17/01/2009 Torhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
leonyorg
Mountainbiker

Post by leonyorg »

Pas vanmiddag vertrokken, na de regen.
Was de eerste keer dat ik zo laat vertrok naar een rit.
Maar alles is zeer goed meegevallen, he BK parcour lag er wel zeer moeilijk bij na de regenbuien. Ook enkel andere stukken waren amper
berijdbaar. Toch goed geamuseerd, een goede organisatie en voor de streek zeker een mooi parcour. Proficiat aan de organisatie.
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

yups,
hier ook geweest vandaag.
iets na twaalf vertrokken(toen nog in gietende regen) voor de 38km( waren van de ochtendploeg al ingelicht dat we bij de afstanden 10 a 11 km moesten bijtellen)
Super-rit, en hoewel ik geen liefhebber ben van moddertoestanden, toch mij enorm geamuseerd!
* bepijling: supergoe, overal, in iedere bocht 2 of 3 pijlen.
* bevoorradingen: meer dan voldoende
* cross-parcours van BK: de max!
* douches: super, kokend water! (wel een klein wandeltochtje, eraan voorafgaand)
* aprés: 10/10, in een echte café, dus supergezellig, met leuke jeneverstandjes(ook leffe), voor de deur.
* in plaats van een stereotiepe wafel of 'stutte', een heus belegd broodje!
(proficiat aan beide dames die dit voor ons belegden: op terugweg van de WC's me vergist en de keuken binnen gelopen, en beide madonna's in aktie gezien)
stats : de 38, die er volgens mij 49 waren afgelegd in 2u27, avs 20,2

Er was duidelijk werk gemaakt van deze tocht!

ALLEEN: volgend jaar misschien iemand van de organisatie vooraf op pad zenden met een deftig kilometertellerke: voor ons was het geen probleem(is immers meer waar voor je geld),maar kan me wel inbeelden dat niet iedereen even gelukkig was met die 11 kilometer extra, bovenop het vooraf vermelde!!!
De schicht
Mountainbiker

Post by De schicht »

Allereerst, ik heb me goed geamuseerd deze namiddag in en om Torhout. Eindelijk nog eens ploeteren en schuiven na alle ijstoestanden van de afgelopen weken. Alles was perfect, ... behalve die ene weide net voor de 3de controle (dat was er net iets over) en de gereden afstand. Die was zowat 12 km langer dan voorzien. Voor mij geen probleem, dat kan ik wel aan. Zoals al eerder gezegd, zoveel meer waar voor je inschrijvingsgeld. Alleen, als de organisator een rit van 60km in gedachten heeft, mag hij dat ook zo aangekondigen op de kalender voor aanvang van het seizoen.

Is misschien dezelfde parcourbouwer als de rit van 29 november in Torhout aan de slag geweest? Daar reden we ook al 12 km meer dan de aangekondigde 50 km. :-?

Na zowat 47-48 km kom je weer in de buurt van Torhout en begin je te denken aan uitbollen, maar telkens weer komt er nog een andere lus bij.
Telkens opnieuw terug opladen en het uitbollen wat uitstellen.
Uiteindelijk tevreden aangekomen na 3u07' en de blonde L*ffe met belegd broodje ging er zoetjes in.

Tot volgend jaar, maar organisator, zet dan ineens 60 km op de kalender !
trekske8500
Mountainbiker

Torhout 17/01/2009

Post by trekske8500 »

Een mooie tocht. Was wel anders dan de vorige twee weken bij vrieskou. De modder, ik was het bijna vergeten, na de harde bevroren grond.

Bevoorradingen ok, bepijling ok, ..., verzorgd belegd broodje bij aankomst! De organisatie heeft zijn best gedaan.
Jammer dat het Super Prestige-parcours in Ruddervoorde er zeer zwaar bij lag.
vincentvl
Mountainbiker

