Zouden er ook "bospoepers" bestaan bij de mtb'ers ???KUBA wrote:Toch voor alle veiligheid zorgen dat er een redelijke afstand is tussen de bosjes en die schone serveuses , kwestie van de kat niet bij de melk te zetten.![]()
25/01/09 Ingelmunster
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
Update na de zondvloed van de laatste 2 dagen: ik denk dat er maar 1 offroad stuk zal vervallen (tenzij de brandweer zorgt voor reddingsbootjes) en Klein zwitserland zal fors moeten ingekort worden. Vorige week nog buizen geplaatst in de beek om een droge doortocht te garanderenveeteeteetje wrote:Een tt die op een goeie 106 meter van mijn deure passeert en start op iets meer dan 1238 meter van waar ik woon..........
We kunnen niet anders of van de partij zijn,hé...
Althans,dat gaan we proberen want ik moet mijn eerste tt van 2009 nog rijden.![]()
Kan wel al vertellen dat Klein Zwitserland voor het ogenblik één groot overstromingsgebied is (De mandel is weer buiten zijn oevers getreden en dus is het weer van dadde...)
Dus zal na Ooigembos,het crossparcours een derde mooi off-roadstuk verdwijnen,denk ik...
Desalniettemin zijn dat stukken die in de zomertocht waarschijnlijk wel zullen opgenomen worden en die er veel beter zullen bijliggen.
Ik hoop maar 1 ding,dat de vele regen jullie niet teveel off-roadstukken doet schrappen want dat zou wel zonde zijn........ maar ja,ik kan jullie keuze best begrijpen.
Voorts zal er mogelijks voor 1 stuk een alternatief aangeboden worden.
De rest van het parcours wordt morgen uitvoerig getest, maar daar verwacht ik geen problemen.
Zaterdag grote test van het parcours, alle technishe zones, en rest van tocht worden dan uitgepijld en eventueel aangepast
Het grootste probleem is denk ik is de mandelvallei en klein zwitserland, doordat de mandel buiten zijn oevers is getreden
Maar we hadden hoe dan ook al een alternatief
Wij beloven U:
Een goed rijdend parcours
, 2 goede (warme) bevooradingen en nen apres met ne goeden Brigand, kasteelbier blond bruin of rouge, een kriekske, een pintje, rodenbachske of een gewoon frisdrankske om véééééél na te praten met de vrienden bikers
Vrienden bikers, het word een zondagvoormiddag voor JULLIE
Het grootste probleem is denk ik is de mandelvallei en klein zwitserland, doordat de mandel buiten zijn oevers is getreden
Maar we hadden hoe dan ook al een alternatief
Wij beloven U:
Een goed rijdend parcours
Vrienden bikers, het word een zondagvoormiddag voor JULLIE
Oef, eindelijk er eens opgeraakt
, deze week samen met de hulp van Stijn
(tje) al de zoneborden klaargemaakt, aflopend genummerd en... met het aantal meters daarop vermeld
Voor de grote afstand zijn dit er in totaal 51
goed berijdbare zones, en wees gerust, zoals C.P. hier reeds zei, deze zijn allemaal perfect te doen behalve die enkele meters, maar dan nog kun je gerust (tig) op de fiets blijven, tenminste als je niet valt
Voor degene die de 42 km doen zal uw dierbaar vervoermiddel je op een bepaald moment eensklaps zomaar van zone 13 naar zone 4 brengen
om dan al dan niet met reddingsloep via de mooiste stukjes van Ingelmunster terug naar het Sportstadion te brengen voor een welverdiende...vul zelf maar in
(Wees gerust, de loopstroken worden er vast en zeker uitgehaald! deze zullen morgen nog in laatste instantie worden uitgetest)
O, ja,... nog even dit erbij
Er is GRATIS KOFFIE bij inschrijving!!!
Aan de bevoorradingen zal er ook zeker niets te kort zijn, tot zelfs grootmoeders warme soep zal erbij zijn!
En na de rit is er ook nog een GRATIS BOTERHAM met beleg
en vergeet niet,
alle dranken aan democratische prijzen!
