Brigandsbikers , tot op jullie zomertocht. Groeties
25/01/09 Ingelmunster
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Post by levensgenieter »
OOk van de partij na een bezopen nachtje
, amai mijne kop. Eerst met de bike naar de" start, daarna de eerste 6 km die eigenlijk heel goed berijdbaar waren , maar dan maar teruggekeerd naar de start met met een weerspannige maag. Ne cola of 2 gedronken , die ik serieus heb moeten knabbelen om binnen te krijgen. Het stutje met gekapt ging echt nie lukken da moment. Dan via de lus van de 52 km tot in Ooigem naar huis teruggekeerd. Heel de achternoene in mijne zetel, lekker voor mijn stoofke. Nu ben ik er natuurlijk were door, als de zondag voorbij is.
- amateur-biker
- Mountainbiker
Post by amateur-biker »
Toen we vanmorgen toekwamen op de parking viel ons onmiddellijk op welke mega organisatie de Brigand Bikers wel is
. Alles was tot in de puntjes geregeld inclusief de fietsbewaking. De inschrijving verliep zeer vlot en bij het besturderen van de parcourskaart wisten we direct al wat er ons tewachten stond : ruim 60% off-road
! Doseren was de boodschap.
We sprongen op de fiets en weg waren we. En inderdaad, na een drietal kilometers waren we nog altijd in de buurt van de start en we hadden nog geen road gezien. Schitterend hoe de mannen dat allemaal uit de hoed getoverd hadden. Wat verder volgde was een mooie afwisseling van veldwegen, technische passages, single tracks en nu en dan eens jawel een klein stukje baan
. En inderdaad, voor de eerste bevoorrading waren er twee velddoorsteken die niet te rijden waren
en misschien beter geschrapt waren maar so what ? Te voet gaat ook in dit geval. Bij ons overheerste alleszins het mooie.
Voorbij de eerste bevoorrading werd het geleidelijk minder zwaar met nog steeds zeer veel leuke stukken off road. Nu en dan moest er wel een voetje aan de grond gezet worden maar dit was niet echt storend.
Aangekomen aan de tweede bevoorrading namen we ruim de tijd om een babbeltje te slaan met de sympathieke mensen aan de bevoorrading (inclusief Red Bull meisjes)
. Gezien ons lage gemiddelde tot dan toe kozen we voor de 43km. Op de terugweg naar Ingelmunster kregen we nog lange venijnige off road stroken voor de wielen maar gelukkig hadden we al van in het begin beseft dat krachten doseren vandaag de boodschap was. De laatste twee stukken off road (het technische klein Zwitserland en het kasteeldomein) waren als een kers op de taart
.
Terug aangekomen gebruikten we de perfekt werkende afspuitstand om daarna nog van het Brigand bier te proeven (streekspecialiteiten moeten toch gedegusteerd worden)
.
Kortom : mega goeie organisatie (11 op 10) die hier duidelijk zeer veel werk heeft ingestoken
, goeie bepijling, voor ons een prachtig parcours maar allicht niet geschikt voor de gelegenheidsbiker
, zeer vriendelijke mensen, goeie bevoorrading. Gelukkig was het weer de dag zelf een bondgenoot want ik moet toegeven : `k heb afgezien maar ben zeer content naar huis gegaan.
Brigand bikers : tot de volgende !

We sprongen op de fiets en weg waren we. En inderdaad, na een drietal kilometers waren we nog altijd in de buurt van de start en we hadden nog geen road gezien. Schitterend hoe de mannen dat allemaal uit de hoed getoverd hadden. Wat verder volgde was een mooie afwisseling van veldwegen, technische passages, single tracks en nu en dan eens jawel een klein stukje baan
Voorbij de eerste bevoorrading werd het geleidelijk minder zwaar met nog steeds zeer veel leuke stukken off road. Nu en dan moest er wel een voetje aan de grond gezet worden maar dit was niet echt storend.
Aangekomen aan de tweede bevoorrading namen we ruim de tijd om een babbeltje te slaan met de sympathieke mensen aan de bevoorrading (inclusief Red Bull meisjes)
Terug aangekomen gebruikten we de perfekt werkende afspuitstand om daarna nog van het Brigand bier te proeven (streekspecialiteiten moeten toch gedegusteerd worden)
Kortom : mega goeie organisatie (11 op 10) die hier duidelijk zeer veel werk heeft ingestoken
Brigand bikers : tot de volgende !
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Deze morgen net na negenen gestart (om toch zeker te zijn dat alles al goe in moes gereden was voordat wij passeerden
) en in de 1e 20Km toch wa gesukkeld met weinig zelfvertrouwen daar ik al vlug moest vaststellen dat gezien mijn nieuwe SPD plaatjes eenmaal in de pedalen ik met de beste wil van de wereld er niet meer uit raakte , het gevolg was dat ik mijne maat maar wat vermaakt heb door na iedere +/- 7Km mij zo lomp als ge maar kunt denken in de grond te kwakken
dan nog liefst pal voor zijne MTB
.
Toch hebben we ons rot geamuseerd en al lag het parcours zeer zwaar is dit een rit die respect verdient door het zeer hoog gehalte off road en zo ook het feit dat ze uit den eersten den beste molhoop een technisch hoogstandje toveren betekent dat hier zeer veel voorbereiding aan vooraf gegaan is.
Mandes circuit en brugflanken waren voor mij genieten alhoewel ik bij de beroemde matras afdaling toch beslist heb voetje aan de grond te zetten in de bocht kwestie van geen onverantwoorde risico's te nemen gezien het ontbreken van de "matras" en het feit dak vast zat in m'n pedalen.
Wel wat in m'n eer gekrenkt daar ik bij de 360° bocht in het afkomen van de technische berg op mandes circuit weer op de grond lag te klooien met m'n voeten nog steeds vast in m'n pedalen
en dit alles vakkundig op video vastgelegd werd door plaatselijke paparazzi , die gasten houden ne keer geen rekening met ne mens zijn gevoelens he.
Op teinde was de licht nog nie uit maar laat ons zeggen dat het maar een schemerlampke meer was
Dus merci organisatie voor een vermakelijke 56Km
[/quote]
Toch hebben we ons rot geamuseerd en al lag het parcours zeer zwaar is dit een rit die respect verdient door het zeer hoog gehalte off road en zo ook het feit dat ze uit den eersten den beste molhoop een technisch hoogstandje toveren betekent dat hier zeer veel voorbereiding aan vooraf gegaan is.
Mandes circuit en brugflanken waren voor mij genieten alhoewel ik bij de beroemde matras afdaling toch beslist heb voetje aan de grond te zetten in de bocht kwestie van geen onverantwoorde risico's te nemen gezien het ontbreken van de "matras" en het feit dak vast zat in m'n pedalen.
Wel wat in m'n eer gekrenkt daar ik bij de 360° bocht in het afkomen van de technische berg op mandes circuit weer op de grond lag te klooien met m'n voeten nog steeds vast in m'n pedalen
Op teinde was de licht nog nie uit maar laat ons zeggen dat het maar een schemerlampke meer was
Dus merci organisatie voor een vermakelijke 56Km
[/quote]
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Met Velofollies op vrijdagavond werd het weekend goed ingezet.
We waren net te laat voor de ploegvoorstelling van Quickstep. Maar net op tijd om, Moustache en mezelf, de borstel ter hand te nemen op de Red Bull body-paint !! stand.
Daarna, met een weinig last van staar, de rest van de beurs bezocht.
Gisteren een hectische werkdag. Om s’avonds gezellig mijn vrouw haar nicht, man en kinderen op een etentje te ontvangen.
Anderhalve fles witte wijn, een halve fles Cointreau, en drie expresso’s later keren ze huiswaarts. De dames, op een Mon-Chéri na, bloednuchter.
Ik naar bed, en na een marathon schaapjes tellen viel ik eindelijk in slaap. En liep de wekker af.
Op datzelfde moment lag mijn drankmaat van gisteravond – ik weet het zeker - nog te slapen. Waarschijnlijk een verdorven smile op zijn bakkes, want hij heeft het niet voor mtb.
Vanmorgen te laat aan de sporthal (excuus), te lang aan de inschrijving, te traag op de vélo, en te sloom om te sturen. Ziedaar mijn relaas van een overigens mooie tocht.
Volgende week: Canyonman…
We waren net te laat voor de ploegvoorstelling van Quickstep. Maar net op tijd om, Moustache en mezelf, de borstel ter hand te nemen op de Red Bull body-paint !! stand.
Daarna, met een weinig last van staar, de rest van de beurs bezocht.
Gisteren een hectische werkdag. Om s’avonds gezellig mijn vrouw haar nicht, man en kinderen op een etentje te ontvangen.
Anderhalve fles witte wijn, een halve fles Cointreau, en drie expresso’s later keren ze huiswaarts. De dames, op een Mon-Chéri na, bloednuchter.
Ik naar bed, en na een marathon schaapjes tellen viel ik eindelijk in slaap. En liep de wekker af.
Op datzelfde moment lag mijn drankmaat van gisteravond – ik weet het zeker - nog te slapen. Waarschijnlijk een verdorven smile op zijn bakkes, want hij heeft het niet voor mtb.
Vanmorgen te laat aan de sporthal (excuus), te lang aan de inschrijving, te traag op de vélo, en te sloom om te sturen. Ziedaar mijn relaas van een overigens mooie tocht.
Volgende week: Canyonman…
- Montenbaaik
- Mountainbiker
- MoozeMeiske
- Mountainbiker
- Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart
Post by MoozeMeiske »
Hierbij alvast een 1e deel FOTO'S ONLINE gezet (van op de 2e bevoorrading)
http://blog.brigandsbikers.com/?p=413
+ dankij MTB-Live zijn er hier ook nog foto'kes te vinden:
http://www.mtb-live.com/nl/component/jo ... y&catid=37
Later deze week komen er nog mooie plaatjes van onze fotograaf te velde Voltman!
http://blog.brigandsbikers.com/?p=413
+ dankij MTB-Live zijn er hier ook nog foto'kes te vinden:
http://www.mtb-live.com/nl/component/jo ... y&catid=37
Later deze week komen er nog mooie plaatjes van onze fotograaf te velde Voltman!
Last edited by MoozeMeiske on Sun 25 Jan 2009 22:36, edited 2 times in total.
- cowboy peter
- Mountainbiker
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
Vertrokken vanuit pittemcity om met copain de grote toer te doen . Om 7h 55 begonnen we aan de tocht zelf . De beentjes voelden goed en het tempo werd kalm gehouden daar het wel eens zwaar kon worden .
Inderdaad voor de eerste bev. 2 x moeten efkes stappen maar dat zegt me niets .
het tweede gedeelte bleek voor m'n copain zwaar te worden en na zo'n 37km op zijn teller besloot hij naar huis te biken ( beveren ) . Had me voorgenomen rustig verder te bollen . Tot er een fortis treintje passeerde en ik me aan de tweede wagon koppelde . Lichte tempoverhoging maar de beentjes verteerden alles goed .
Kort na de bevoorading konden we kiezen techisch of makkelijk , de fortissen kozen gemakkelijk want technisch ging waarschijnlijk niet overeenkomen met hun sponsor
.
Dit stukje was echter één van lekt mijn liptje en ik kon me eens volledig opladen en zonder een pootje te zetten de zone afronden
Aan de splitsing van de 42 en 53 draaide ik als enigste in den omtrek richting 53 . Dit gedeelte liep niet altijd vlot door de wind op kop maar aan alles komt een einde . Vanaf hulste naar ingelmunster bolde het terug beter . toen ik terug op de 42 lus kwam bleef het super kalm , het duurde tot aan het kasteel domein dat ik terug bikers zag en heb er dan toch nog enkele kunnen nekken
.
De terugweg achteraf was met wind in het gat en zo vloog ik terug naar mijn kotje . Juist 77 km op de teller aan 18.3 .