Post by vincentvl »

zaterdagmorgen ook vertrokken voor de 38km ...Omdat het wat minder is dan ik gewoon doe dacht ik er ff de pees op te leggen .... :lol:

soit, na wat heen en weer gescharrel in de wijken van Torhout (ben geen stadsmens dus dat vond ik minder leuk maar dat is dan weer persoonlijk) vond ik mijn gading in enkele stroken langs een of ander bos om uiteindelijk op het BK parcours aan te komen ... hier keek ik dus naar uit, zou rap efkes over die bultjes spingen, beetje show en leute .... jawadde ...dat was voordat ik de bultjes 'live' zag ... ma bon ... toerke afgelegd, met tong tussen de spaken op de bevoorrading aangekomen en al lang blij dat ik die onmogelijke brugskes niet moest opsjeezen ... en die gasten koersen daarop??? en dat een uur aan een stuk ???? pfff helden zijn het ....
De bevoorrdaing heb ik me laten smaken en rap weer de velo op nu het zonnetje nog scheen .... enkele stroken en bossen verder verdween het zonnetje en verscheen vrouwe pluvio samen met mijnheer wind ... een paar stroken verder (waarvan ik er toch eentje bijna onmogelijk vond maar goed, op dat moment was mijn goeste efkes ver te zoeken ...) botste ik op de 2e bevoorrdaing ...kilometerstand ...38 ... (huh??) daar toch ff geinformeerd hoe ver het nog was: nog 3 kilometer mijnheer ... ha ...oef...rap efkes de pees erop leggen. 3 kilometer verder herkende ik het kerkhof van Torhout en wist ik: rechte lijn naar de start ...PUUUUUUUT .... niet dus, eerst nog een schoon technisch parcourke afleggen maar mijn humeur was dan al niet meer top waardoor ik er iets minder van genoten heb ... soit, uiteindelijk nog ee serieus hellingske moeten tackelen om uiteindelijk aan de finisch aan te komen ... kilometerstand ....48 ... 10 meer dus dan gepland .... rap velo gespoeld en leffe naar binnen gekiept om humeur op te drijven ....

mijn besluit: mooie rit met leuk extraatje zoals BK parcour en mooi technisch stukje bij het kerkhof maar geef in het vervolg de juiste km aan ... een paar kilometerkes misrekenen kan nog maar 10 ???? ik was voorzien om de 38 te doen wegens minder tijd en had dus ook mijn camelpack niet mee (ik heb grote dorst .... als ik meer dan 35 km rij heb ik niet genoeg aan mijn 750ml fleske en zeul ik altijd nog een 1,5liter volle waterzak mee ). met de dorst daalde mijn humeur dan ook met de minuut ...bij de laatste bevoorrading zat ik al lang zonder drank en dronk daar dan ook rap 2 bekerkes...aangezien het maar 3 km meer was zag ik dan ook geen probleem .... maar 10km ....)
soit, aan mijn dorst en mijn humeur kan de organisatie weinig doen, aan de km voorspellingen wel .... (toen ik aankwam hadden ze de afstanden wel al aangepast aan de affiches maar dan was voor mij het kalf al verdronken ....

volgend jaar opnieuw? mss wel ....al zal ikme dan wel voorzien van nodige extra drank, je weet nooit dat we weer een paar extra kilometerkes moeten sjeezen ...
duwerke
Mountainbiker

Post by duwerke »

Ook genoten van de grote tocht. 55 was er wel 61 maar goed we hebben er deugd van gehad. Strook voor de 3de bevoorading was zeker niet nodig.
Zeer goede bevoorading en afspuitstand.
Merci aan de organisatie
balance2007
Mountainbiker

Post by balance2007 »

nee, dat klopt, niet iedereen is ermee gediend dat er meer dan 10 kilometers extra diene gereden te worden. Gewoon vooraf aankondigen dat deafstand zoveel is, dan kan iedereen zicht vooraf daarin schikken en voorbereidingen treffen !!!
Cluze
Mountainbiker

Post by Cluze »

Begon de tocht met pijnlijke knie door valpartij in de les L.O.
Daarom koos ik ook bewust voor de 38km
De eerste bevoorrading gekregen na 14km, na het parcour in Ruddervoorde. Kon deze bevoorrading wel gebruiken.
Ik dacht: Binnen 14km nog een bevoorrading.
Maar niets was minder waar. Kreeg mijn tweede bevoorrading pas te zien na 37,5. Dacht nu is het toch niet meer nodig. Ik dronk vlug iets en vertrok terug.
Toch bleef de tourtocht duren.
Ik was pissed :evil: . Heb een afspraak gemist door de 11km surplus.
Misschien volgend jaar het juiste kilometer aantal plaatsen? :cry:
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Zaterdag "voor eigen volk" gestart voor ritje door het Houtland.

