25/01/2009 St.Denijs-Zwevegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Voor de derde maal op rij de wintertocht van de Krierecrossers gereden.
Ik weet niet echt wat er hier nog aan verbeterd kan worden. Ongetwijfeld - samen met de rit van de Steenbakkers uiteraard :wink: - een van de beste uit de streek.

Een weinig aangedaan parcours, via veel krieren naar Wallonië richting Mont-Saint-Aubert. Opvallend veel offroad en ondanks de vele regen lag het zwaar, maar uiteindelijk wel te doen. Jammer van de vele tegenwind die het nog zwaarder maakte, zeker als je geen windrijder bent #-o .
Dan de Mont-Saint-Aubert twee keer beklommen (was dit vorig jaar geen 3x?, wellicht wat aanpassing door de loopwedstrijd aldaar) wat ondanks de slechte benen al bij al nog redelijk ging en de afdalingen overleefd. De tweede laat je glijden afdaling deels te voet, maar 't was de eerste keer dat ik hier niet viel!!! (vorig jaar nog 3 keer). Daarna opnieuw een hoop krieren en iets meer rugwind, maar dan was het vet al lang van de soep.

Bevoorradingen meer dan ruim voorzien, bepijling quasi perfect, veel seingevers (ook om MSA, al waren er dat van de loopwedstrijd), fotografen, verruimde inschrijvingsplaats en kantine =D> =D> , bikebewaking, goede bikewash, warme douches, ... Kan dus nauwelijks verbeterd worden.
God is het wijs waarom deze tocht zo'n belachelijk lage opkomst had. Ik hoorde iets van zo'n 350 en ik hoop dat ik mishoord heb. De belangrijkste reden is zeker niet de organisatie en wellicht ook niet de concurrentie, maar het weer. Ook op dit forum waren er veel overdreven paniekerige reacties over zondvloeden, zware regenvallen en dergelijke. Veel mensen zijn blijkbaar afgeschrikt. (+ behoorlijk wat zieken).

@Krierecrossers. Laat jullie zeker niet ontmoedigen over deze lagere opkomst. Volgend jaar (met iets beter weer) moeten jullie gewoon veel meer volk aantrekken. Zo'n prachtorganisatie verdient! =D>

@Steenbakkers bedankt voor het veelvuldig wachten, want de beentjes waren er echt niet vandaag.
Nog leuke (korte) après gehad met de laatste overgebleven steenbakkers, de Fast en de herrezen XIII! Geslaagde dag dus!
Safety biker (jerommeke)
Mountainbiker
Location: SCOTT SCALE LTD - SPECIALIZED EPIC S-WORKS - BMC RACEMASTER - RIDLEY EXCALIBUR

Post by Safety biker (jerommeke) »

Hallo bikers,

Deze morgen met enige vertraging aan de tocht begonnen nadat ik de aanwezige mensen (medeclubleden) ervan op de hoogte heb gebracht voor die aan hun toch zelf begonnen.

Al redelijk vlug werd het duidelijk dat het geen rit ging worden waar het buitenblad veel ging gebruikt worden, enkel dan in de afdalingen op de weg en dan wel met de wind in de rug :-D :-D

De vettige stroken volgden zich in hoog tempo op en al vlug werden kledij en fiets gedoopt met de nodige modderbrij. Tot de eerste bevoorrading bleef het relatief vlak maar met de wind in het nadeel was het ook stoempen geblazen. Na de eerste bevoorrading kwam er de splitsing die de tocht van de 52km richting de Mont Saint-Aubert bracht en met het nodige bergop gedoe met al evenveel tegenwind :-? :-?

De klim zelf was goed te doen als je het verstandig doet en niet alles geeft in het begin. En na een klim komt er ook een afdaling die er heeeeeeeeel gevaarlijk en glad (door de vele regen) bij lag met heeeeeeeeeel veel diepe sporen. Daar was toch enige stuurmanskunst voor nodig om heelhuids met de voeten in de pedalen naar beneden te rijden. Al vlug kregen we dan de tweede bevoorrading waar van alles voor handen was om de tank eventjes terug bij te vullen.

