Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Ik heb de mijnen bij Defresne in Avelgem gekocht, model 2003, dus nie moeten wachten, gekocht en direkt mee naar huis :wink: :wink:

groeten,

Stievie :lol:
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

fiete R-vrouw2 wrote: http://www.deraketmannen.be
Btw, toffe site.
Vooral de overgang van de intro naar de site zelf is origineel !
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Ben gisteren 06/04 nog bij janssens in Genk geweest, heeft enkele modellen van Cube in de winkel staan, oa de LTD5 en de AMS Comp. Mooi, mooi mooi!

Ga daar gerust eens kijken, zéér vriendelijke en behulpzame mensen daar. Of je nu voor ne bidon of voor ne bike van 2000euro komt, altijd even vriendelijk!
verkie
Mountainbiker

Post by verkie »

Odiel wrote:@tiles
Welke maat had jij besteld? Ben zelf ook aan het wachten op mijn reaction (16 inch) en mij hebben ze beloofd dat hij er na 3 weken zou zijn.
Mij hadden ze 4 weken beloofd - kon daar nog vrede mee nemen - en deze zijn nu ongeveer om. Na zelf de verkoper gecontacteerd te hebben bleek de levering maar plaats te vinden half mei.
Eerst zou het zolang duren omdat er problemen waren met toelevering shimano-onderdelen. Nu ligt het aan de toelevering van de kaders. Nieuwsgierig naar wat het volgende maand gaat zijn.

mvgr,
christophe de clercq
Justin
Mountainbiker

Post by Justin »

Tiles02 wrote:ik heb mijnen Cube afgezegd.... Was al 2 maand aan't wachten en kwam plots nog eens 1,5 maand erbij. Heb mijn voorschotje terug gevraagd en iets anders besteld :P (jammergenoeg ook duurder)
Ik heb gisteren nog naar Janssen Fietsplezier in Genk gebeld. Cube begint (om het met Eric zijn woorden te zeggen) het slachtoffer te worden van hun eigen succes.
Hij heeft alle modellen in stock, uitgezonderd de LTD3...
En het is juist dat model dat mij interesseert.
Nog ff geduld dus.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Ltd 3: mss beter niet pakken. Gebruik maar eens de zoekfunctie.
Justin
Mountainbiker

Post by Justin »

Jack77 wrote:Ltd 3: mss beter niet pakken. Gebruik maar eens de zoekfunctie.
Waarom niet ?
Ivm met die lange veerafstand, of wat bedoel je ?
Dat is zowat het enige minder goede wat ik heb kunnen vinden over die LTD3.

Heb zelf wel ook al aan die LTD1 zitten denken. Die blijkt hetzelfde afgemonteerd te zijn, met dit verschil dat de velgen en schijfremmen anders zijn. Voor de rest allemaal hetzelfde materiaal.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Idd, dat zou zeer nadelig zijn voor het rijgedrag van de bike.
Een vork vervangen is een dure grap. En bij niet alle vorken kan je de lengte laten aanpassen (los van de kost, die soms ook behoorlijk kan oplopen).

Beter meteen goed, niet? Welke je dan wel moet nemen: geen idee.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

kameraad van mij heeft net de ltd1 gekocht in bikeshop in diest.

Rijdt er nu een maandje mee en is erg tevreden van zijn bike.

De Racing Raphs zal hij nog wel efkes moeten laten liggen in de garage en voor dit weekend op zoek gaan naar een modderbandje.
ElStinho
Mountainbiker

Post by ElStinho »

Dzjowie wrote:
Verdelers zijn oa Bike Shop in Diest (Vl-Brabant) en Janssen in Genk (Limburg).
Aloha allemaal!

Ik ben een MTB-beginneling op zoek naar een geschikte bike: geschikt voor routes en toertochten, recreatief gebruik dus. Na dit forum en andere sites een tijdje gevolgd te hebben denk ik een Cube Acid aan te kopen (http://www.cube-bikes.de/bikes/hardtail/acid.html). Vinden jullie dit een verstandige keuze voor een beginneling? Zo neen, waarom? En hebben jullie eventueel andere voorstellen in dezelfde prijscategorie (+- 750 Euro). Met accessoires (helm, schoenen en wat basic kledij om te beginnen) zou ik niet te veel boven de 1000 euro willen zitten.

Bij Janssen zie ik een verschil tss Acid met Julie Brakes en HS11-brakes. Wat is precies het verschil?

Kent iemand bovenstaande shops? Goede ervaringen? Prijsverschillen? Als Limburger (nu nog alken, in het najaar Herk-de-Stad) zijn beiden namelijk vrij dichtbij.

Alvast bedankt voor jullie raad.

Grtz
El Stinho
Post Reply