10-11/01/2009 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gwieto
Mountainbiker

Post by Gwieto »

mtbkris wrote:Iemand weet v wat temperaturen tydens de rit?
En bleven de dranken intact in thermische bidons,in de gewone niet :wink:
In mijn 'gewone' plastieken bidon is den drank niet bevroren: 'k had er een scheut rum bij gedaan bij wijze van antigel. En da smaakt eigenlijk nog niet slecht ook :-) .
Gwieto
Mountainbiker

Post by Gwieto »

mtbkris wrote:Iemand weet v wat temperaturen tydens de rit?
En bleven de dranken intact in thermische bidons,in de gewone niet :wink:
In mijn 'gewone' plastieken bidon is den drank niet bevroren: 'k had er een scheut rum bij gedaan bij wijze van antigel. En da smaakt eigenlijk nog niet slecht ook :-) .
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

zie hier onze sammenvatting van het ritje in kemmel:
Zo 11/01 den TT van kemmel op het programma den 1e in dit kersverse nieuwe en koud begonnen jaar.
Om 8u kwam Eric bij mij aan. De deuren van de camionnette weerom vervroren.
de gieter gevuld en op de deur gegoten tot ze ontdooid was. Alles ingeladen en om 8u15 Onze expeditie begonnen.
Naar jaarlijkse gewoonte is dit m'n eerste na de nieuwjaars periode en dan weet ik ook dat men benen het meestal laten afweten. Na goed 35min rijden stonden we geparkeerd aan de voet van den kemmelberg. Het viel me meteen op dat er minder volk was dan vorig jaar, kon m'n auto dichter parkeren ondanks het latere start uur dan vorig jaar. Na een vlotte inschrijving en alle gadgets in paraatheid te hebben gebracht vertrokken we om 9u15 bij -6°C brrrrr. We reden meteen richting diene roden die daar in de buurt ligt en het was meteen duidelijk dat ik het op m'n gemak ging moeten doen geen power in de benen. M'n ego meteen een deukje wat den Eric ging moeten wachten op me v ........omme. Aan camping cosmos lekker naar beneden gegleden. De beklimming ervan ging vlot het lag glad maar was te doen.
Na de rode 2maal opgereden te hebben gingen we richting Westouter om er den sulferberg te bedwingen. Onderweg nog een valpartij of 2 gezien gelukkig zonder veel merkbare schade. Dan ging het al snel riching de franse grens om er naar de catsberg te trekken. Onderweg ging het constant op en af maar de benamingen van de bulten ben ik vergeten. Nochthans hadden de kodo's bordjes voorzien met benaming en hoogtemeters aan de voet van iedere ietwat hogere beklimming. Aan de cats opteerde ik om aan de splitsing vaar de 45 te gaan en Eric te laten gaan voor de 55 maar eigenlijk was ik het beu dat hij moest wachten op me. Shhh niks zeggen tegen hem e. NA de 2e bevoorrading en in solo vlucht de terugweg aangevat naar ons belgen landje. Met de zwarten berg in zicht wist ik meteen dat de benen het opnieuw knap lastig gingen krijgen. Eenmaal boven, zonder voet aan grond te moeten zetten, nen single track naar beneden die ik gerust had willen bissen ware het niet dat ik daarvoor opnieuw naar boven ging moeten. Dus de weg maar gewoon verder gezet richting Dranouter daar bevond zich opnieuw een splitsing en na wat reken en tel werk besloot ik nu voor de 55 te gaan. Gelukkig maar wat al snel kon ik kiezen voor de zottenafdaling en die was op m'n lijf geschreven glijden naar beneden jiehaaa. Zonder kleerscheuren beneden geraakt. Den kemmel ook nog een naar boven gereden en via de kasseien naar beneden gedendert. Na goed 10min wachten kwam Eric ook aan met een bebloede knie. Hij had zin in een ijsje gekregen en daar lag de weg er vol van. Met 53km op m'n teller en vermoeide benen nog even de tent binnen geweest om samen een leffe te beffe.