Terug de fiets op en de laatste 18 km waren in een lichte dalende lijn met redelijk wat slechte stroken van stenen en putten in de kleine wegeltjes. Na exact 52 km terug de start bereikt waar het mogelijk was om de fiets rustig af te spuiten. Mede door de mss weinige opkomst van MTBers wat toch eigelijk wel jammer was voor de organisatie die duidelijk meer dan hun uiterste best heeft gedaan om het zo perfect mogelijk te organiseren. =D> =D> =D> =D> =D>

Prachtig parcours en perfecte uitpijling!!!
2 perfecte bevoorrading!!!
52km en 525 stijgende en 490 dalende meters en alles berijdbaar zonder af te stappen!!!

Groetjes en tot de volgende
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Kan alleen maar beamen wat hierboven staat,mooie tocht met veel onverhard en superorganisatie.
Naar mijn idee toch veel te vuil.Remblokken (nieuwe) zijn terug volledig op.
Na Kluis(ploeter)bergen vorige week (120 euro kosten) vliegt de mtb langs de kant tot het terug droog is.Dit is niet leuk meer en heeft totaal niets meer met mtb te maken.Dure en vuile hobby om gewoon wat te sporten.Dit heeft niets tezien met deze goede org.
Jammer dat men al die moeite moet doen voor 350man.
De lage opkomst is heel simpel te verklaren met enkele redenen :
- deze tocht bevat veel te veel onverhard voor de modale wielertoerist die niet graag vuil is en de winter gebruikt om zijn conditie te onderhouden
Wil je 2000 man , schrap dan zogoed als alle offroad tussen Zwevegem en Staubert buiten enkele stenen padjes.(zieKruishoutem,Gavere,Koppenberg...)
- overoveroveraanbod aan tochten, iedere club wil nu niet alleen een zomertocht maar ook een wintertocht om een graantje mee te pikken van de cyclos (ze vergeten evenwel hun parcours aan te passen).
Tel daarbij nog de sportclubs,jeugdverenigingen,feestcomittees,beurzen en 500man zal een mooi getal worden voor een TT.
Eind maart en april zal het wel weer kalm zijn op de kalender, niet vreemd.Ik rijd al 15jaar TT,vroeger had je 1 per weekend.
- een wintertocht gaat normaal bij normaal weer vlot boven de 1000 man en bij slecht weer een stuk eronder.Dit weetend mag je dit door 2 delen gezien de organisatie bij de brigands die toch ook wat politiek gewicht in de schaal kunnen leggen bij ander clubs.
Positief is dat TT organiseren niet louter alleen meer voor de kas zal zijn maar uit liefhebberij.
sjarlewie krierecrosser
Mountainbiker

Post by sjarlewie krierecrosser »

Bij ons nochtans twee verschillende parcours winter en zomer zelfs een andere streek.
Cavens
Mountainbiker

Post by Cavens »

'k Denk inderdaad dat Ingelmunster wat volk weggehaald heeft van jullie TT; tis met spijt in het hart dat ik moet zeggen dat ik er deze keer ook niet bij was. Ik woon nl op 5min van start TT Ingelmunster. Volgend jaar op verschillende datum en ik ben zeker weer present met mijn collega's want jullie organisatie (zowel winter als zomer) is altijd top.
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

heb ook gekozen voor ingelmunster aangezien het maar op 10 km van mijn deure is. Vorig jaar van de partij en weet dat het parcours dat jullie aanbieden bij de top 10 hoort in West-Vlaanderen, al verloopt alles voor een groot deel in Henegouwen. Waarom ne keer jullie zomertocht niet in die richting sturen , is voor de meerderheid onbekend terrein en zoveel beter berijdbaar in de zomer. Velen hebben vooraf de schrik gehad wegens te zwaar, door de regen van afgelopen weken. Volgend jaar geen concurrentie van Ingelmunster die normaalgezien een week zal opschuiven maar dan krijg je waarschijnlijk Wevelgem op dezelfde datum.
Groeties en zeker tot op jullie zomertocht.
wildebeest
Mountainbiker

Post by wildebeest »

Na de slopende toertocht in kluisbergen noodgedwongen met mijn oude MTB voor de eerste keer de tocht in Sint-Denijs zwevegem gereden, vooraan met semislick, achter nog snel een nobby nick gestoken. De afdaling van de Mt St Aubert naar beneden gegleden met voeten uit de klikpedalen, op de grote afstand heb ik misschien 20m moeten stappen. Dus alles goed berijdbaar, uitzonderlijk de laatste weken.

