24/01/2009 Jabbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Voor de zoveelste keer op rij naar Jabbeke afgezakt. Deze TT is een certitude, je bent er nooit aan bedrogen. Gezien de organisatie er enkele zware stukken uitgehaald had, was dit quasi perfect berijdbaar. Enkele zware stroken en vooral dat eerste bos met singletrack was heel zwaar (paar keer voet moeten zetten), maar daarna verrassend vlot berijdbaar. Mijn gemiddelde lag wat aan de lage kant, maar dat lag vooral aan de slechte benen, kon me maar niet opladen.

Veel offroad, heel afwisselend, bosdreven, boerenslagen, singletracks en op het laatste nog wat bultjes en kleine speelse elementen. Verdienstelijk parcours zoals we van deze organisatie gewoon zijn. =D> =D>

Bepijling zeer goed, bevoorradingen meer dan genoeg en ruim voorzien, bikewash goed, douches al wat frisser maar dat ligt aan de sporthal, pizza nadien (en een echte pizza, niet van die voorverpakte goedkope brol uit de grootwarenhuizen), ook goeie soep, ... =D> =D>
Jammer van de lage opkomst. Toen ik vertrok, zaten ze nog niet aan 1000 wat toch weinig is voor deze tocht. Je merkte ook op het parcours dat het kalmer was dan andere jaren, zeker op de lus van de 55. De plooiers die bang waren van regen en modder hadden ongelijk! (hebben zowiezo ongelijk). [-X
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

Ook gereden, de 55, in het begin waren er wel enkele ultra modderstroken maar soit, de rest best goed berijdbaar, heel veel bos en technische stukken erin !! knappe uitpeiling.

Redelijk lastig wel, denk dat velen gekozen hebben voor de 43 want op de extra lus van de 55 zat bijzonder weinig volk!

nog niet gesproken van de afspuitstand, direct plaats en veel druk op de leidingen /!!
leonyorg
Mountainbiker

Post by leonyorg »

Deze morgen vanuit Eernegem vertrokken voor de 55km.
Al de hele week ziek, maar kon het toch niet laten.
Maar idd ondanks de vele regen een zeer berijdbaar parcour.
Toch volop genoten ondanks mijn verkoudheid.
Goede bepijling, tof parcour en tevreden huiswaarts gekeerd met 75km op mijn teller.
Toch een van de betere organisaties in de streek, proficiat aan alle medewerkers en tot volgend jaar.
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Proficiat aan alle vrijwilligers die deze tocht mogelijk maakten. Ik vreesde het ergste na wat er gisteren allemaal uit de lucht was gevallen maar het was heel goed te doen! Vertrokken uit Zedelgem, de 55 aangepakt. Was zwaar, vooral op het einde maar ik ben bij mijn heerlijk stuk pizza geraakt!

Bedankt om mijn zaterdagvoormiddag zo plezant te maken!

Tot volgend jaar!!!
Tumelette
Mountainbiker

Post by Tumelette »

Dikke proficiat aan de organisatoren. =D> =D> Mooi parcours door de Brugse bossen, aangevuld met een vijftal schitterende linten-stroken. I love it :lol: :lol:
Perfecte bepijling, slechts een 10tal meter die niet te doen was (voor mij toch), goede bikewash =D>

Vertrokken vanuit Gistel, en het eerste deel van de 55 samen gereden met onze voorzitter-kanibaal Mich. Na de pizza en een paar favouriete sportdrankjes :drunk: terug naar huis gefietst: 80km op de teller.

Het viel inderdaad op dat er wat minder volk was dan de vorige jaren. De afwezigen hadden zoals altijd ongelijk.

Tot volgend jaar
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Vandaag zoals jaarlijkse gewoonte afgezakt naar de vrienden van Jabbeke :P

Omdat we morgen een super receptie :drunk: met etentje hebben met onze club, en vooraf een duinenrit was ik vandaag een eenzame choufke in Jabbeke :(
De rit samen gereden met Frawiwi .

Het parcours had voor mij 1 minpuntje nl. de strook ik Zerkegem waar ik toch enkele keren mijn voetjes aan de grond moest zetten :( daarna zoals we gewoon zijn van hen een super parcours =D> =D> =D>

met enkele nieuwe stukken, prima bevoorradingen, super bike wash, douches , aprés kortom een toertocht om U tegen te zeggen =D> en 57 km op de teller

Begin volgende week mag je een verslag verwachten op onze site www.choufkes.be met foto's genomen door de organisiatie =D>

jabbeke tot een volgende :wink:
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Ook van de partij en geen moment beklaagd . Samen met Leffingenoartje deze loodzware tocht ( vooral in t begin ) afgebold. We wisten dat de organiserende club uit Jabbeke niks aan t toeval zou overlaten en ondanks zware avond ervoor toch mijn reveille gezet . Voor mij hoefden er 2 stukken niet in te zitten om en bij de Mosselstraat , maar smaken en goesten verschillen natuurlijk. Ik zet niet graag voet aan grond en t mag nie op ne wandeltocht lijken he. buiten die zones was alles zeker berijdbaar. Zelfs gewoon droog op vele stukken. superveel bosjes doorkruist, vooral rond zone 20 vond ik het super , ontelbaar veel putten en bergjes gezien, één zelfs van heel dichtbij . 4 keer op mijn toeter gegaan, binnekort haal ik tumelette nog in :^o :oops: .
Kortom voor mij één van de mooiste tochten uit de streek en ver erbuiten. Hoeveel uurtjes werk zou hierin zitten ??? Heel erg bedankt en een dikke proficiat aan de organisatie en haar vele vrijwilligers. Meer dan 1000 bikers voor een tocht in een periode van zondvloed, dit vertrouwen verdien je niet zomaar. Heerlijke soep en superlekkere pizza nadien.
op t einde van de tocht dan nog leuk nieuws gehoord, de club in Jabbeke krijgt er binnenkort een klein bikertje of bikestertje bij :bounce: :bounce: :bounce: , proficiat aan de toekomstige mama en papa. =D> =D> =D>
TAF RAPIDO
Mountainbiker

Post by TAF RAPIDO »

Prachtige rit 55km =D> proficiat aan de organisatie die ervoor zorgde dat het toch goed berijdbaar bleef.
CIAO TAF
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Kort en bondig:een nieuw wereldwonder is geschied:ne gansen dag regen gisteren en hier lag het beGOD droog!!!!!! :roll: #-o :bounce:

In de vroegte vertrokken voor de 43km(moest om 11.30 met voetjes onder tafel) en echt verschoten van de zeer goede berijdbaarheid van het parcours.
Enkele zeeeeeer leuke single-tracks waar veeeel werk in gestoken was.
Aangekomen beslist om de fiets NIET af te spuiten(was zelfs niet echt vuil!) en vlug naar moeder de vrouw waar ik ook een tien op tien kreeg,dewelke ik zeer graag doorgeef aan de inrichters van Jabbeke!! =D> [-X [-X [-X
Tot de zomertocht.
bouten
Mountainbiker

Post by bouten »

Prachtige vtt,dit moet veel tijd en werk gekost hebben =D> =D>
Dacht dat de bosrally in snellegem niet kon geevenaard
worden maar deze moest toch niet veel onderdoen.
Ook de bepijling kon als voorbeeld voor andere vtt's dienen.
Post Reply