Gegevens Waarde Eenheid
Duur 3:12:55
Registratie-interval 5 s

Gemiddelde hartslag 161 hsm
Maximale hartslag 198 hsm
Standaardafwijking 16,1 hsm

Afstand 53,8 km
Afstandsmeter 2736 km

Minimale hoogte 11 m
Gemiddelde hoogte 62 m
Maximale hoogte 140 m

Stijging 972 m

Hellingen 7
V.A.M. 302 m/h

http://www.garagetv.be/video-galerij/st ... 1_wmv.aspx

http://www.garagetv.be/video-galerij/st ... I_wmv.aspx

Image
Image
DJRaket
Mountainbiker

Post by DJRaket »

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!BELANGRIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HEEFT NIEMAND TOEVALLIG MIJN ZEER DIERBARE POLAR HARTSLAGMETER-HORLOGE GEVONDEN OP DE ZONDAGRIT IN KEMMEL????????
JE KUNT ME EVENTUEEL VERWITTIGEN OP 0479/735506
BELONING: BAK BLONDE OF BRUINE LEFFE
Dizze
Mountainbiker

Post by Dizze »

DJRaket wrote:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!BELANGRIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HEEFT NIEMAND TOEVALLIG MIJN ZEER DIERBARE POLAR HARTSLAGMETER-HORLOGE GEVONDEN OP DE ZONDAGRIT IN KEMMEL????????
Bij start/aankomst is alles opgeruimd en 'k heb niks gehoord . We bellen je op moesten we iets vernemen of vinden. Spijtig
vincentvl
Mountainbiker

Post by vincentvl »

Moustache wrote:Juist terug thuisgekomen na 45km Heuvelland. Veel geklommen en dat doe ik eigenlijk enkel voor de afdalingen, waar we vandaag bijna niet konden van genieten door ijs, sneeuw en andere gladdigheden.

Mijn body was niet bevroren (de mijne niet en die aan mijn achterwiel ook niet) maar mijn snor had centimeterslange ijspegels aan de eerste bevoorrading.

Mij wreed geamuseerd (nochtans een klimtocht) en slechts 1 keer op mijn zij een stukje parcours afgelegd.
Moustache wrote:Ik hoor het al.... 'k Zal dus mogen blij zijn met 15 gemiddeld.
(60 per uur naar beneden en 4 per uur naar boven - 60 gedeeld door 4 =15) #-o
De verwachtingen volledig ingelost, maar aangezien ik amper over 40 ben geraakt moest ik zelfs sneller klimmen dan mijn schaduw :wink:

Zelfs een beetje spijt dat ik de 55 niet heb gereden, maar dat zal ik dan volgend jaar maar eens doen.

(Straks zal ik nog een verslagje in mijn dagboek schrijven.)
Is ondertussen gebeurd.
lees net uw verslag op uw blog ... lijkt wel of ge een stukje over mijn tocht schreef ....

ook mijn normale pertners waren er niet (broer, schoonbroer of neef)
ook ik was blij dat de kemmel niet in de opwarming zat
ook ik schoof onderuit na die wei (lekker elegant op mijn gat glijden)
ook ik dacht de 55 wel aan te kunnen maar de benen beslisten anders
ook ik kreeg lachende gezichten op bevoorrading/wandelaars en in de lokedyze omdat mijn baart en snor plots 5cm langer en witter waren.
ook ik vermeed de laatste kemmellus (maar dan niet omdat de vin chaud in de kuiten zat maar mijn vrouw en dochter in de tent op mij zaten te wachten met een knappe blondine genaamd: leffe ...)
over die vin chaud ... die bevoorrading heb ik zelfs niet meer gezien ... gewoon voorbijgevlamd (zal wel komen omdat ik een raketman voor mij zag en en deze perse wilde bijhalen ... gewoon om te kijken of het oom of nef van moeder de vrouw waren ..had beter moeten weten ...die (grote)kleinen zou ik nooit of te nimmer bijgehaald hebben ...)
en zelfs de foto van maroes op zelfde plaats gelijken op elkaar ...alleen was mijn grijns een grimas ... :roll:

(als toemaatje stuurde ik mijn normale bikepartners de garmin gegevens en bijhorende foto ... jaloerse telefoontjes waren mijn deel :lol: )

kodo's : ge hebt een ingeweken heuvellander gelukkig gemaakt ...merci
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

DJRaket wrote:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!BELANGRIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jimmy? Of djRocco?
Dizze
Mountainbiker