Prachtig gevarieerd parcours, voor mij veel onbekende paden, met de wind erbij iets voor flandrien, een echte ontdekking.

Volop genietend van het parcours en de inspanning ben ik beetje ontstuimig na ongeveer 45km wel zwaar in contact gekomen met de kasseien, op de adrenaline de tocht wel uitgereden. Gisterenavond nog de elleboog laten hechten, vanmorgen naar de radiologie, gelukkig geen breuken. Het blijft bij een paar bloeduitstortingen, put in mijn elleboog en wat kosten aan mijn MTB en een nieuwe wintervest.

"pain is proof of life" awel "i felt alife!"

Petje af voor de organisatoren, ik kom terug.
fast & furious
Kerstman
Location: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Post by fast & furious »

K'heb gekozen voor Sint-Denijs en k'moe zeggen dat het mij nog géén
seconde gespeten heeft,PRACHTIGE rit,meer ga der nie over zeggen
want alles was tiptop in orde =D> =D> =D> =D> =D>.
Lang geleden dak Treize nog gezien had(hebben enkele km tesamen gereden) en achteraf nog enkele leffe's achterover gekapt.
Ik begrijp ook nie goe dat er zo weinig volk was,want nen betere
tt uit uw mouw schudden is toch nie evident zulle(denk ik).
één ding ben ik wel zekers,VOLGEND JAAR BEN IK WEER AANWEZIG!!!!!!
:-D :-D :-D :-D :-D

tot volgende week,de Fast
wss Torhout,brandje gaan blussen(hihihi) :-D
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Blijkbaar heeft geen enkele organisatie dit weekend veel volk gezien. 'k denk dat we de voornaamste reden voor de lage opkomst bij het weer moeten zoeken. Zeer slecht weer de laatste week, wat velen doet vrezen voor een overdreven modderig parcours + te mooi weer op de dag zelf, waardoor velen zullen verkozen hebben om op de baan te gaan rijden. Jammer voor de organisatoren, want uiteindelijk is het werk voor 300man hetzelfde als voor 1000man.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Als de collega's geburen van Otegem nen TT organiseren dan kunnen wij Steenbakkers zeker niet ontbreken !!
Gezien de zeer goede weersomstandigheden de week ervoor #-o vreesde ik een beetje voor het ergste [-o<
Gelukkig was het anders en zag ik als tevreden voorzitter heel wat meer clubgenoten opdagen dan ik verwacht had,( hoeveel exact ???? ) waarvoor dank mannen, de Krierecrossers konden onze steun wel gebruiken ( zelden zie ik zoveel Steenbakkers tesamen =P~ ) !!

Over het parcours valt nie veel meer te zeggen, behalve een dingske : die fameuse off-road klim vlak voor de eerste BV was een prachtig nieuw stuk =D> =D> =D> =D>
Ook de rest van de organisatie was tip-top, als ik dan wel 1 puntje van krietiek mag geven was dat er op de afspuit ( in het begin althans ) heel weinig druk zat ..............

Ook den apres was weer een voltreffer, temeer daar menig Steenbakker slechts voor de 32 had gekozen om zo den apres wat langer te houden ](*,)

Krierecrossers : wij Steenbakkerskes hebben weer een formidabele voormiddag beleefd dank zij jullie =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Laat jullie vooral NIET ontmoedigen door de lage opkomst, want ik dacht ook opgemerkt te hebben dat jullie ook door andere clubs gesteund werden ( Rakketmannen, Osantus, Sleutelbeentjes, Roubaix, ............... )

Wij zijn er zeker volgend jaar terug, maar eerst nog de zomertocht [-o<

Gr,
Casper :-D

PS : wanneer komen de foto's on line ??
Post Reply