Original equipment manufacturerPjeir wrote:Miss stomme vraag maar wat is OEM ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Original_e ... nufacturer
De bij mij geleverde cassette en ketting zat ook in een blanco plastiek zakske.
Original equipment manufacturerPjeir wrote:Miss stomme vraag maar wat is OEM ?
maar zijn totaal niet wettelijk en strafbaarXes wrote:Aftermarket producten van sram komen altijd in een orginele verpakking met de gebruiksaanwijzing bij.
Dus alles wat je koopt in plastic zakje hebben ze van oem.
Het is niet te zeggen dat zij zelf oem bestellen want er zijn ook verdelers van fietsenmerken die dit gewoon op de markt gooien ...
Wat betreft het serienummer zullen ze het er tegenwoordig afhalen omdat sram echt moeite doet om deze praktijken te stoppen, al is dit een zeer lang en zwaar proces. Zonder het serienummer kan je inderdaad niet zien vanwaar de producten afkomstig zijn en kunnen ze het kanaal dus niet sluiten.
Dit zijn praktijken die constant voorkomen in de sector en gebeurt met alle merken.
en daarom moet men wat illegaal gaan doen?Xes wrote:Ga ermee verder zou ik zeggen ... is sowieso goed om stabiele prijzen op de markt te krijgen want momenteel wordt er langs alle kanten een prijsslag gehouden waardoor de consument uiteindelijk het slachtoffer gaat worden ! (vooral via service dan)
Ik zeg toch niet dat dit door de beugel kan !!manitou. wrote:en daarom moet men wat illegaal gaan doen?Xes wrote:Ga ermee verder zou ik zeggen ... is sowieso goed om stabiele prijzen op de markt te krijgen want momenteel wordt er langs alle kanten een prijsslag gehouden waardoor de consument uiteindelijk het slachtoffer gaat worden ! (vooral via service dan)
dan kan men al evengoed een bike gaan stelen op een tt of wedstrijd en de serienummer eruit dremelen en verkopen
dat is toch allemaal toegestaan volgens u, als men de lijn doortrekt
een serienummer verwijderen mag nu eenmaal wettelijk niet!!
men heeft nog steeds genoeg winstmarge en ik weet daar genoeg van (ik ken een aantal inkoopprijzen en verkoopprijzen ivm onderdelen voor de mtb)
sorry dan heb ik je misverstaan gehadXes wrote:Ik zeg toch niet dat dit door de beugel kan !!manitou. wrote:en daarom moet men wat illegaal gaan doen?Xes wrote:Ga ermee verder zou ik zeggen ... is sowieso goed om stabiele prijzen op de markt te krijgen want momenteel wordt er langs alle kanten een prijsslag gehouden waardoor de consument uiteindelijk het slachtoffer gaat worden ! (vooral via service dan)
dan kan men al evengoed een bike gaan stelen op een tt of wedstrijd en de serienummer eruit dremelen en verkopen
dat is toch allemaal toegestaan volgens u, als men de lijn doortrekt
een serienummer verwijderen mag nu eenmaal wettelijk niet!!
men heeft nog steeds genoeg winstmarge en ik weet daar genoeg van (ik ken een aantal inkoopprijzen en verkoopprijzen ivm onderdelen voor de mtb)
Serieummer wegdoen mag zeker niet en vandaar dat ik zei "ga ermee verder".
Maar je zou verbaasd kunnen zijn hoeveel van deze praktijken er gebeuren in de markt en ik zal zeker op de voorste rij staan om te zeggen dat deze praktijken eruit moeten.
Post by laagvlieger »