Dubieuze (ongeziene!) praktijken Barracuda

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Gisteren AGU (importeur SRAM) ingelicht - foto's of de derailleurs zelf, geen probleem om deze voor te leggen
delta68
Mountainbiker

Post by delta68 »

gasten,

vind je nu zelf niet dat je nu gewoon toegeeft dat je eigenlijk als consument in ze zeik wordt gezet ?

dezelfde stukken kunnen ineens in oem een pak goedkoper geleverd worden als je ze koopt als ze... reeds op een fiets, auto enz gemonteerd zijn... :oops:

ik denk dat de onderdelenmarkt eigenlijk één grote bedriegerij is : waarom moet een deel dat vervangen moet worden ineens zoveel duurder zijn als hetzelfde origineel? (en dan is't nog niet eens gemonteerd... :cry: )

Ik ze nu niet dat het ligt aan de handelaars é : het ligt aan de constructeurs zelf. of het nu om auto's, fietsen, tandenborstels... gaat : de gewone man wordt weeral eens geflikt !

ps : om van die kartonnen showdoos af te geraken moet je ook weeral eens afdokken ! een plastic zakske voldoet als je bekend bent met het onderdeel ! 8)
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

delta68 wrote:gasten,

vind je nu zelf niet dat je nu gewoon toegeeft dat je eigenlijk als consument in ze zeik wordt gezet ?

dezelfde stukken kunnen ineens in oem een pak goedkoper geleverd worden als je ze koopt als ze... reeds op een fiets, auto enz gemonteerd zijn... :oops:

ik denk dat de onderdelenmarkt eigenlijk één grote bedriegerij is : waarom moet een deel dat vervangen moet worden ineens zoveel duurder zijn als hetzelfde origineel? (en dan is't nog niet eens gemonteerd... :cry: )

Ik ze nu niet dat het ligt aan de handelaars é : het ligt aan de constructeurs zelf. of het nu om auto's, fietsen, tandenborstels... gaat : de gewone man wordt weeral eens geflikt !

ps : om van die kartonnen showdoos af te geraken moet je ook weeral eens afdokken ! een plastic zakske voldoet als je bekend bent met het onderdeel ! 8)
Ripperij is inderdaad inherente eigenschap van het Kapitalisme! Maar moest ik in madscatingcow zijn plaats zijn, zou ik ook serieus pissed zijn! Naast het feit dat onderdelen VER boven hun productieprijzen worden verkocht. Dat benoemde Marx al 100 jaar geleden met extractie van de meerwaarde (kern van uitbuiting).
Tomski
Mountainbiker

Post by Tomski »

Serienummers wegslijpen kan uiteraard niet . Maar ik begrijp wel dat de prijzen via internet goedkoper zijn dan dat je het in hun winkel koopt. De simpele reden is dat je niet bediend hoeft te worden door het personeel, en hier dus een kost word op bespaard.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Logisch dat als je derailleurs per palet koopt, je bulkkorting krijgt.
Elk OEM onderdeel maakt dan nog eens deel uit van globale kontrakten die fietsenbouwers met hun leveranciers bedingen.
Fout is het wel dat onderdelen dan rechtstreeks naar de consument gaan via deals met een grote fietsenboer of onlineshop.
Enkele jaren geleden was S-Tec daar al mee bezig.
Als deze praktijken schering en inslag worden, dan duidt dat, naast snel geld willen verdienen, ook op wanhoop.
Fietsenbouwers zitten vast aan hun verplichte afname, de crisis grijpt om zich heen, om overstock te vermijden gaan we die praktijken in de nabije toekomst nog wel meer zien imo.
Dupe is diegene die deze parts het duurst moet verkopen en er bovendien minder rotatie en winst op maakt: de lokale lbs.
De kleinhandel zal in de toekomst nog verder 'inkoken' op zaken die service hoog in het vaandel dragen.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Als ik via internet een onderdeel koop, moet iemand dat produkt uit de rek halen, in een doos stoppen en klaarmaken voor verzending.
Als ik terplaatse ga voor hetzelfde en geen uitleg vraag, moet iemand dat produkt uit de rek halen en afrekenen, dat is volgens mij minder arbeidsintensief.
Maak dan een apparte toog waar alleen kan gekocht worden door mensen die weten wat ze willen.
Was daar al klant van in den tijd dat ze nog in het centrum van Waver zaten, maar ben nu niet van plan om extra voor die nieuwe infrastructuur te betalen.
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Dickie wrote:Logisch dat als je derailleurs per palet koopt, je bulkkorting krijgt.
Elk OEM onderdeel maakt dan nog eens deel uit van globale kontrakten die fietsenbouwers met hun leveranciers bedingen.
Fout is het wel dat onderdelen dan rechtstreeks naar de consument gaan via deals met een grote fietsenboer of onlineshop.
Enkele jaren geleden was S-Tec daar al mee bezig.
Als deze praktijken schering en inslag worden, dan duidt dat, naast snel geld willen verdienen, ook op wanhoop.
Fietsenbouwers zitten vast aan hun verplichte afname, de crisis grijpt om zich heen, om overstock te vermijden gaan we die praktijken in de nabije toekomst nog wel meer zien imo.
Dupe is diegene die deze parts het duurst moet verkopen en er bovendien minder rotatie en winst op maakt: de lokale lbs.
De kleinhandel zal in de toekomst nog verder 'inkoken' op zaken die service hoog in het vaandel dragen.
Het is al lang geen zaak meer van "worden". Dit gebeurt al jarenlang.
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

jaro wrote:Als ik via internet een onderdeel koop, moet iemand dat produkt uit de rek halen, in een doos stoppen en klaarmaken voor verzending.
Als ik terplaatse ga voor hetzelfde en geen uitleg vraag, moet iemand dat produkt uit de rek halen en afrekenen, dat is volgens mij minder arbeidsintensief.
Maak dan een apparte toog waar alleen kan gekocht worden door mensen die weten wat ze willen.
Was daar al klant van in den tijd dat ze nog in het centrum van Waver zaten, maar ben nu niet van plan om extra voor die nieuwe infrastructuur te betalen.
Amen =D>

+1 !
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

Echter, op weg naar huis bekijk ik de derailleurs in de wagen en merk aan het binnenste plaatje van de kooi, waar normaal het serienummer zit een verdikking in zwarte verf. Ik krab dit eraf met mijn nagel om vast te stellen dat op elke derailleur het serienummer met een Dremel verwijderd is en met een lakstift terug bijgelakt !
Hubert zegt:
Ge denkt toch niet dat ze zich daar mee bezighouden? Weet je wat het wegvijlen en opnieuw lakken aan manuren zou kosten? Jeezes, INZICHT!
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Ja, stel je voor :lol:
Post Reply