24/01/09 Zuidschote
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wij hadden ook een zwembad verwacht, maar het was helemaal niet zo. Hier en daar enkele plassen maar voor de rest viel het nog mee. Het was een ander parcour of vorig jaar. Dit jaar vond ik hem nog beter of vorig jaar. 2 bevoorradingen op het parcour van de 40!!
. Helaas was er niet zo veel volk, spijtig voor de organisatie want ze hadden nochtans heel goed hun best gedaan! Ik heb me goed geamuseerd deze morgen en mijn fiets staat al terug klaar voor morgen in La Douce France

Net terug van deze tocht en het was GEEN ploetertochtje zoals ik vreesde,FLUPKEN wrote:Zwembad????? Is het zo erg???? Hopelijk geen ploeter en blubbertocht zou ik zeggen
hier en daar wat drassige stroken en plassen die je kon omzielen enz. Blij dat ik toch geweest ben, heb gisteren lang zitten twijfelen tot dat biker NOUTJE zei dat ik een plooier was
Dus aan alle afwezigen en plooiers, twas perfekt bereidbaar met hier en daar wat zware modderstroken.
Organisatie, bepeiling, bevoorrading,parcour, douche's enz was dik in orde, jammer voor de organisatie van de kalme bezetting, rond 13u slechts 150dln
deze toch verdient zeker meer!!!!! Tot volgend jaar
- moozefretter
- Mountainbiker
Post by moozefretter »
waar zaten al die bleiters?betje bang van de modder?
Die was er normaal zeker na die regen.Maar was perfekt te doen hier en daar een lastige strook,maar daarvoor doen we het he.
Schitterende tocht jammer van de opkomst.
Die was er normaal zeker na die regen.Maar was perfekt te doen hier en daar een lastige strook,maar daarvoor doen we het he.
Schitterende tocht jammer van de opkomst.
-
De schicht
- Mountainbiker
Post by De schicht »
Ik heb me niet beklaagd om Zuidschote te hebben gereden. Geen verre verplaatsing (Houthulst) en toch veel stroken waar je redelijk veel kracht moet ontwikkelen, vergelijkbaar met bergskes oprijden!
Wat de plassen betreft op de omloop, die zijn een geschenk uit de hemel. Ik rij daar expres door, want zo spoelt er telkens een kilo slijk van de fiets.
Wat de plassen betreft op de omloop, die zijn een geschenk uit de hemel. Ik rij daar expres door, want zo spoelt er telkens een kilo slijk van de fiets.
Vanochtend wat 'steeg' uit de bedstee geraakt, na het jaarlijkse bezoek aan de Oostrozebeekse Ginstezaal voor het toneel aldaar, en het al even jaarlijks bezoek aan de nabijgelegen café's. Bezoek dat overigens werd afgesloten met een "soep calvados", maar 't was eigenlijk meer calvados met soep
.
Enfin dit alles leidde ertoe dat we dit keer de groten toer hebben gelaten voor wat het was, en de kortere afstand hebben gekozen, gezien we kort na de middag ook nog de cyclocross in Zonnebeke wilden vereren met een bezoekje.
Chapeau voor de organisatie die in deze mtb-arme streek een mooi tochtje had uitgestippeld. Hoewel we onderweg naar Zuidschote, langs de baan Ieper-Diksmuide de Merkemse broeken volledig onder water hadden zien staan, was de berijdbaarheid -in de gegeven omstandigheden- zeer goed. Zelfs nergens moeten afstappen. Bijzonderste herinneringen aan de toer : de gesmaakte doortochten door de plaatselijke boomgaarden, een heel lange rechte goed berijdbare dreef nog voor de bevoorrading, verzorgde bevoorrading, een Duitse herdershond achter m'n kl***n gehad, het sas van Boezinge waar het schuim over de boorden heen kwam, een schitterende strook langs het kanaal met hoog MTB-fun-gehalte, en nog een ferm stukske afzien op het einde op die off-road-strook op de hoge oever langsheen 't kanaal.
Bepijling was af en toe wat arm, paar keer getwijfeld maar eigenlijk geen enkele keer verkeerd gereden.
't Was in orde Zuidschote, jullie verdienen inderdaad meer en beter qua deelnemersaantal. Dankzij mensen als jullie heb ik weer een fijn zaterdagje fiets-entertainment gehad. Morgen waarschijnlijk nog Ingelmunster, en dan zouden we normaal gezien moeten top zijn
, om komende vrijdag af te reizen naar Hoogerheide
Enfin dit alles leidde ertoe dat we dit keer de groten toer hebben gelaten voor wat het was, en de kortere afstand hebben gekozen, gezien we kort na de middag ook nog de cyclocross in Zonnebeke wilden vereren met een bezoekje.
