Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

Please geen nieuwe Racing Ralph Topic. [-X
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

Simber wrote:Please geen nieuwe Racing Ralph Topic. [-X
Trauma opgelopen? :D

Wel, ik kan dat van Schwalbe Racing ralph en Hutchinson python bevestigen: de reviews zijn vrij enthousiast over de goede rolweerstand en gewicht, zonder te veel risico op lek te lopen en met goede grip op het droge en (licht)vochtige omstandigheden.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Ritchey elevader vanachter, excavader vooraan.

Droog supersnel, meer grip dan python, en in modder zeker zo goed als michelin.

Ik rijd met een Elevader 2.1 achteraan en Excavader 1.9 vooraan.
Rolt super en blijft ook asfalt redelijk goed grip geven.

Team van Barracuda rijdt ook met deze setup.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

hangt er vanaf voorwat je je bike gebruikt he
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

tafelpoot wrote:Nu ik wil hier een andere vraag stellen (als we het toch over voor/achterbanden hebben) wat steek je best vanachter? een zachte modderband of een harde slick (om het ff extreem te zien heh)
Achteraan moet er grip zijn en vooraan leg je best geen slick want anders ga je slippen. Stel nu dat je twee gelijke banden hebt dan leg je vooraan diegene met nog de meeste noppen :wink:
Zoals men al zei, het terrein bepaalt de banden:
- comfort, ga dus voor de bredere banden, dit geldt ook voor bandenspanning natuurlijk (nut van ust)
- allround, zoals bvb de Schwalbe Jimmy's, kan je gebruiken in de Ardennen. Voor meer wedstrijdgerichte omstandigheden kan je dan kiezen voor bvb de Skinny Jimmy's, je verliest dan wel wat zijdelingse grip maar de rolweerstand zal dan ook weer lager zijn...
- droge omstandigheden: Fast Freds, Pythons, Jet S, Comp S, etc. Dit zijn dus de zogenaamde semi-slicks (weinig profiel).
- modder: een specifieke modderband is aangeraden, de alomgeprezen Scorpions, Skinny Jimmy's, etc. Deze bollen natuurlijk niet zo vlot als de semi-slicks.

En zo kunnen we natuurlijk nog een eind verder blijven gaan...
mario
Mountainbiker

Post by mario »

thx guys

maar jullie maken het me niet makkelijk... :lol:

Ik durf bijna niet te vragen wat er mis is met de racing ralphs, want jullie zullen me doorsturen naar de zoekfunctie, me dunkt. Zal al eens een kijkje gaan nemen, maar als er zich iemand geroepen voelt om het even beknopt samen te vatten: ga je gang!

Dus blijft erover: python, wildgripper en comp, racing ralph en ritchey combinatie

Ik wacht nog ff af voor misschien nog een aantal reacties en ten lange laatste zal ik maar kijken wat mijn fietsboer me aanraad uit deze selectie.

Als er zich nog geroepen voelen om hun mening te geven: go for it!

alvast bedankt

mario
Guest

Post by Guest »

voor mij id de ideale allround band schwalbe jimmy's
zowel op droog al nat en nmodderig terrein een zeer goede band zelfs in de sneeuw zijn ze goed
is niet te smal en loopt nog vrij ligt en is tamelijk licht
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Inderdaad, de Jimmy wou ik ook net voorstellen.
Een goede all-round, met als bijkomend voordeel dat die nu een stuk goedkoper is door de komst van de Racing Ralph.
Guest

Post by Guest »

de jimmy is ook in verschillende kwaliteiten te verkrijgen(pijzen)
van ongeveer 17€ tot ongeveer 35€
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Die Jimmy is toch niet echt all round te noemen ?
De rolweerstand is, dacht ik, vrij hoog op droge ondergrond en zeker op asfalt.

Heb dinsdag nog een korte klimtraining gedaan op de baan en bij de afdaling ging de Skinny Jimmy vooraan, spontaan de weg af. Zonder remmen, verloor hij alle grip in een snelle asfaltbocht. Een gewone Jimmy zal misschien beter zijn op dat vlak, maar de wijze dat ik daar bijna onderuit ging, heeft mij doen besluiten die Skinny Jimmy nooit meer vooraan te monteren.

Staat nu terug de Excavader op die dit perfect aankan, en zeker zo goed is in modder, zelfs beter. Om over rolweerstand nog maar te zwijgen.

Misschien ben ik te hevig in de bochten of stuur ik superslecht, maar ik hoef ze niet meer. Louter persoonlijke mening he.
Post Reply