Hac 4 of Polar S710

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.

Hac 4 of Polar S710

Poll ended at Sun 07 Mar 2004 18:25

Hac 4
11
58%
Polar S710
8
42%

Total votes: 19

Shrek
Mountainbiker

Post by Shrek »

mieke wrote:...Omdat je zegt dat het alleen gebeurt als je kort in elkaars buurt komt. Mijn punt was juist dat het zend/ontvangstbereik van de Polar groter is dan de Hac zodoende. En natuurlijk gebeurt dit niet bij een gecodeerde borstband, dat moest er nog maar ontbreken.
En dat laatste (die andere gedachten) was maar (een poging tot) grapje. Sorry hoor als het (weeral) in verkeerde aarde viel. Ik heb mij de laatste tijd al proberen te dimmen gezien ik blijkbaar toch niet op dezelfde lijn geraak als de meeste hier op het forum. Maar ik zit hier maar als hobby en als ik mijzelf niet kan zijn en daarbij jullie constant voor de voeten loop hoeft het ook niet meer voor mij hoor.
Sorry beetje off-topic maar het zal niet meer voorvallen.
CU (not).
Heb zojuist Mieke haar bericht helemaal gelezen en snap niet echt wat er zulke reactie teweegbrengt.
Ik was zeker niet in mijn gat gebeten.
We zitten hier allemaal voor ons plezier en een :wink: af en toe moet kunnen. Dus wat mij betreft Mieke vergeet dit voorval, en laat ons (Mountainbike.be) zeker niet gespaard van uw commentaren al dan niet gekruid.

CU maybe :roll:?
mieke
Mountainbiker

Post by mieke »

Shrek wrote:
mieke wrote:...Omdat je zegt dat het alleen gebeurt als je kort in elkaars buurt komt. Mijn punt was juist dat het zend/ontvangstbereik van de Polar groter is dan de Hac zodoende. En natuurlijk gebeurt dit niet bij een gecodeerde borstband, dat moest er nog maar ontbreken.
En dat laatste (die andere gedachten) was maar (een poging tot) grapje. Sorry hoor als het (weeral) in verkeerde aarde viel. Ik heb mij de laatste tijd al proberen te dimmen gezien ik blijkbaar toch niet op dezelfde lijn geraak als de meeste hier op het forum. Maar ik zit hier maar als hobby en als ik mijzelf niet kan zijn en daarbij jullie constant voor de voeten loop hoeft het ook niet meer voor mij hoor.
Sorry beetje off-topic maar het zal niet meer voorvallen.
CU (not).
Heb zojuist Mieke haar bericht helemaal gelezen en snap niet echt wat er zulke reactie teweegbrengt.
Ik was zeker niet in mijn gat gebeten.
We zitten hier allemaal voor ons plezier en een :wink: af en toe moet kunnen. Dus wat mij betreft Mieke vergeet dit voorval, en laat ons (Mountainbike.be) zeker niet gespaard van uw commentaren al dan niet gekruid.

CU maybe :roll:?
Trek het U niet aan, het heeft niets met U te maken, en het is zeker niet persoonlijk bedoeld.
mieke
Mountainbiker

Post by mieke »

Voor wie het nog niet wist en voor wie een Hac 4 (of ander instrument van Ciclopsport) heeft:
Je kan alle manuals nu in het Nederlands nalezen (ook deze van de software!) op:
www.ciclosport.nl
(click op manuals)
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Grote problemen: overkop gegaan en door omdat ik de meter zo stevig op eht stuur had bevestigd, zijn de 2 plaatjes om de bikemount van het stuur te schuiven afgebroken. Ik heb het nog 1 keer ge-superlijmd maar nu is het echt kapot. :( wat nu.....
eventueel gewoon de bikemount op het houdertje lijmen??
geef alstublieft tips!!
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

In 't ergste geval kan je nog steeds een nieuwe bikemount-set kopen. Kijk maar eens bij den duits (www.bike-discount.de), voor 40 euro (plus transport) ben je gesteld.

Image

Of een aparte bikemount, voor 25 euro ...

Image
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Over die Polar: klopt het dat je de batterij van de borstband eigenlijk enkel kan vervangen door een nieuwe borstband te kopen, à 40 euro per stuk? (bron: Duitse "Mountainbike"). Hoe lang gaat zo'n ding dan mee? #-o

En die computer-interface, zit die er standaard bij als je een 710 koopt?
Kurt
Mountainbiker

Post by Kurt »

Dzjowie wrote:Over die Polar: klopt het dat je de batterij van de borstband eigenlijk enkel kan vervangen door een nieuwe borstband te kopen, à 40 euro per stuk? (bron: Duitse "Mountainbike"). Hoe lang gaat zo'n ding dan mee? #-o

En die computer-interface, zit die er standaard bij als je een 710 koopt?
De band gaat een 1600 trainingsuren mee. Mijn eerste band was defect na iets meer dan een jaar en zonder problemen een nieuwe gekregen. De batterij erin kan inderdaad niet worden vervangen.

De computer-interface zit niet standaard bij de Polar, die moet je er nog apart bijkopen.

Samengevat: zowel Hac en Polar zijn goed, HAC is goedkoper dan Polar maar de service van Polar is geweldig.
speich
Mountainbiker

Post by speich »

Bmweke wrote:- Werkt met infrarood voor connectie naar pc (indien geen infrarood moet men interface bijkopen)
Dit snap ik nie. Wat bedoel je met infrarood? Hoe weet ik of dit kan bij mijn pc?
Geo Bhiker

Post by Geo Bhiker »

Ward #3 wrote:Een hac is dus eigenlijk niet als polshorloge te dragen, maar kan je er mee gaan hardlopen dan?
Ik gebruik hac4 met velcro bandje voor hardlopen of bergwandelingen en vind dat helemaal OK
Geo Bhiker

Post by Geo Bhiker »

mieke wrote:Als ik zo vrij mag zijn: zo op papier ziet dat er inderdaad een nadeel uit maar in werkelijkheid loopt dat wel los. Ik rij geregeld dezelfde heuvel op als training en mijn hoogtemetingen zijn bijna altijd gelijk. En het zou al moeten lukken dat ik bij elke 20" meting telkens op dezelfde plaats was.
Persoonlijk vind ik dat het weer een veel grotere invloed heeft op een correcte meting dan de tijdsinterval van de meting en daar heeft elke hoogtemeter die met luchtdruk werkt last van.
Bekijk volgende vergelijking hoogtemeting:
http://users.pandora.be/wild/bike/hac4-etrex.htm
Post Reply