Gewone banden niet geschikt voor montage met latex.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Is jouw band met latex als eens van de velg gelopen ?

Ja, ooit eens één keer
11
16%
Ja, al meermaals
12
17%
Nee, nog nooit
46
67%

Total votes: 69

Dr.Gonzo
Mountainbiker

Gewone banden niet geschikt voor montage met latex.

Post by Dr.Gonzo »

Het lijkt me nuttig ipv op te sommen welke banden geschikt zijn voor montage met notubes (of andere latex produkten) het omgekeerde eens te vragen.
Maw, welke "gewone" banden zijn niet geschikt voor montage met vloeibare latex.
Graag ter verduidelijking ook met welk produkt ze werden gemonteerd en op welke velg.
Last edited by Dr.Gonzo on Wed 28 Jan 2009 17:24, edited 1 time in total.
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

nog nooit voorgehad en rijd meestal met vredestein banden of ne jimmy! wel al nekeer voorgehad omdat de banddraad geplooit was
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Hutchinson / Geax

Post by Dr.Gonzo »

Mijn ervaringen :

Hutchinson Piranha Airlight 2.0, 2x van de velg gelopen. (ZTR Olympic's, Notubes)

Deze band wordt ook afgeraden op de site van Notubes, wegens geen degelijke velgrand.

Geax Mezcal Performance 1.9, 1x van de velg gelopen. (ZTR Olympic's, Notubes)

Vermoedelijk is deze band te smal.
RockShark
Kerstman

Re: Hutchinson / Geax

Post by RockShark »

Dr.Gonzo wrote:Mijn ervaringen :

Hutchinson Piranha Airlight 2.0, 2x van de velg gelopen. (ZTR Olympic's, Notubes)

Deze band wordt ook afgeraden op de site van Notubes, wegens geen degelijke velgrand.

Met yellowtape of rimstrip?
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

RockShark wrote:

yellowtape !!! rimstrip is toch voor niet "notubes" velgen ? #-o
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Wel interessant topic. Toen ik pas begon te rijden met Notubes had ik een gewone Nobby Nic vooraan en Smart sam snakeskin achteraan. De gewone voorband is er toen eens afgelopen. De achterband nooit.

Toen ben ik er eens over beginnen nadenken en analyseren. En volgens mijn nederige mening is Notubes best enkel te gebruiken bij banden met een stevige structuur (karkas). Persoonlijk wil ik nog enkel Notubes gebruiken met Snakeskin banden van Schwalbe. Ook Hutchinson tubeless ready is een alternatief...

De gewone banden zijn gemaakt om met binnenbanden te rijden. Juist door notubes te gebruiken (en dus geen binnenbanden) ga je een stuk van de structuur wegnemen, waardoor de buitenband veel sneller flext op de velg. De stevige zijflanken van Snakeskin/Tubeless ready en consoorten vangen dit op.
Ik hoor mijn banden veel te vaken langs wortels en korte stronkjes, stenen en dergelijke schuren om te vertrouwen op flexy banden met notubes. Maar dat zal ook deels afhangen van rijstijl en terrein.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

NNevo + RRevo + MKprot + SKprot -> geen problemen zowel op de ZTr als op de DT XR4.1 met rimstrip
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Dr.Gonzo wrote:
RockShark wrote:

yellowtape !!! rimstrip is toch voor niet "notubes" velgen ? #-o
Rimstrip zou ervoor zorgen dat een band minder gemakkelijk van de velg loopt, daarom mijn vraag
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

verschillende schwalbes en maxxis banden op ZTR Olympic velgen. Enkele jaren nu en nog geen enkele flat of van de velg geschoten...
supersysteem!
Niet geschikt...nog niet tegen gekomen. Wel heb ik wel eens vernomen dat sommige conti's niet luchtdicht te krijgen waren.
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

zelf rij ik nog niet lang met notubes maar nog geen aflopende banden gehad. Xtr wielen in combinatie met notubes en racing ralph banden. Een hell om ze erop te krijgen dat wel. Een band kreeg ik ook nie luchtdicht daar er een spleetje zat onder een nop.
Post Reply