digitaal fototoestel voor het baaiken ???

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Manitou! wrote:tja die digi refelx camera's heb je niet onder de 2000€
dus liever dan een goedkopere degelijk analoge reflex
Als grafisch amateurke snap ik de combinatie reflex/digitaal niet goed.
Ik trek mijn foto's altijd via het display.
Dan heb je toch ook het werkelijke beeld zoals je het uiteindelijk gaat vastleggen (zonder afwijking zoals door de zoeker)?
Guest

Post by Guest »

tis vooral de reactiettijd bij een digitaal die niet snel genoeg is voor degelijke actiefoto's
die heb je wel bij een analoge reflex camera
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

die olympus 740 heeft toch wel een snelle sluitertijd, heel wat sneller dan veel toestellekes
misschien nog niet zoals een analoge reflexcamera, maar toch een merkelijk verschil met de goedkope toestellen
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Manitou! wrote:tis vooral de reactiettijd bij een digitaal die niet snel genoeg is voor degelijke actiefoto's
die heb je wel bij een analoge reflex camera
Njet [-X De reactiesnelheid wordt hoofdzakelijk bepaald door de scherpstelautomatiek. Die laat ter wensen over bij veel compacte fototoestellen en ook bij reflexen waarvan de micromotoren niet altijd krachtig genoeg zijn om de lensonderdelen snel te bewegen.

Echt goede actiefoto's maak je met reflexen van topkwaliteit, analoof of digitaal. Een goedkoop alternatief is een niet autofocus reflex of een uitschakelbare. Manueel scherpstellen en kadreren waar je onderwerp zal langskomen en klik... the good old days.

Bovendien is het hoofdzakelijk de reactiesnelheid van het scherpstellen dat moeilijkheden veroorzaakt bij acteifoto's, veel meer dan de mogelijke sluitersnelheden. Of het ware dat je auto- of motorraces in beeld wil brengen.
Masjar
Mountainbiker

Post by Masjar »

@ Gunther: stuur maar door !!
Masjar
Mountainbiker

Post by Masjar »

Hey,

ik heb een beetje info gaan winnen en heb me nu 3 toestellekes geselecteerd waartussen ik ga kiezen. Graag had ik jullie gedacht daar ook over gehad. De prijsklasse is zowat dezelfde

#Pentax Optio S : zeer klein en handig

#Olympus Mju 400: Omhulsel bestand tegen stof, regen,... "Zeer goede actiefotos" zei de verkoper ( tja, wa moete dan geloven)

en laatste

#Is ne IXUS 430(?)

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de olympus...
Guest

Post by Guest »

Momenteel bij de LIDL voor 199 euro een digitaal toestel van 4 megapixel en zelfs een gehuegenkaart van 64 Mb erbij.
Masjar
Mountainbiker

Post by Masjar »

Ik wil kwaliteit in huis halen. Geen toestelleke waar veel insteekt maar op de verkeerde plaats.

Sluitertijd: ni zo goed.
grootte; te groot om mee te nemen bij het baaiken
opstarttijd; 3 minuten ofzoiets, ik ga nu geen 3 minuten uittrekken per foto he

nee, tzal een van de bovenste 3 worden.
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Ik heb me een Canon Powershot A80 http://www.powershot.com/powershot2/a80/index.html besteld.

Ik heb een goeie tasje gevonden voor erbij. Het type Rezo 30 van Lowepro. http://www.lowepro.com/pages/series/rezo/rezo30.html Het tasje is bestend tegen regen en wind =D> . Ik kan hem aan mijn camelbak hangen zodat ik mijn camelbak niet moeten uitdoen om een fotoke te nemen. :lol:
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Masjar wrote:Hey,

ik heb een beetje info gaan winnen en heb me nu 3 toestellekes geselecteerd waartussen ik ga kiezen. Graag had ik jullie gedacht daar ook over gehad. De prijsklasse is zowat dezelfde

#Pentax Optio S : zeer klein en handig

#Olympus Mju 400: Omhulsel bestand tegen stof, regen,... "Zeer goede actiefotos" zei de verkoper ( tja, wa moete dan geloven)

en laatste

#Is ne IXUS 430(?)

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de olympus...
Mijn voorkeur zou eerder de IXUS zijn.
Post Reply