wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Die Moto Guzzi is mij ook opgevallen wat jij zei. Ik (allez, mijn voeten) kon er mijn draai niet op vinden. :lol:

Ik ben blij dat ik mijn Street Triple R gekocht heb voor het salon, want moest ik nu moeten beslissen.... Pfffff, denk dat ik 25 testritten zou mogen doen!
Bij BMW vond ik de F800GS wel iets hebben, dat was dan ook een moto die ik nog in gedachten had enkele maanden geleden, voor mijn aankoop. Een andere knappe moto is de Triumph Tiger, ook zo'n zalige driecilinder.

Maar ik ben serieus verschoten van de houding op de echte racers. Eigenlijk had ik daar nog nooit opgezeten. De 848 bvb vind ik echt fantastisch qua lijn maar die zithouding, brrrrrr.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

freezy wrote:Maar ik ben serieus verschoten van de houding op de echte racers. Eigenlijk had ik daar nog nooit opgezeten. De 848 bvb vind ik echt fantastisch qua lijn maar die zithouding, brrrrrr.
Een racert is ook niet voor het comfort gemaakt he ;)
En je neemt 1 van de merken op die het net iets anders aanpakken,
Honda bijvoorbeeld maakt van een productiemodel een raceversie en daar zit je redelijk goed en comfortabel op.
Ducati maakt een racemachine en plakt er wat tellertjes en lampjes op voor zijn wegversie,
en daar zit je dus niet meer zo comfortabel op ;)

Op mijn 748 zit je ook met je knieen in je nek,
je rechterbinnenbeen wordt gebakken, net zoals je gat als je wat trager rijdt (lees wettelijk).
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Vroeger moest ik van BMW niks hebben, maar tegenwoordig spreekt me vooral hun GS reeks aan. Ben ik dan toch oud aan het worden :lol: #-o

Vorige zomer heb ik een testrit gedaan met de F800GS, moest die niet zo duur zijn tov zijn concurrenten zou het er zo wel eens ene kunnen worden.
Nu ga ik het bij de Tenere houden denk ik.
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Ik heb hier onlangs eens een brochure van Honda gezien en ik ben tot de conclusie gekomen dat fietsen schandalig duur zijn. Zo kan je een CB600F8 Hornet Sport al voor 6990 euro kopen.
Deze moto dus:

Image

Je hebt dan al een moto waar je veel mee kan doen, waarom kost een fiets dan zo schandalig veel, als je ziet dat de remmen minder krachtig moeten zijn, er zit geen motor in, het frame moet minder sterk zijn,...
JL157
Mountainbiker

Post by JL157 »

ik heb me dat ook al zitten afvragen...
ik koop mij wrs binnenkort een nieuwe crf450 van honda...
dit is HET van HET als het off-road motoren gaat...
en je kan t ding al hebben voor zo'n 7000 euro, lekker toch!

Fietsen zijn pokkeduur!

Image
vincentvl
Mountainbiker

Post by vincentvl »

denk er net aan, heb nog en par foto's van mijnen nieuwen buell van toen ik hem aan het inrijden was in de ardennen ... t zijn foto's die hier perfect passen, na ongeveer een kilometer of 7 off road zag ik een pijltje staan in de richting waar ik van kwam: 'route VTT' :lol: voor de geïntresseerden, twas in frankrijk nabij vresse sur semois nl tss haut rivières en thilay ...schoon maar verdomd steil bij momenten ...en iedereen die al eens met pirelli diabolo's off road heeft gereden weet hoe "makkelijk" dat gaat ... #-o
Image

Image

en een fotooke hoe mijne oude buell er ongeveer uit zou zien als ik hem nu terug in elkaar zou steken ... (onderdelen liggen beetje verspreid over werktafel momenteel)

Image

van den TRX vind ik direct geen fotookes ...

en ja, op het salon geweest ... bewonderende blikken geworpen op de nightster (HD)en direct al verbouwplannen ... verder uiteraard gekeken naar oude liefde night train... Dan ff de BMW stand doorlopen...die hp2 is een beest, die nieuwe racebeemer heeft niks meer met BMW te maken...kon evengoed honda zijn...
voor de rest maar weinig echte 'wonna haves' gezien ... enkele 'als ik geld en garageruimtegenoeg had' daar gelaten zoals de KTM adventurer, triumph truxton(carb versie), eventueel een triumph 675 koersmachientje of RC8R-eke .. jammer dat ik bimota niet gevonden heb ...daar staan elk jaar wonna haves tussen ....

pfff.. eerst efkes trixie verkopen, daarna iets anders in huis halen ...weet al wat en weet al hoe ik er het mes in ga zetten =P~
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

'k heb daar ook op 't salon verlekkerd alle GS'en "uitgeprobeerd" (en er stonden er nogal wat)
amai zeg, verstelbare zadelhoogtes, wist niet dat dat kon

wel prijzige bakskes :-(

soit, we hebben daar nog tijd voor he, als dat toch voor oude zakken is ;-)

'k heb me dan maar door iets uit een andere hal laten verleiden
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

catchup! wrote:'k heb me dan maar door iets uit een andere hal laten verleiden
Hmmmmm, welke merken stonden er in een andere hal ... Oh ja : Honda, Suzuki, Kawasaki, KTM (de SMT 990 =P~ ) ... Enneuh : DUCATI natuurlijk 8) . Ge hebt toch geen Ducske gekocht zeker :P ?

Of is 't beperkt gebleven tot een abonnement op M&T :-D ?
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

niejet jongen, 't heeft nog 2 wielen extra
off topic dus, sorry

:^o #-o

oeps sebiet top gear :lol:
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

oeps sebiet top gear
Goed dat ge't zegt #-o :lol: