25/01/09 Ingelmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dirk999bis
Mountainbiker

Post by dirk999bis »

jawadde
180° = rechtsomkeermaken
360° = verder rijden in dezelfde richting

als ge twijfelt stap op uwe fiets maakt ne bocht van 90° maakt er nog eens ene en ziet dan naar waar uwen neus wijst :^o
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

dirk999bis wrote:jawadde
180° = rechtsomkeermaken

als ge twijfelt stap op uwe fiets maakt ne bocht van 90° maakt er nog eens ene en ziet dan naar waar uwen neus wijst :^o
Meet eens de graden van een cirkel... 180 is een rechte lijn, 360 is een volle cirkel en dus terugkeren.

Waar jullie mee verwarren is met springen (zoals skaters, boarders en mannen op ski's doen). Als je een 180 jumpt, dan keer je inderdaad terug, als je een 360 springt ga je rechtdoor.

Tot nader order draaien wij in bochten. Jumpen ipv draaien in de bochten vergt nog net iets meer techniek en is enkel voor gevorderden #-o
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

ja kurjte kein foutje gemakt eh tis uw maat eh :-? kzij ol heel dag domme ding ant doen :-)[/quote]

AHAAAAAAAA , mijne maat heeft hem ook op t'forum gesmeten =D> =D> =D>

K'zal dus moeten opletten in t'vervolg wa ik hier allemaal uit mijne nek sla over u :-({|=

Is da nie bij eerstvolgende TT trakteren aan gans t'forum bij wijze van entree???
stamper
Mountainbiker

Post by stamper »

dirk999bis wrote:jawadde
180° = rechtsomkeermaken

Allee, toch 1 met verstand op de forum :-D
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

het enige dat ik weet over graden is .
brigand 9° #-o
brigand ipa 6.5° =P~
kasteelbier 11° :oops:
jupiler 5.2° :evil:

en der zijn er die zondag geproeft hebben en nu weten wat 360° is :drunk: :drunk:

ps foto's kunt ge vinden op onze website www.brigandsbikers.be :-D
demme6
Mountainbiker

Post by demme6 »

KUBA wrote:ja kurjte kein foutje gemakt eh tis uw maat eh :-? kzij ol heel dag domme ding ant doen :-)

AHAAAAAAAA , mijne maat heeft hem ook op t'forum gesmeten =D> =D> =D>

K'zal dus moeten opletten in t'vervolg wa ik hier allemaal uit mijne nek sla over u :-({|=

Is da nie bij eerstvolgende TT trakteren aan gans t'forum bij wijze van entree???[/quote]

ne da ga nie deure gaan ze kwaar ant dutsn eh me mijn commentaar da eerste :-) tzijn der toch nog eh die peizn dat maar 180 ° is hihi
dirk999bis
Mountainbiker

Post by dirk999bis »

OK het is koud :roll: , de kleine hersencellentjes zitten nog een beetje vast maar toch nog een pogingske ditmaal met een tekeningeske

x------> 0° x= middelpunt cirkel

^ =90°
|
|
x

180°< - - - -x x--------> 360° en we zijn volledig rond

Ik geef toe onze Robbe (9jaar) heeft er ook nog moeite mee :-)

en nen bocht of springen dat maakt toch niet uit zene maar ik kan ook fout zijn natuurlijk :wink:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

tekeningske van de bocht:

v
v ^
v ^
v ^
v <<<
v ^
>>>>>>

dus 1x 90° links, 1x 180° links, 1x 90° rechts = 180° gedraaid

natuurlijk houden we hier dan nog geen rekening met het driedimensionale nml 35° bergaf, en 20° bergop #-o #-o [/code]
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

dirk999bis wrote:OK het is koud :roll: , de kleine hersencellentjes zitten nog een beetje vast maar toch nog een pogingske ditmaal met een tekeningeske

^ =90°
|
|
x

en nen bocht of springen dat maakt toch niet uit zene maar ik kan ook fout zijn natuurlijk :wink:
En welke lijn zie je hier bij 180 graden?
Image
Juist, een rechte lijn.

Er is wel degelijk een verschil tussen het afwijken van je lijn in een bepaalde hoek en het maken van draaibewegingen als je "van de grond" gaat. Boarders die een 360 maken, maken een volle cirkel tijdens de sprong in de lucht en gaan dus rechtdoor. Hun lineaire beweging is evenwel geen hoek van 360 graden, maar een hoek van 180 graden, ze blijven gewoon rechtdoor gaan, enkel de cirkel in de lucht was 360 graden.

Ik zou toch nog eens met Robbe klappen, misschien heeft hij het toch beter gesnapt dan je denkt.
stamper
Mountainbiker

Post by stamper »

Moustache wrote:
dirk999bis wrote:OK het is koud :roll: , de kleine hersencellentjes zitten nog een beetje vast maar toch nog een pogingske ditmaal met een tekeningeske

^ =90°
|
|
x

En welke lijn zie je hier bij 180 graden?
Image
Juist, een rechte lijn.

Er is wel degelijk een verschil tussen het afwijken van je lijn in een bepaalde hoek en het maken van draaibewegingen als je "van de grond" gaat. Boarders die een 360 maken, maken een volle cirkel tijdens de sprong in de lucht en gaan dus rechtdoor. Hun lineaire beweging is evenwel geen hoek van 360 graden, maar een hoek van 180 graden, ze blijven gewoon rechtdoor gaan, enkel de cirkel in de lucht was 360 graden.

Ik zou toch nog eens met Robbe klappen, misschien heeft hij het toch beter gesnapt dan je denkt.
Als die boarder inde lucht 180° draait dan gaat hij achteruit rijden in dezelfde richting. Als hij diezelfde beweging maakt op de grond dan keert hij toch terug van waar hij komt
Post Reply