Cannondale Scalpel project 7.9 KG

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik vind het een geweldig fietsje. echt iets voor mij als je er nog een klein blad bij op steekt. zo single vanvoor vind ik maar niets...
echt net fietsje
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

fuel wrote: Image
Hoi fuel,

dit is de eerste keer dat ik de Sram twisters zie met de nieuwe hope's.
Ik had eigenlijk gedacht dat de combinatie moeilijkheden zo hebben.
Is het mogelijk om wat detail foto's te maken van de positie tov elkaar & die me door te sturen?

Alvast bedankt! & chapeau voor het knappe project!
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Conrad wrote: Hoi fuel,

Is het mogelijk om wat detail foto's te maken van de positie tov elkaar & die me door te sturen?

Eerste keer dat ik een fiets zie met één sram twister. Kan mij niet inbeelden dat dit ideale kettinglijnen weergeeft.
Verder, heel schone bike zo'n Scalpel.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Conrad wrote: dit is de eerste keer dat ik de Sram twisters zie met de nieuwe hope's.
De Hope Mini X2 Pro heeft dezelfde lever (hendel) als de Hope New Mini (Pro). Het is enkel de Tech X2/V2 die de nieuwe 'Tech' hendel heeft.
Last edited by RigolleM on Wed 14 Jan 2009 19:03, edited 1 time in total.
fuel
Mountainbiker

Post by fuel »

Conrad wrote:
Hoi fuel,

Zijn de oude Hopes :-D en die blijven er denk ik op. Ik vind de X2 te zwaar en ben zeer tevreden over de 2008 versie.

Gaf geen enkel probleem om de twister te plaatsen. Er rijden wel meer mensen dat ik weet met deze combinatie.
appleduc
Mountainbiker

Re: hope + dubbel blad?

Post by appleduc »

RvBerkel wrote:
snowman wrote:Oppassen als je met die hope's de bergen in trekt, die zijn daar niet echt voor gemaakt. Ik rij op mijn scalpel met avid juicy carbon ultimate en die voldoen (volgens mij) prima.
Als je dan toch gewicht wilt besparen, waarom dan geen dubbel (ipv tripple) vooraan met een dura ace? Veel wedstrijdrijders hebben dit. (Ik ook maar ben geen wedstrijdrijder hoor). Die dura ace schakelt trouwens prima, ook in de modder en ik heb nog nooit een tripple blad gemist, ook niet bij steile hellingen.
Mijn kleinste blad (29) gebruik ik ook bijna nooit en ik heb echt geen beton in mijn benen hoor, maar voorlopig geraak ik overal boven, en een dubbel hollowgram si is een stuk lichter dan een tripple...
groetjes
Sterken boy, ik wil dat wel allemaal ne keer zien in Houffa...
appleduc
Mountainbiker

Re: hope + dubbel blad?

Post by appleduc »

RvBerkel wrote:
snowman wrote:Oppassen als je met die hope's de bergen in trekt, die zijn daar niet echt voor gemaakt. Ik rij op mijn scalpel met avid juicy carbon ultimate en die voldoen (volgens mij) prima.
Als je dan toch gewicht wilt besparen, waarom dan geen dubbel (ipv tripple) vooraan met een dura ace? Veel wedstrijdrijders hebben dit. (Ik ook maar ben geen wedstrijdrijder hoor). Die dura ace schakelt trouwens prima, ook in de modder en ik heb nog nooit een tripple blad gemist, ook niet bij steile hellingen.
Mijn kleinste blad (29) gebruik ik ook bijna nooit en ik heb echt geen beton in mijn benen hoor, maar voorlopig geraak ik overal boven, en een dubbel hollowgram si is een stuk lichter dan een tripple...
groetjes
Sterken boy, ik wil dat wel allemaal ne keer zien in Houffa of in de Ardennen...
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Ge geraakt inderdaad bijna overal boven met een middenblad, maar op het einde van een marathon ben ik toch altijd heel blij dat ik mijn granny nog heb. Degenen bij wie een dubbel voldoet bij elke wedstrijd, zijn dun gezaaid.
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

Dennis wrote:Voor ne Clavicula moet ge een adapter laten inlijmen die ge er later niet meer terug uit kunt halen. Ook is dan een groot deel van de gewichtswinst weg van de Clavicula. Daarom heb ik mijn Clavicula's verkocht toen ik mijn Scalpel frame besteld heb en ook het SI crankset besteld.
Dit gaat wel hoor :wink: . Ik ken er enkele die begonnen zijn met XTR-crank en later overgestapt zijn naar SL-crank. Het houdt waarschijnlijk wel een zeker risico in, maar ondoenbaar is het zeker niet.

Dit gezegd zijnde, superknap fietsje! Veel plezier ermee!

Al verslaafd aan de lefty? :wink:
fuel
Mountainbiker

Post by fuel »

Tokke wrote: Dit gaat wel hoor :wink: . Ik ken er enkele die begonnen zijn met XTR-crank en later overgestapt zijn naar SL-crank. Het houdt waarschijnlijk wel een zeker risico in, maar ondoenbaar is het zeker niet.

Dit gezegd zijnde, superknap fietsje! Veel plezier ermee!

Al verslaafd aan de lefty? :wink:
De lefty doet inderdaad erg goed zijn werk. Kan de gewone Cannondale dealer eingelijk ook een 88+ lefty services?
appleduc wrote: sterken boy, ik wil dat wel allemaal ne keer zien in Houffa of in de Ardennen...
In Februari weer lekker een paar keer naar de Ardennen en dan is een Granny wel lekker na een lange rit :-D .
Ik heb wat leuke GPS routes op internet gevonden die ik wil rijden.

Schijnen erg mooi te zijn. http://www.solosride.be/
Post Reply