cadansmeter interesseren mij niet, maar om alleen voor de snelheidsmeter een 705 te kopen...
De edge is een GPS, hij meet de snelheid en afstand via de satelieten.
Je kan wel een sensor bijkopen, en deze wordt enkel actief als er geen GPS ontvangst is. (Als dit op auto ingesteld is..)
Je kan natuurlijk ook instellen dat hij steeds naar de sensor moet kijken..
Fout, de Edge 605 is NIET compatibel met de cadans/snelheidssensor.
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

@FCG
Heb je de laatste versie van mapsource
Als je converteert moet je het gpx file bewaren in een ander directory dan het course file. Waarom weet ik niet maar anders werkt het niet.
Hpelijk heb je er iets aan.
krisl2
Mountainbiker

Re: Inlezen gpx file

Post by krisl2 »

FCG wrote:
Hallo,

Ik probeer een rit in te laden in mapsource (toertocht van aalter die ik gisteren gereden heb) maar dit lukt me niet.

Ik heb dus (zoals meermaals aangegeven hier op de forum) eerst de gegevens van uit mijn toestel (edge 705) overgezet in het "Garmin training center", daar is alles perfect zichtbaar. dan een export gedaan (als tcx file) en dan de file geconverteerd naar een gpx file.
Als ik dan dit gpx file wil openen met map source, geeft hij de foutmelding dat het bestand niet geimporteerd kan worden.

Kan er mij iemand helpen a.u.b.

Mvg,

Danny
Had hetzelfde probleem bij de tcx conversie via online conversie.
ik gebruik nu TCX_Converter_WinXP, werk perfect in mapsource.
download : http://runrun.nl/index.php?option=com_d ... &Itemid=98

succes
k.
Pedro74
Mountainbiker

Post by Pedro74 »

Hoi,

Ook nog maar net een Edge705 aangeschaft en nog bezig met het te verkennen. Kost me toch wat tijd om er mee te leren werken.

Heb al 2 maal vna Bloso site parcours gehaald en deze dan gereden en daar zijn me 2 vragen opgekomen waarvan in het antwoord neit direkt vind.

1) Is er een mogelijkheid om het geluid uit te schaken? Vind dat nergens en het stoor mij en vooral mijn mederijders toch :-)
2) Kan je tijdens de rit niet ergens je hartslag zien? Vind wel dat je tot 5 velden op je scherm kan weergeven maar hartslag is daar neit bij.

Merci,
Peter

PS: ahja iemand een goeie site met uitleg over tracks, routes, waypoints,... ? Vind nergesn een duidelijke uitleg over hoe het werkt en wat de verschillen zijn.
Post Reply