Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

z'n uuf spierkes da nog gewoon zo op een ontiegelijk vroeg uur? :-)
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ging verbazendwekkend goed...Zo eens rust kan wonderen doen hoor. Echt.
Kga dat blijven doen...3 a 4 weken stelselmatig opbouwen, zowel volume als intensiteit en dan een weekje niks. Ok nu was het al 1,5 week niks.
Metalpe
Mountainbiker

Post by Metalpe »

Gisteren ben ik, na 2 weken kerstvakantie en anderhalve week sneeuw en ijs, eindelijk weer met de fiets gaan werken. Zalig was dat.

Vandaag was het iets minder! Ik vertrok om half acht en het was ongeveer -2°C. Ongeveer halfweg ben ik in een bocht (onder)uitgeschoven (gladde plek; ijzel?). Gelukkig reed ik heel stil want ik was vlak ervoor gestopt om de straat in te slaan.

Buiten een licht geschaafde knie had ik niks behalve een gat in mijn broek. Met een gat in m'n broek kan ik niet lesgeven dus ben ik terug naar huis gefietst. Mijn vrouw lag met griep in bed, zodat de auto voor mij beschikbaar was en ik slechts 15 minuten te laat op m'n werk aankwam, mét andere broek! Al bij al is het goed afgelopen.

Straks ga ik de fiets wel eens aan een grondige inspectie onderwerpen. Hopelijk staan er geen krassen op...
[/url]
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Allez, 'k ben met de auto tot Halle gereden en vandaar met de fiets langs het kanaal tot in Brussel. 't was de eerste keer sinds lang en 't was al bijna prijs. Op een onnozel baantje vertrekt er ne piewie met zijne SUV. Hij had mij niet gezien. Zijn spiegel in 1000 stukskes op mijnen arm kapot gereden. Gelukkig heb ik niks, maar de goesting was wel efkes terug weg. Maar 't is al over. Volgende week disndag en donderdag doe ik deze terug. We zullen wel zien.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
Bernard wrote:
Mochten er hier zijn die de route Geraardsbergen-Brussel Centrum (KBC) of een stuk daarvan rijden, laat maar weten. Stilletjes aan ga ik terug beginnen met één tot tweemaal per week het traject te doen. In den beginne kan dit ook een stuk van de route zijn, op termijn het volledige traject natuurlijk.
Ik zou dit doen met mijn winter/mud MTB, snelheid zal dus relatief laag liggen, zo rond de 21-22 km/u.

Laat maar weten mochten er eenzame zielen gezelschap willen.

Jo.
Van in Neigem is er de Brusselseheerweg die overgaat in de Drie Egyptenbaan en dan Linksaf de Oude Geraardsbergsebaan, Nellekesstraat , de Assesteenweg over, Oude Brusselstraat, Geraardsbergsestaat in schepdaal, afzakken naar de N8 500m op het voetpad en vanaf Brouwerij Eylenbos is er een fietspad op de N8 tot in Anderlecht. Als jij weet hoe je in Neigem moet geraken is dit best te doen.
Die wegen zijn allemaal verhard en delen enkel voor landbouwvoertuigen en dus zeer rustig.

Ik ga mijn laptop nu uitzetten dan kan ik er morgen uit om met de fiets te gaan. Ik vertrek van in Pollare, curieus wat mijn lampje van 900 lumen morgen gaat geven.
Hoe laat vertrek jij in Pollare?
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

MC Jo wrote:Allez, 'k ben met de auto tot Halle gereden en vandaar met de fiets langs het kanaal tot in Brussel. 't was de eerste keer sinds lang en 't was al bijna prijs. Op een onnozel baantje vertrekt er ne piewie met zijne SUV. Hij had mij niet gezien. Zijn spiegel in 1000 stukskes op mijnen arm kapot gereden. Gelukkig heb ik niks, maar de goesting was wel efkes terug weg. Maar 't is al over. Volgende week disndag en donderdag doe ik deze terug. We zullen wel zien.
Nie afgeven hé Jo!!!
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Volgende week diejen andere spiegel eraf rammen jong !
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

na enkele dagen verplichte rust tgv sneeuw en ijs (ik wilde niet den eerste zijn die met langlauflatten naar A'pen schuift :lol: :lol: ) sinds maandag terug met 't fietske. Zalig, zeker als ge langs de ring van A'pen komt en die staan allemaal stil, de auto's hé... ne keer gewuifd en rustig verder gebold. Van gladde plekken hier geen spoor 8)
esteban
Mountainbiker
Location: Cannondale Bad Boy-Caad2 Niner RLT 9 RDO - RKT 9 RDO

Post by esteban »

Ik heb er zien Langlauffen , niet in het Zonienwoud maar wel in een park te Kraainem.
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

esteban wrote:Ik heb er zien Langlauffen , niet in het Zonienwoud maar wel in een park te Kraainem.
in't park van Tervuren was het ook van dat.

deze week ook opnieuw de fiets van de stal gehaald, en net als bij Hemd ging het beter dan verwacht (na een iets langer dan geplande 'rust'pauze).
Post Reply