Post by Dizze »

den wakkere bakker gits wrote:zie hier onze sammenvatting van het ritje in kemmel:
Zo 11/01 den TT van kemmel op het programma den 1e in dit kersverse nieuwe en koud begonnen jaar.
Om 8u kwam Eric bij mij aan. De deuren van de camionnette weerom vervroren.
de gieter gevuld en op de deur gegoten tot ze ontdooid was. Alles ingeladen en om 8u15 Onze expeditie begonnen.
Naar jaarlijkse gewoonte is dit m'n eerste na de nieuwjaars periode en dan weet ik ook dat men benen het meestal laten afweten. Na goed 35min rijden stonden we geparkeerd aan de voet van den kemmelberg. Het viel me meteen op dat er minder volk was dan vorig jaar, kon m'n auto dichter parkeren ondanks het latere start uur dan vorig jaar. Na een vlotte inschrijving en alle gadgets in paraatheid te hebben gebracht vertrokken we om 9u15 bij -6°C brrrrr. We reden meteen richting diene roden die daar in de buurt ligt en het was meteen duidelijk dat ik het op m'n gemak ging moeten doen geen power in de benen. M'n ego meteen een deukje wat den Eric ging moeten wachten op me v ........omme. Aan camping cosmos lekker naar beneden gegleden. De beklimming ervan ging vlot het lag glad maar was te doen.
Na de rode 2maal opgereden te hebben gingen we richting Westouter om er den sulferberg te bedwingen. Onderweg nog een valpartij of 2 gezien gelukkig zonder veel merkbare schade. Dan ging het al snel riching de franse grens om er naar de catsberg te trekken. Onderweg ging het constant op en af maar de benamingen van de bulten ben ik vergeten. Nochthans hadden de kodo's bordjes voorzien met benaming en hoogtemeters aan de voet van iedere ietwat hogere beklimming. Aan de cats opteerde ik om aan de splitsing vaar de 45 te gaan en Eric te laten gaan voor de 55 maar eigenlijk was ik het beu dat hij moest wachten op me. Shhh niks zeggen tegen hem e. NA de 2e bevoorrading en in solo vlucht de terugweg aangevat naar ons belgen landje. Met de zwarten berg in zicht wist ik meteen dat de benen het opnieuw knap lastig gingen krijgen. Eenmaal boven, zonder voet aan grond te moeten zetten, nen single track naar beneden die ik gerust had willen bissen ware het niet dat ik daarvoor opnieuw naar boven ging moeten. Dus de weg maar gewoon verder gezet richting Dranouter daar bevond zich opnieuw een splitsing en na wat reken en tel werk besloot ik nu voor de 55 te gaan. Gelukkig maar wat al snel kon ik kiezen voor de zottenafdaling en die was op m'n lijf geschreven glijden naar beneden jiehaaa. Zonder kleerscheuren beneden geraakt. Den kemmel ook nog een naar boven gereden en via de kasseien naar beneden gedendert. Na goed 10min wachten kwam Eric ook aan met een bebloede knie. Hij had zin in een ijsje gekregen en daar lag de weg er vol van. Met 53km op m'n teller en vermoeide benen nog even de tent binnen geweest om samen een leffe te beffe.

Gegevens Waarde Eenheid
Duur 3:12:55
Registratie-interval 5 s

Gemiddelde hartslag 161 hsm
Maximale hartslag 198 hsm
Standaardafwijking 16,1 hsm

Afstand 53,8 km
Afstandsmeter 2736 km

Minimale hoogte 11 m
Gemiddelde hoogte 62 m
Maximale hoogte 140 m

Stijging 972 m

Hellingen 7
V.A.M. 302 m/h

http://www.garagetv.be/video-galerij/st ... 1_wmv.aspx

http://www.garagetv.be/video-galerij/st ... I_wmv.aspx

Image
Image
Mooi gedaan .. ik stuur de Kodos de links door, zo kunnen ze ook eens van het ijzig parcours genieten
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Maximale hartslag 198 hsm ???

Zo diep gegaan??[/code]
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Bwa kan nog iets dieper normaal geraak ik nog tot 207 maar zit nu niet echt in form.
Heb 3 weken geen fiets of sport gedaan tevele werk gehad.
M'n gemiddelde hartslag is ook aan de hoge kant volgens de snelheid die ik gereden heb.
Enkel op de kemmel heb ik eens goed doorgetrokken en daar ook die hoge hartslag bekomen.
Post Reply