Salzkammergutthrophy 2009

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
roger
Mountainbiker

Post by roger »

serge wrote:Iemand een tip voor een goed hotel daar?
Dag Serge,hoe is het?Precies serieuse uitdagingen.Ik zal er ook zijn maardan voor de 109km.

Dit jaar zat ik in Alpenhotel.Niet ver van de start,ongeveer 2km,naar de start bergaf en na je 200km nog een extra klimmetje van 2km,maar voor u mag dat geen probleem zijn.

http://hotels.activehotels.de/1/1/11363 ... isern.html
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Ja, nog iets vergeten.Je kunt je fiets mee op de kamer nemen,toch ook niet onbelangrijk.
FuriousFonck
Mountainbiker
Location: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900

Post by FuriousFonck »

endorfin wrote:veel zwaarder dan houffa marathon ?
Euh... salzkammergut extreme is 207km en 7000hm, de houffa was 120km en 2500hm..
Op de Houffa deed ik 7u, op de salzk 14u.

Dus ik denk dat het de houffa x 2 is......

Op de Houffa moet ik nergens afstappen, in de salzkammergut zitten toch een paar serieuze technische stukjes in, waar ik soms even tevoet moet gaan.

De dooddoener is die Rossalm, veel mannen stappen die 7km col gewoon naar boven, helemaal kapot. Anderen geven daar gewoonweg op na 160K wedstrijd, en rijden terug naar beneden.
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

In 2006 reeds deelgenomen maar dan waren het 2 indentieke toeren van 100km. Dus in de 2de ronde wist ik al precies wat je te wachten stond.
In 2009 terug 1 grote ronde zoals in 2007 en 2008. Nu weet ik het niet wat er komt de laatste 100km... :roll:

Of deze marathon veel zwaarder is dan de Houffamarathon ? Tja...ik kan de Fonck enkel bijtreden...rij de Houffamarathon 2x en je weet hoe laat het is... :wink:
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

roger wrote:
serge wrote:Iemand een tip voor een goed hotel daar?
Dag Serge,hoe is het?Precies serieuse uitdagingen.Ik zal er ook zijn maardan voor de 109km.

Dit jaar zat ik in Alpenhotel.Niet ver van de start,ongeveer 2km,naar de start bergaf en na je 200km nog een extra klimmetje van 2km,maar voor u mag dat geen probleem zijn.

http://hotels.activehotels.de/1/1/11363 ... isern.html
Bedankt roger, met mij is alles ok, ik hoop alleen dat ze op het werk weer niet alles gaan veranderen ivm verlof.
Ik wil deze al lang eens rijden maar voelde mij er nooit klaar voor, ik denk dat het idd een serieuse uitdaging is, maar die geven bij het uitrijden ook de grootste voldoening.
Ik ga dat hotel van jou zeker eens bekijken en ik hou je zeker op de hoogte.

Groetjes Serge
hemapolytocriet
Mountainbiker

Re: Salzkammergutthrophy 2009

Post by hemapolytocriet »

Stivie wrote:Deze zou ik voor de 2de maal op mijn palmares willen schrijven (de 200km wel te verstaan)
Nog Belgen interesse ??
Jup, deze Salz, dan IB, en om uit te bollen de TransMaurienne. Sluiten naadloos op elkaar aan. Just do it.
Frankie
Mountainbiker

Post by Frankie »

Ik ga ook nog eens terug zien, vorig jaar de C-strecke gedaan als proefstuk. Nu ns de 109, kwestie van de lat wat hoger te leggen. Wordt wel zwoegen. Ik plan nog veeel uurtjes op den bike te zitten alvorens naar ginder te trekken.

Zitten er eigenlijk hier en daar "recuperatiestukken" in, stukken asfalt in het dal of plattere stukken langs een meer ofzo? En zit die beruchte lange klim erin?
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Heb er toch zin in, maar het zal sjaai gaan geven :-)
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Frankie wrote:Ik ga ook nog eens terug zien, vorig jaar de C-strecke gedaan als proefstuk. Nu ns de 109, kwestie van de lat wat hoger te leggen. Wordt wel zwoegen. Ik plan nog veeel uurtjes op den bike te zitten alvorens naar ginder te trekken.

Zitten er eigenlijk hier en daar "recuperatiestukken" in, stukken asfalt in het dal of plattere stukken langs een meer ofzo? En zit die beruchte lange klim erin?
Op de 109 doe je eerst een lusje naar Sandling en terug via de Eeuwige wand. Dan een relatief vlak stuk rond het Hallstattermeer. Dan krijg je die Rossalm, maar na een 40 km zal die belange niet zo'n pijn doen als na 140 :lol:
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Deze keer misschien beter wat uitrusten na de tijdspoort, ipv voor de tijdspoort .... :drunk:
Post Reply