Het lijkt me nuttig ipv op te sommen welke banden geschikt zijn voor montage met notubes (of andere latex produkten) het omgekeerde eens te vragen.
Maw, welke "gewone" banden zijn niet geschikt voor montage met vloeibare latex.
Graag ter verduidelijking ook met welk produkt ze werden gemonteerd en op welke velg.
Gewone banden niet geschikt voor montage met latex.
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Hutchinson / Geax
Mijn ervaringen :
Hutchinson Piranha Airlight 2.0, 2x van de velg gelopen. (ZTR Olympic's, Notubes)
Deze band wordt ook afgeraden op de site van Notubes, wegens geen degelijke velgrand.
Geax Mezcal Performance 1.9, 1x van de velg gelopen. (ZTR Olympic's, Notubes)
Vermoedelijk is deze band te smal.
Hutchinson Piranha Airlight 2.0, 2x van de velg gelopen. (ZTR Olympic's, Notubes)
Deze band wordt ook afgeraden op de site van Notubes, wegens geen degelijke velgrand.
Re: Hutchinson / Geax
Met yellowtape of rimstrip?Dr.Gonzo wrote:Mijn ervaringen :
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
yellowtape !!! rimstrip is toch voor niet "notubes" velgen ?RockShark wrote:Met yellowtape of rimstrip?Dr.Gonzo wrote:Mijn ervaringen :
Wel interessant topic. Toen ik pas begon te rijden met Notubes had ik een gewone Nobby Nic vooraan en Smart sam snakeskin achteraan. De gewone voorband is er toen eens afgelopen. De achterband nooit.
Toen ben ik er eens over beginnen nadenken en analyseren. En volgens mijn nederige mening is Notubes best enkel te gebruiken bij banden met een stevige structuur (karkas). Persoonlijk wil ik nog enkel Notubes gebruiken met Snakeskin banden van Schwalbe. Ook Hutchinson tubeless ready is een alternatief...
De gewone banden zijn gemaakt om met binnenbanden te rijden. Juist door notubes te gebruiken (en dus geen binnenbanden) ga je een stuk van de structuur wegnemen, waardoor de buitenband veel sneller flext op de velg. De stevige zijflanken van Snakeskin/Tubeless ready en consoorten vangen dit op.
Ik hoor mijn banden veel te vaken langs wortels en korte stronkjes, stenen en dergelijke schuren om te vertrouwen op flexy banden met notubes. Maar dat zal ook deels afhangen van rijstijl en terrein.
Toen ben ik er eens over beginnen nadenken en analyseren. En volgens mijn nederige mening is Notubes best enkel te gebruiken bij banden met een stevige structuur (karkas). Persoonlijk wil ik nog enkel Notubes gebruiken met Snakeskin banden van Schwalbe. Ook Hutchinson tubeless ready is een alternatief...
De gewone banden zijn gemaakt om met binnenbanden te rijden. Juist door notubes te gebruiken (en dus geen binnenbanden) ga je een stuk van de structuur wegnemen, waardoor de buitenband veel sneller flext op de velg. De stevige zijflanken van Snakeskin/Tubeless ready en consoorten vangen dit op.
Ik hoor mijn banden veel te vaken langs wortels en korte stronkjes, stenen en dergelijke schuren om te vertrouwen op flexy banden met notubes. Maar dat zal ook deels afhangen van rijstijl en terrein.
Rimstrip zou ervoor zorgen dat een band minder gemakkelijk van de velg loopt, daarom mijn vraagDr.Gonzo wrote:yellowtape !!! rimstrip is toch voor niet "notubes" velgen ?RockShark wrote:Met yellowtape of rimstrip?Dr.Gonzo wrote:Mijn ervaringen :