Een tijdje terug naar Barracuda gereden voor aankoop twee SRAM X0 2009 medium- cage achterderailleurs.
Op de website : vermelde prijs is 139 euro
Aan de kassa : 149 euro
Krijg ik de mededeling dat internet prijzen en winkelprijzen verschillend zijn. Huh?? Op de vraag waar ik terecht kan indien een klacht van een online bestelde levering : ah, in de winkel! Tiens, is dat dan niet meer gescheiden? Ze weten evengoed dat wie tot in de winkel komt toch de volle pot zal betalen.
Wat blijkt : de website openen in Internet Explorer : je hebt de keuze om internet of winkelprijs weer te geven, maar in Firefox zie je enkel de internetprijs!
Echter, op weg naar huis bekijk ik de derailleurs in de wagen en merk aan het binnenste plaatje van de kooi, waar normaal het serienummer zit een verdikking in zwarte verf. Ik krab dit eraf met mijn nagel om vast te stellen dat op elke derailleur het serienummer met een Dremel verwijderd is en met een lakstift terug bijgelakt !
Meteen neem ik contact op en krijg als respons : 'wat is het probleem?'. Als je een wagen koopt met weggevijld serienummer bel je toch ook even? Dit is beschadiging van de goederen en een ongeziene praktijk! Nog nooit meegemaakt! Krijg ik de mededeling dat ze die zo geleverd krijgen. Yeah right, ze kopen ze gewoon als OEM aan (tegen lagere prijs) om een deel ervan op hun 'Mosquito' huismerk te monteren en een deel los te verkopen. Om opspoorbaarheid te voorkomen vijlen ze even stiekem de serienummers weg voor de derailleurs die in losse verkoop gaan.
Schande!
Dubieuze (ongeziene!) praktijken Barracuda
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Denk ik ook! waarom wordt er anders een serienummer weggeveild.Guy S. wrote:Ik zou bijna denken dat het gestolen goederen zijn!dat op elke derailleur het serienummer met een Dremel verwijderd is en met een lakstift terug bijgelakt !
Barracuda!
Zou het hier zeker niet bij laten en actie ondernemen.
Miss stomme vraag maar wat is OEM ?
btw Heb laatst ook Xt achterderrie meegekregen in plastiek zakske bij internetshop met winkel.Diene gast had eerst ééne met de doos uit het rek genomen en heeft die dan terug gezet en heeft mij ééne in een zakske gegeven.Zijnen uitleg was : de mensen krijgen liever ééne in een dooske thuis gestuurd
btw Heb laatst ook Xt achterderrie meegekregen in plastiek zakske bij internetshop met winkel.Diene gast had eerst ééne met de doos uit het rek genomen en heeft die dan terug gezet en heeft mij ééne in een zakske gegeven.Zijnen uitleg was : de mensen krijgen liever ééne in een dooske thuis gestuurd