31/01/2009 Sijsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
leonyorg
Mountainbiker

Post by leonyorg »

Vandaag om +/- 10u gestart in Sijsele, het begin van de rit vond ik zeer leuk. (vooral in da maisveld) Het 2de stuk met toch die enkele kleine hellingen en op het laatst da stuk bos waren ok. Jammergenoeg zorgt dit parcour voor weinig spanning. Daar kan de organisatie maar weinig aandoen (je moet het doen met wat je voor handen hebt). De organisatie was zeer goed, zeer goede bepijling, voldoende bevoorrading. Maar idd da laatste stuk was minder. Toch maakte de wind dit nog lastig genoeg.
Een leuke morgen gehad, en toen ik terug bij de aankomst kwam was ik blij dat het geen lastig parcour was. K'moest immers nog met de fiets terug naar Eernegem. Thuis aangekomen 105km op de teller, douche gepakt, tukje gedaan en juist terug wakker geworden. Tot morgen in Torhout.
trekske8500
Mountainbiker

Sijsele 31/01/2009

Post by trekske8500 »

Mooie tocht; goede organisatie.
Geen moddertoestanden, wat mijn materiaal weet te waarderen.
Leuke snelle rit. Echt genieten!

Volgende week Ingooigem: daar zal het niet zo vlak zijn. Hopelijk niet veel of geen regen de komende week.
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Deze morgen in de kou om 8h30 gestart voor 47km mountainbike plezier. Inderdaad geen baggertoestanden wat het voor mij ook wat aangenamer maakt. Een paar verrassende nieuwe stukken, zoals op Oedelemberg waar we plots links afdraaiden op een boerderij met daar achter toch wel een moeilijk lopend stuk, gelukkig is het droog gebleven deze week anders...... #-o Enkele stukken werden ook in tegenovergestelde richting genomen tov vorige jaren. :-D
Afspuiten was deze voormiddag niet nodig, wat waarschijnlijk deze namiddag met die lichte dooi wel nodig zal zijn.
De boterham na de rit was heel lekker.
Bij aankomst thuis 61km op de teller

Sijsele tot volgend jaar

Groeten

geertje :wink:
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

vanmorgen ook met Tony de grote rit gereden. Eveneens blij dat het gevroren was deze morgen zodat het géén ploeterpartij was.
Vele stukken offroad.
Mooie tocht zonder meer.
Bevoorrading goed, bepijling OK.
Was mijn 6de deelname in Sijsele.

avs 23,7 bijwijlen goed doorgevlamd.

morgen met mijn zoon losrijden in Torhout.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Al voor de 4de maal Sijsele gereden en daardoor ken ik de meeste stukken van het parcours wel, ook die laatste rechte stukken, die me echter aan geen kanten gestoord hebben, 't was offroad tegenwind en gezien ik nog wat over had, volle gaze gegeven.

Ben geen liefhebber van platte parcours, maar deze rij ik graag, zeker omdat ze altijd goed weer hebben. Goed gevarieerd, zelfs zonder grote singletracks. Heeft mij geen seconde verveelt.

Samen met drie medesteenbakkers vertrokken, waarvan geen enkele ooit al hier gereden had. Veel nut had ik niet aan mijn parcourskennis, want al direct in het wiel als echte diesel. Gaandeweg toch in het ritme gekomen en na een splitsing tussen de twee snellere (Casper en ik) en de twee iets minder snelle, alsmaar sneller gegaan, zelfs tegen wind. Uiteindelijk met een avg toegekomen dat 6km/u hoger lag dan in Otegem vorige week (in compleet andere omstandigheden uiteraard).

Leuke tocht, goed georganiseerd en naar ik meen zeer mooie opkomst!
Verdiend. =D>
hamateur
Mountainbiker

Post by hamateur »

Vorig jaar deze rit gereden en speciaal aangestipt als een mooie rustige niet echt moeilijke rit (dus echt goed voor mij)
rond 12u30 deze middag gestart. De dooi was dan reeds ingezet en het zal wel niet hetzelfde parcours geweest zijn als deze morgen. Het was dan ook een stuk lastiger met een bovenlaag die reeds dooide en een strakke wind. De stukken door het bos, de kasseistroken, de lange rechte off road stukken, de nieuwigheden die er gevonden werden (misschien soms minder moest het echt slecht weer zijn) maakten van de rit in Sijsele wat je er kon van verwachten.

Wat het laatste gedeelte betreft hoor ik hier en daar kritiek, ik vind echter dat dat er zeker bij kan (weliswaar niet gans het parcours) als je dan nog zoals vandaag tegenwind hebt kan je je daar fysiek wel genoeg op uitleven, heb toch ook van enkele mensen gehoord dat ze daar totaal kapot gingen en dat kan dan toch zo slecht niet zijn.
geertje
Kerstman

Post by geertje »

jeepee
Mountainbiker

Post by jeepee »

Aan de de start waren we met vijf Kodos uit kemmel !
Iedereen was tevreden er was alleen maar lof over het parcours,de bepijling was dik in orde(geen enkele keer mis reden) en de douches waren lekker warm !
proficiat aan de organisatie, hopelijk tot volgend jaar =D> :-) jeepee
Upside Down
Mountainbiker

Post by Upside Down »

Over de rit zelf kan ik niet echt oordelen omdat er na 10 km spijtig genoeg een einde aankwam door een valpartij... Waar ik wel vol lof over ben is: de organisatie - die in minder dan 10 minuten ter plaatse was en mij naar het ziekenhuis bracht - en de vier mannen die de eerste hulp aanboden en wachtten tot ik werd opgepikt. Ik heb ze achteraf niet meer gezien om hen te bedanken maar die Leffe hebben ze zeker van mij tegoed! :wink:
Last edited by Upside Down on Sun 01 Feb 2009 12:53, edited 2 times in total.
Biky burger
Mountainbiker

Post by Biky burger »

Upside Down wrote:Over de rit zelf kan ik niet echt oordelen omdat er na 10 km spijtig genoeg een einde aan kwam door een valpartij... Waar ik wel vol lof over ben is: de organisatie - die in minder dan 10 minuten ter plaatse was en mij naar het ziekenhuis bracht - en de vier mannen die de eerste hulp aanboden en wachtten tot ik werd opgepikt. Ik heb ze achteraf niet meer gezien om hen te bedanken maar die Leffe hebben ze zeker van mij tegoed! :wink:
Jij hebt je naam dus niet gestolen!
Alvast beterschap gewenst.
Post Reply