Chapeau voor de organisatie die in deze mtb-arme streek een mooi tochtje had uitgestippeld. Hoewel we onderweg naar Zuidschote, langs de baan Ieper-Diksmuide de Merkemse broeken volledig onder water hadden zien staan, was de berijdbaarheid -in de gegeven omstandigheden- zeer goed. Zelfs nergens moeten afstappen. Bijzonderste herinneringen aan de toer : de gesmaakte doortochten door de plaatselijke boomgaarden, een heel lange rechte goed berijdbare dreef nog voor de bevoorrading, verzorgde bevoorrading, een Duitse herdershond achter m'n kl***n gehad, het sas van Boezinge waar het schuim over de boorden heen kwam, een schitterende strook langs het kanaal met hoog MTB-fun-gehalte, en nog een ferm stukske afzien op het einde op die off-road-strook op de hoge oever langsheen 't kanaal.
Bepijling was af en toe wat arm, paar keer getwijfeld maar eigenlijk geen enkele keer verkeerd gereden.
't Was in orde Zuidschote, jullie verdienen inderdaad meer en beter qua deelnemersaantal. Dankzij mensen als jullie heb ik weer een fijn zaterdagje fiets-entertainment gehad. Morgen waarschijnlijk nog Ingelmunster, en dan zouden we normaal gezien moeten top zijn
Vanochtend gestart voor de 50 km.
Mooi berijdbaar parcoer ondanks de zware regen vrijdag.
Goede bevoorrading, enkele pijltjes meer op bepaalde plaatsen kon geen kwaad.
Mooie lange strook langs de vaart na de tweede bevoorrading super!!
Een goede organisatie, spijtig weinig volk. Het verdiende beter.
Mooi berijdbaar parcoer ondanks de zware regen vrijdag.
Goede bevoorrading, enkele pijltjes meer op bepaalde plaatsen kon geen kwaad.
Mooie lange strook langs de vaart na de tweede bevoorrading super!!
Een goede organisatie, spijtig weinig volk. Het verdiende beter.
-
nonkel filip
- Mountainbiker
Post by nonkel filip »
Bedankt aan alle moedigen die de modder troseerden en ons geloofd hebbebn als we zeggen dat het niet ploeteren ging worden. We hebben ons best gedaan en we hebben zaterdag morgen wel op enkele plaatsen het parcours moeten aanpassen. Die regen van vrijdag was er echt teveel aan. De belissing om niet langs Merkem te rijden bleek uiteindelijk wel de goede want daar stond de helft onder water. Wat de bepijling betreft, er werden op verschillende plaatsen pijlen weggeooid en gekraakt. Het is een wederkerend probleem in alle tochten denk ik en meestal van mensen die zelf niets doen of organiseren. De magere opkomst ten spijt we doen voort, volgende afspraak op zondag 10 mei, de tocht in Lizerne op 24 mei is geannuleerd en verplaatst naar 10 mei.
De reakties spreken voor zich.
BEDANKT aan de aanwezigen, en de afwezigen hadden GROOT ONGELIJK
De reakties spreken voor zich.
BEDANKT aan de aanwezigen, en de afwezigen hadden GROOT ONGELIJK
De afwezigen hadden inderdaad ongelijk.
Daar er in deze omgeving geen bergen zijn mocht je de tocht toch niet onderschatten. Door het drassig zijn van de ondergrond waren sommige stroken(en zeer lange stroken)echte kuite bijters.
De 50km die er blijkbaar 54 waren(mijn teller werkte niet meer omdat het te koud was(draadloos sucks
)) dat ik had gezien bij de eerste bevoorrading, waren van een hoog lastigheids factor(voor mij toch).
De laatste strook op de berm naast de vaart heeft mij het meeste pijn gedaan.
Een dikke proficiat aan de organisators en goed bekeken om Merkem te mijden.

Daar er in deze omgeving geen bergen zijn mocht je de tocht toch niet onderschatten. Door het drassig zijn van de ondergrond waren sommige stroken(en zeer lange stroken)echte kuite bijters.
De 50km die er blijkbaar 54 waren(mijn teller werkte niet meer omdat het te koud was(draadloos sucks
De laatste strook op de berm naast de vaart heeft mij het meeste pijn gedaan.
Een dikke proficiat aan de organisators en goed bekeken om Merkem te mijden.
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
Na de watervloed van van de voorbije dagen ben ik afgezakt naar Zuidschote voor nog een dosis geploeter in het slijk, wat nadien bleek dat we een perfect berijdbaar parcours op een dienblaadje voor geschoteld kregen. Met een drietal lange offroadstroken die goed aan de ribben plakten kreeg men de tijd om tot de positieven te komen met een stuk road. Ik heb de 40 km gebold en zeer tevreden van de toertocht, proficiat aan de organisatie voor de lekkere 'stuute' en de warme douche. tot volgend jaar
De afwezigen hadden inderdaad GROOT ONGELIJK!!
De afwezigen hadden inderdaad GROOT ONGELIJK!!