14/02/09 Peer

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Lukske
Mountainbiker

14/02/09 Peer

Post by Lukske »

Op zaterdag 14 Februari 09 organiseert de 10 W Tac, beter gekend als de vliegbasis Kleine Brogel, hun jaarlijkse MS-mountainbiketocht. De opbrengst van deze toertocht gaat integraal naar het "MS- en Revalidatiecentrum Overpelt" en naar de "Vlaamse MS-Liga". Deze tocht heeft een uniek karakter want onze vliegbasis zet maar een keer per jaar zijn deuren open voor mountainbikers; een aanrader die niet te missen is dus (zie commentaren vorige edities).
Deze toertocht wordt georganiseerd door de sportsectie van de vliegbasis Kleine Brogel en MTB Peer , in samenwerking met Fietspromo VZW en de stad Peer.

Inschrijving en vertrek : Kwartiermess, Vliegbasis Kleine Brogel te Peer
Vertrek : tussen 12.00 u en 14.30 u
Afstanden : 25, 30 0f 40 km (waarvan het grootste deel zich op de vliegbasis bevindt).
Deelname : 3 euro of 1,5 euro (-15 jaar)
Inlichtingen : Sportsectie 10 W Tac - 011/512251 (tijdens de diensturen) of luc.bouve@mil.be
Voorzieningen : Kleedkamers, douches, fietsafspuitplaats, bewaakte fietsstalling, cafetaria en ruime parking
Bewegwijzering : vanaf de ring rond Peer (Omleidingsweg)

OPMERKING : Deze tocht wordt ook op vrijdag 13 Feb 09 georganiseerd, maar staat dan enkel open voor het personeel van Defensie. Burgers hebben die dag geen toelating om de basis te betreden. Het vertrek is voorzien tussen 09 en 12 u.

Door deel te nemen aan deze toertocht steunt u organisaties die instaan voor de hulp aan een ziekte die ons allen misschien kan treffen.

"Don't hasitate, Be there"
Lukske
Mountainbiker

Post by Lukske »

Deze week even de akker op geweest om op ons MTB-parcours nog enkele technische passages binnen onze vliegbasis bij te creëren. Ook hebben we nog enkele klimmetjes bij gemaakt binnen de kazerne. Iedereen die vorige jaren bij ons gereden heeft, weet dat we langs de omheining een zeer vettig stuk hadden liggen ter hoogte van de startbaan. Deze is nu bedekt met keien zodat deze (voor sommigen vervelende) "baggerstrook" verdwenen is (zeker bij nat weer).
We hopen met deze vernieuwingen ons parcours nog aantrekkelijker te maken binnen onze basis. Spijtig genoeg zijn we buiten de basis gelimiteerd qua keuze van parcours. Daarom trachten we zo veel mogelijk afstand binnen het militair domein af te leggen.
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

zeker weer aanwezig, vond da wel een leuk ritje zo kort bij de deur :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Aanrader!!

Kan er spijtig genoeg niet bij zijn..
petruske
Mountainbiker

Post by petruske »

na twee jaar van genoten te hebben van deze toer zalik tot mijn groot spijt forfait moeten geven dit jaar wegens werken hopelijk volgend jaar terug vande partij voor deze mooie tocht
groetjes en veel succes
GeeCee
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)

Post by GeeCee »

Naar wat ik mij herinner een héél leuke tocht met veel technische stukjes en singletracks.
Als ik hier niet ben, lig ik doodziek in bed :-D, so count me in! :bounce:
rafbora
Mountainbiker
Location: Orbea alma sram x-0,Ridley scorpion sram x-9,Dynatek black spirit sram red

Post by rafbora »

Zal het 3è jaar op rij zijn dat we hier aantreden.Voor diegenen die hem nog niet gereden hebben zeker een aanrader.Mooi pacour,meer dan voldoende bevoorrading, goede douche's en t'is voor een goed doel.Alles altijd super geregeld =D> .Tot de 14è.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

en? terug van iedere deelnemer een copieke van de ID-kaart? :-D
Lukske
Mountainbiker

Post by Lukske »

Vandaag heb ik het gedeelte binnen de vliegbasis afgereden. Er stonden 23 kilometers op mijn teller. Voor de 25 en 30 km zal dit wel minder zijn, want we trachten de bevoorradingen van alle omlopen ongeveer half weg te leggen. Voor de 40 km staat dit al vast, nl. 21 km.
Door de vrieskoude van de laatste dagen (weken) lag het parcours er droog maar keihard bij #-o . Het was regelmatig hotsen en botsen in de sporen :bounce: . Je fiets sprong soms van links naar rechts en eenmaal in het spoor was het moeilijk op eruit te geraken (hoe klein de sporen ook waren). Dit was zeker niet altijd even aangenaam. :-? Maar men voorspelt tegen het einde van de week en het ganse weekend warmere temperaturen. [-o< Dat zal het parcours alleen maar ten goede komen.
Tijdens mijn tochtje vandaag heb ik ook ontdekt dat we toch nog wat werk hebben aan het parcours. Hier en daar zullen we op enkele singeltracks vervelende takken en doornstruiken wegkappen. Ook de korte steile hellingen moeten nog een schoonmaakbeurt krijgen. Schuivende bladeren en humus moet weggehaald worden en plaats maken voor vaste ondergrond. Zo hopen we dat meer dan 80% van de deelnemers deze korte maar nijdige bergjes kunnen oprijden. Ook de stapels bladeren die in de afdalingen liggen, moeten zo veel mogelijk verdwijnen. Zo kan iedereen tijdens de scherpe afdalingen de nodige obstakels (wortels, takken, enz) zien en kunnen we hopelijk het aantal valpartijen beperken (het zal dan zeker niet onze schuld zijn [-X ) ).
Als dat de deelnemers niet verwennen is, dan weet ik het niet meer. =D> Maar toch weet ik ook dat enkele MTB-ers dit overdreven zullen vinden.

Nu maar hopen op goed MTB-weer en vooral veel volk.

"Don't Hasistate, Be There"
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Lukske, wij zullen ook komen, maar alleen als ge geen tapijt gaat leggen. :wink:
Voor het goede doel steken we altijd wel een tandje bij!
Post Reply