Had afgesproken om 13.15 met aantal tetters maar verwachtte door het slechte weer eigenlijk dat iedereen ging afzeggen. Zo'n slecht weer in de voormiddag. Had eigenlijk ook weinig zin om aan te zetten. :^o

Het goot water toen ik mij begon om te kleden rond 12.45. Toen ik mijn tank buitenzette om 13.00 stond een stralend lentezonnetje aan de hemel.

Regenvest terug in de kast gelegd en vertrokken met een grote glimlach...
#-o #-o
Belgie... Raar geval. Niet alleen politiek....

Haast letterlijk voor eigen deur kunnen starten. Er hingen zelfs pijltjes aan mijn afsluiting. Was dus al aantal dagen "in the mood" om dit ritje aan te vatten.

Samen met Bien en Heisse gekozen voor de middenafstand.
Het bordje 38 was aangepast naar 48 in de inschrijving en dit leek ons voldoende gezien de regen van net voordien.

We kennen het parcours een beetje en wisten wat we ongeveer mochten verwachten. Maar op sommige plekken was het toch serieus zwaarder dan verwacht.

Langs de spookwegel Heisse bijna kwijtgespeeld. Haar buiklanding stopte op 5 cm van de beek. Ofwel wil ze toetreden in de orde van de rietkikker, ofwel wilde ze de eer van haar teergeliefde Tetter hooghouden door zijn wekelijks pauselijk ritueel om de grond te kussen over te nemen... #-o [-o< [-o<

Op naar Ruddervoorde.
Zag uit naar dit speelpleintje. :bounce: :bounce:
Maar o wee. Heb me toch paar keer mispakt.
Het lag echt wel vettig en heb dan ook paar keer voetje moeten zetten.
Achterwiel slipte gewoon door, zeker als je de juiste versnelling niet gekozen had.
Heb hier heel wat pijlen verschoten, en was dan ook tijdje heel stil na deze passage. Ondanks een verzorgde stevige bevoorrading.
Fysiek klopke gekregen hier. Heb me zelfs paar km in het wiel van de meisjes gezet... :oops: :oops: :oops:

Kreeg zelfs les van Bien in spoorkiezen op 1 van de slechtste stroken.
Heb ze nog weinig te leren ons madammen... =D> =D> =D>

De rest van het parcours lag heel zwaar. Het was soms slippen en schuiven dat het lieve lust was. Maar erg is dit niet. Heb me goed geamuseerd.
Ook de warande lag er glad en zwaar bij. Ook eerste keer dat ik hier ergens voetje moest zetten. Zelfs gevallen toen ik ergens aan hindernis haperde. Zou begot niet weten wat het was. Stuurfoutje zeker... =D> =D>
De meisjes noemen me nu Rudy de Tweede...

Station teruggevonden na een zware maar mooie rit.
52 km op te teller. AVS 16.8... [-o<

Afspuitzone heel goed ondanks midden in stad =D> =D> =D>
Bevoorradingen ruim voldoende =D> =D>
Heerlijk broodje nadien =D> =D> =D>
Thuis gedoucht, kan dus niets van zeggen
Après compleet met jeneverstand en BBQ-worsten =D> =D>

Stadsgenoten, 't was meer dan in orde

Toe naaste jaare
stony
Mountainbiker

Post by stony »

Eerst en vooral beankt aan de 816 deelnemers die we hebben mogen verwelkomen. Onze excuses voor de extra kilometers :^o , maar we hebben redelijk laat de definitieve goedkeuring gekregen om het BK parkoer te gebruiken. (Dit stond zelfs niet op onze flyers vermeld).
Nadat we er toch gebruik mochten van maken hebben we alles op zijn kop moeten gooien om elke afstand de kans te geven om zich te meten met onze veldrijders ... (o)
Daardoor werd er al vanaf de eerste afstand meer gereden. Nogmaals sorry.
Toch allemaal vriendelijk bedankt voor de positieve en anderzijds raadgevende reacties, THX.
Voor onze 4 de rit proberen we door te gaan op dezelfde manier alhoewel we wel meer dan één keer onze afstanden zullen afmeten. :drunk:
Hopelijk hebben jullie ervan genoten en tot volgend jaar.
Till bikes Stony & WTC Flandria Sportief

Enkel nog een navraag en indien U zo vriendelijk zou willen zijn om dit naar vriendbikers te willen doorsturen.
Vermist:een paar mtb schoenen het betreft een paar shimano’s botienen
maat 43 van het eerder oudere model. Contact via wtc.flandriasportief.skynet.be
Post Reply