M.a.w. 4 h 15 min bikeplezier van mijnen tweegen .
Aan de organisatie en de cowboy :

Inderdaad voor de eerste bev. 2 x moeten efkes stappen maar dat zegt me niets .
het tweede gedeelte bleek voor m'n copain zwaar te worden en na zo'n 37km op zijn teller besloot hij naar huis te biken ( beveren ) . Had me voorgenomen rustig verder te bollen . Tot er een fortis treintje passeerde en ik me aan de tweede wagon koppelde . Lichte tempoverhoging maar de beentjes verteerden alles goed .
Kort na de bevoorading konden we kiezen techisch of makkelijk , de fortissen kozen gemakkelijk want technisch ging waarschijnlijk niet overeenkomen met hun sponsor
Dit stukje was echter één van lekt mijn liptje en ik kon me eens volledig opladen en zonder een pootje te zetten de zone afronden
Aan de splitsing van de 42 en 53 draaide ik als enigste in den omtrek richting 53 . Dit gedeelte liep niet altijd vlot door de wind op kop maar aan alles komt een einde . Vanaf hulste naar ingelmunster bolde het terug beter . toen ik terug op de 42 lus kwam bleef het super kalm , het duurde tot aan het kasteel domein dat ik terug bikers zag en heb er dan toch nog enkele kunnen nekken
De terugweg achteraf was met wind in het gat en zo vloog ik terug naar mijn kotje . Juist 77 km op de teller aan 18.3 .
M.a.w. 4 h 15 min bikeplezier van mijnen tweegen .
Aan de organisatie en de cowboy :
- MoozeMeiske
- Mountainbiker
- Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart
Post by MoozeMeiske »
Ansfie wrote:Het stoerheidsgehalte van de mannen aan bevoorrading 1 was toch wel n bikke overschat zenne. Kom ik daar toe in korte mouwkes (omdat t nie echt koud was, de zon scheen en ik anders te warm had) staan die daar te bibberen en te klagen da ze koud hebben.![]()

- Moustache
- Kerstman
Jadadde. Ik had eerst een beetje gevreesd voor het parcours. Ofwel is het afgesloten, ondergelopen of de moeite niet. Maar wat hier vandaag onder de wielen passeerde was prima voor zowel de A, de B en de C-ploeg.
Orbeabiker is nu officieel getransfereerd naar WTC De Plooiers (jammer genoeg hebben we er geen geld meer voor gekregen, hopelijk krijgen we geen factuur opgestuurd), Motorbiker heeft zijn nachtmerrie eindelijk eens mogen beleven (door zijn dochter worden losgereden) en Uncle Sam zal drie maand niet meer tegen Grote Plateau spreken ("Hebde gij wel uwen bike mee? Ik heb je vandaag al heel den tijd zien stappen").
Enfin, voor het eerst in jaren kon ik meer dan mijn bike. Ik wou nog wel, maar hij niet meer. 'k Zal hem eens verzorgen deze week.
Oh ja, die rit. Straf. Goed geamuseerd en achteraf aan mijn benen gevoeld dat het toch iets zwaarder lag dan men zou denken. Toch nog de kracht gevonden om er iets over te schrijven.
Orbeabiker is nu officieel getransfereerd naar WTC De Plooiers (jammer genoeg hebben we er geen geld meer voor gekregen, hopelijk krijgen we geen factuur opgestuurd), Motorbiker heeft zijn nachtmerrie eindelijk eens mogen beleven (door zijn dochter worden losgereden) en Uncle Sam zal drie maand niet meer tegen Grote Plateau spreken ("Hebde gij wel uwen bike mee? Ik heb je vandaag al heel den tijd zien stappen").
Enfin, voor het eerst in jaren kon ik meer dan mijn bike. Ik wou nog wel, maar hij niet meer. 'k Zal hem eens verzorgen deze week.
Oh ja, die rit. Straf. Goed geamuseerd en achteraf aan mijn benen gevoeld dat het toch iets zwaarder lag dan men zou denken. Toch nog de kracht gevonden om er iets over te schrijven.