lang leve de search functie,
ik heb ondertussen ook een kleine 400 km gereden met de xt wielen 2008. en ook vandaag zeker het knakken wanneer ik even niet trapte en dan terug begon te trappen, ook wanneer ik veel kracht op men pedalen zette...
de keren ervoor is gewoon een geluid geweest maar begin het nu te voelen.
heb bij de lbs eens laten vallen dat deze slecht eraan toe is en ze spraken over een 125€ kosten! kan dit of is dit overdreven? en ik zou het zelf wel kunnen doen maar heb een beetje bang, heb het al meerdere malen gedaan met andere wielen maar deze zijn de duurste die ik al gehad heb.
past er bv ook een body op die minder gevoelig is? of blijft het verhaal zich voordoen?
grtz
Defekte body van 2008 XT wiel
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Hans wynants
- Mountainbiker
- Guy S.
- Mountainbiker
Als 't alleen den body is die defekt is, vind ik 125€ nogal veel. Een nieuwe XT body kost ongeveer 22€, en die is nogal gemakkelijk te vervangen. As demonteren (opassen voor de kogeltjes) en met een 14 mm inbussleutel de body losdraaien, nieuwe body erop, as terug monteren en afstellen en klaar is kees.
Oudere modellen van XT body's of LX of Deore body's gaan niet passen denk ik, omdat deze meestal met een 10 mm inbus vastgezet worden.
Of het verhaal zich gaat herhalen weet ik niet, mijn zoon heeft DT-Swiss wielen gekocht omdat de XT's versleten waren aan de remflanken van de v-brakes.
Oudere modellen van XT body's of LX of Deore body's gaan niet passen denk ik, omdat deze meestal met een 10 mm inbus vastgezet worden.
Of het verhaal zich gaat herhalen weet ik niet, mijn zoon heeft DT-Swiss wielen gekocht omdat de XT's versleten waren aan de remflanken van de v-brakes.
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
volgens de lbs waar ik geinformeerd had zou het euvel verholpen zijn bij de nieuwe body's... dus toch maar eens gaan luisteren.
weet iemand toevallig de juiste artikelnummer of kunnen ze dit opzoeken in de winkel?
dan zal ik hier morgen eens achter gaan, en ook ineens een ketting en cassette meebrengen.
grtz
weet iemand toevallig de juiste artikelnummer of kunnen ze dit opzoeken in de winkel?
dan zal ik hier morgen eens achter gaan, en ook ineens een ketting en cassette meebrengen.
grtz
- Guy S.
- Mountainbiker
Artikel n°: Y-3CZ98050
Nog een richtprijs: http://www.bikegear.be/winkel/index.php ... anguage=en
Nog een richtprijs: http://www.bikegear.be/winkel/index.php ... anguage=en
- Hans wynants
- Mountainbiker