Wat bedoelde de fietsenmaker juist?mitsy wrote:Vraagske
gisteren bij mijn fietsboer bleek dat het tubless gamma serieus aan het uitdunnen is.
Vandaar dat ik twijfel om met notubes te rijden maar!!!!!!!!
Volgens de Fietsenboer zijn mijn velgen daarvoor niet geschikt (mavic crossmax sl) en is het zeer moeilijk om ze luchtdicht te krijgen.
Verder had ik dan graag een goede all round band gekozen 26x2.1
of maximum 2.2
Wat ik belangrijk vind is de hoogte van de band. door ervaring weet ik dat een Mich country mud 1cm minder hoog (afstand velg tot asvalt) is dan de NN en RR
Ik vindt de hoogte zeer belangrijk omdat ik 92kg weeg en ik dan toch meer reserve heb om mijn velg niet te raken op ruw terrein.
Graag ullen ervaren hulp
Dat uw Cmax SL niet geschikt is voor gewone buitenbanden met notubes of voor tubeless banden ?
Het tweede lijkt me een straffe uitspraak, het eerste kan ik nog inkomen. Er zijn nog fietsenmakers die dit afraden, vaak omdat ze er geen ervaring mee hebben.
Als ge mijn ervaringen wil kennen, zondag ben ik er te Herne. Ik rij nu al een dikke 5j tubeless met verschillende wielen, banden en produkten.
Maar ik raad je aan (persoonlijk mening) een TNT type te gebruiken (Geax), bombproof en toch qua gewicht aanvaardbaar.