Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Bernard
Mountainbiker

Post by Bernard »

Vanmorgen om 6u vertrokken, mijn lampken gaf goed, ik had direct iemand die kwam meegenieten van de verlichte wegen. :-D
Zelf rijd ik niet volledig de rit die ik heb beschreven.
Ik vertrek in Pollare en ga via Meerbeke naar Den Haas (de Nellekensberg op),
dan een kilometertje onverhard (bovenlaagje ondooid vandaag precies of mijn remmen bleven hangen).
Ik ben die wegeltjes gaan verkennen overdag.
Ik wil gerust wel eens afspreken, dan kunnen we ze samen gaan verkennen.
Ik weet niet echt waar de KBC gebouwen zijn in Brussel. Ik moet aan het Fontainasplein zijn. (Groot Eiland)
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
Bernard wrote:Vanmorgen om 6u vertrokken, mijn lampken gaf goed, ik had direct iemand die kwam meegenieten van de verlichte wegen. :-D
Zelf rijd ik niet volledig de rit die ik heb beschreven.
Ik vertrek in Pollare en ga via Meerbeke naar Den Haas (de Nellekensberg op),
dan een kilometertje onverhard (bovenlaagje ondooid vandaag precies of mijn remmen bleven hangen).
Ik ben die wegeltjes gaan verkennen overdag.
Ik wil gerust wel eens afspreken, dan kunnen we ze samen gaan verkennen.
Ik weet niet echt waar de KBC gebouwen zijn in Brussel. Ik moet aan het Fontainasplein zijn. (Groot Eiland)
Fontainasplein is niet zo heel ver van KBC. KBC ligt aan de kleine ring naast het kanaal, aan de CItroen garage. Het ligt 2 kilometer van mekaar.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Bernard wrote:Vanmorgen om 6u vertrokken, mijn lampken gaf goed, ik had direct iemand die kwam meegenieten van de verlichte wegen. :-D
...
Ik kwam op het werk toe en merkte dat mijn lampke dat zo goed gaf wanneer ik thuis vertrok gewoon leeg was. :evil:
Dees weekend maar eens een serieuze lamp gaan kopen want die cateye brol vertrouw ik niet meer. Met wat meer lumens zal ik hopelijk ook wat respect in de netvliezen van de automobilisten kunnen branden. 8)
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Deze week 5 op 5 wat betreft met de fiets naar het werk. Goed voor 250km en elke dag op rond 05u30.

Begin het wel te voelen, zal van't weekend gene vette zijn op het vlak van mtb.

Mojo
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Mojobiker wrote:Deze week 5 op 5 wat betreft met de fiets naar het werk. Goed voor 250km en elke dag op rond 05u30.

Begin het wel te voelen, zal van't weekend gene vette zijn op het vlak van mtb.

Mojo
hehe
eindelijk
nu kunnen we u eens passeren dit weekend :wink: :P
mooi mooi, trouwens 5op5
ik maar 4op 4 #-o

ook goe voor 168 km
Houtte
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite,XT, SID World CUp, Noir cranks, Marta SL red, WH-M775

Post by Houtte »

pt3r wrote:Ik kwam op het werk toe en merkte dat mijn lampke dat zo goed gaf wanneer ik thuis vertrok gewoon leeg was. :evil:
Dees weekend maar eens een serieuze lamp gaan kopen want die cateye brol vertrouw ik niet meer. Met wat meer lumens zal ik hopelijk ook wat respect in de netvliezen van de automobilisten kunnen branden. 8)
Welke lamp had ge dan mss van cateye?? Ik heb een double shot pro en ben er heel content van nochtans daar kunt ge ook serieus respect mee in de ogen van automobilisten branden
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Ik gebruikte een van de goedkoopste cateye prullen een HL-EL510 of zoiets.
Ondertussen ben ik wel overgeschakeld naar een Exposure Enduro Maxx. 720 lumens respect. Verbazingwekkend om te zien hoe automobilisten mij nu ook een plaatsje op de weg gunnen. :lol:
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

pt3r wrote:
...
Ik kwam op het werk toe en merkte dat mijn lampke dat zo goed gaf wanneer ik thuis vertrok gewoon leeg was. :evil:
Misschien eens een goeie oplader voor uw batterijen zoeken? Ik heb een nieuwe gekocht van Memorex met een chip erin die zorgt dat elke batterij volledig wordt opgeladen. Mijn lamp heeft nog nooit zo lang meegegaan als nu.

Mojo
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Mojobiker wrote:... elke dag op rond 05u30.

Mojo
Sjapoo! Dat heb ik er niet voor over. 's Morgens al half slapend de fiets op. Ik word er moe van alleen al door er aan te denken. :-D
loeter
Mountainbiker

Post by loeter »

Ik zou hier binnen een weekje ook met de fiets naar het werk beginnen te gaan... enige probleem is dat men laptop mee moet... iemand ervaring met een degelijke (en volledig regendichte!) laptoprugzak? Bovendien zouden er ook nog wat kleren + schoenen mee in moeten...
Post Reply