En... ze geven redelijk goed weer uit voor zondagmorgen
dus nie twijfelen

Voor de grote afstand zijn dit er in totaal 51
Voor degene die de 42 km doen zal uw dierbaar vervoermiddel je op een bepaald moment eensklaps zomaar van zone 13 naar zone 4 brengen
(Wees gerust, de loopstroken worden er vast en zeker uitgehaald! deze zullen morgen nog in laatste instantie worden uitgetest)
O, ja,... nog even dit erbij
Aan de bevoorradingen zal er ook zeker niets te kort zijn, tot zelfs grootmoeders warme soep zal erbij zijn!
En na de rit is er ook nog een GRATIS BOTERHAM met beleg
En... ze geven redelijk goed weer uit voor zondagmorgen
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
En hoe staat het met het parcours?
Hopelijk niet te veel technische stukken eruit wegens baggertoestanden , als het enigsinds te doen is laat ze er plieeeees
in desnoods met keuze.
Laat ons zeggen dat als we door kniehoog water moeten je mag overwegen om dat stuk eruit te laten
Neeneen serieus , ik vertrouw op jullie oordeel om niet te voorbarig te beslissen bepaalde stukken eruit te laten.
Nu nog vlug naar JOWAN achter mijn nieuwe defrosters en ze morgen meteen aan vuurproef onderwerpen
Tot morgen!
Hopelijk niet te veel technische stukken eruit wegens baggertoestanden , als het enigsinds te doen is laat ze er plieeeees
Laat ons zeggen dat als we door kniehoog water moeten je mag overwegen om dat stuk eruit te laten
Neeneen serieus , ik vertrouw op jullie oordeel om niet te voorbarig te beslissen bepaalde stukken eruit te laten.
Nu nog vlug naar JOWAN achter mijn nieuwe defrosters en ze morgen meteen aan vuurproef onderwerpen
Tot morgen!
Ben zojuist terug van een ritje via Ingelmunster en Meulebeke (wees gerust Brigandbikers; ben op asfalt en beton gebleven en heb geen onverhard getest. Hou dit voor morgen) Wat ik gezien heb ziet er wel goed; inclusief panelen "technisch" en "gemakkelijk". Zoals verwacht een aanrader. Bike@holics zullen zeker met 4 man aanwezig zijn. Tot morgen
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
deze morgen zone x klaargemaakt en voor de liefhebbers het zal jullie bevallen .klein zwitserland gaan bezoeken en er het maximum berijdbaar uitgehaald en voor de liefhebbers met snorkel en zwemvliezen doe gerust u goest op de rest van kl zwitserland.by twe way bestaan er zwemvliezen met spd plaatjes.Nee serieus er blijft nog meer of genoeg over die meer of de moeite waard is .
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
deze namiddag heb ik gans het parcours afgereden , en er worden momenteel maar 2 stroken volledig geschrapt
.
Op gans de tocht was er één strook van 50m en één van 20m die ik te voet moest afleggen. Deze stroken blijven erin, want in het eerste geval komt er +- 3km offroad te vervallen, bij de 2e 1km. Dit is geen optie.
1 strook is twijfelachtig wegens wateroverlast, maar ze is perfect te rijden . Afhankelijk van de reacties zal gekeken worden wat er gedaan kan worden.
In ieder geval: eet genoeg 's morgens want hier en daar zit wel een strookske die de macht uit uw benen zal zuigen. In ieder geval begon ik de km's op het laatst te voelen. (conditie is dan ook beneden alle peil)
Wat betreft technische stroken is enkel Klein zwitserland zwaar getroffen
. De rest ligt te wachten op jullie .
Op gans de tocht was er één strook van 50m en één van 20m die ik te voet moest afleggen. Deze stroken blijven erin, want in het eerste geval komt er +- 3km offroad te vervallen, bij de 2e 1km. Dit is geen optie.
1 strook is twijfelachtig wegens wateroverlast, maar ze is perfect te rijden . Afhankelijk van de reacties zal gekeken worden wat er gedaan kan worden.
In ieder geval: eet genoeg 's morgens want hier en daar zit wel een strookske die de macht uit uw benen zal zuigen. In ieder geval begon ik de km's op het laatst te voelen. (conditie is dan ook beneden alle peil)
Wat betreft technische stroken is enkel Klein zwitserland zwaar getroffen