180° = rechtsomkeermaken
360° = verder rijden in dezelfde richting
als ge twijfelt stap op uwe fiets maakt ne bocht van 90° maakt er nog eens ene en ziet dan naar waar uwen neus wijst
Post by dirk999bis »
Meet eens de graden van een cirkel... 180 is een rechte lijn, 360 is een volle cirkel en dus terugkeren.dirk999bis wrote:jawadde
180° = rechtsomkeermaken
360° = verder rijden in dezelfde richting
als ge twijfelt stap op uwe fiets maakt ne bocht van 90° maakt er nog eens ene en ziet dan naar waar uwen neus wijst
Post by spiermassa »
KUBA wrote:ja kurjte kein foutje gemakt eh tis uw maat ehkzij ol heel dag domme ding ant doen
Post by dirk999bis »
Post by cowboy peter »
En welke lijn zie je hier bij 180 graden?dirk999bis wrote:OK het is koud, de kleine hersencellentjes zitten nog een beetje vast maar toch nog een pogingske ditmaal met een tekeningeske
x------> 0° x= middelpunt cirkel
^ =90°
|
|
x
180°< - - - -x x--------> 360° en we zijn volledig rond
Ik geef toe onze Robbe (9jaar) heeft er ook nog moeite mee![]()
en nen bocht of springen dat maakt toch niet uit zene maar ik kan ook fout zijn natuurlijk

Als die boarder inde lucht 180° draait dan gaat hij achteruit rijden in dezelfde richting. Als hij diezelfde beweging maakt op de grond dan keert hij toch terug van waar hij komtMoustache wrote:En welke lijn zie je hier bij 180 graden?dirk999bis wrote:OK het is koud, de kleine hersencellentjes zitten nog een beetje vast maar toch nog een pogingske ditmaal met een tekeningeske
x------> 0° x= middelpunt cirkel
^ =90°
|
|
x
180°< - - - -x x--------> 360° en we zijn volledig rond
Ik geef toe onze Robbe (9jaar) heeft er ook nog moeite mee![]()
en nen bocht of springen dat maakt toch niet uit zene maar ik kan ook fout zijn natuurlijk
Juist, een rechte lijn.
Er is wel degelijk een verschil tussen het afwijken van je lijn in een bepaalde hoek en het maken van draaibewegingen als je "van de grond" gaat. Boarders die een 360 maken, maken een volle cirkel tijdens de sprong in de lucht en gaan dus rechtdoor. Hun lineaire beweging is evenwel geen hoek van 360 graden, maar een hoek van 180 graden, ze blijven gewoon rechtdoor gaan, enkel de cirkel in de lucht was 360 graden.
Ik zou toch nog eens met Robbe klappen, misschien heeft hij het toch beter gesnapt dan je denkt.