Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
esteban
Mountainbiker
Location: Cannondale Bad Boy-Caad2 Niner RLT 9 RDO - RKT 9 RDO

Post by esteban »

Ik rij met nen Sobe met Lefty, ik denk het niet.
Traject van Zaventem naar Halle. Vertrek om 17uur vanuit Zaventem.
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

Deze week was het wel super om met de fiets te mogen rijden, ik voelde mij terug 12 jaar. De maandag zeker verse sneeuw en al die auto's die stil staan, nog van dat =D> =D> =D>
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

ik kga me morgen ook met de mtb naart mijn stage kleine 11.5kilometer kwee alleen niet wat nemen langs de kanaal of op de weg rijden :-D
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

sunn xtreme wrote:
Tjorque wrote:Overweeg dan ook eens een ligfiets...

Meestal sneller en beter voor uw rug :)
/quote]

ligfiets is nooit sneller. ten eerste is de lighouding niet geschikt om optimaal te renderen bij een trapbeweging.
ten 2de is de belasting veel zwaarder, al is deze anders verdeelt. uiteindelijk kost het je meer energie.

bv je haalt met een ligfiets 50km/u. de kracht die je moet ontwikkelen hier geeft te weinig rendement. Diezelfde krachtontwikkeling op een racefiets, doet je een 55 a 58/u rijden.

de regel van de airodynamica zou je naar voor kunnen brengen, maar die geldt pas echt vanaf een bepaalde snelheid. (+40/u)
ik dacht dat dit net het tegenovergestelde was?
maar ik heb nog nooit op een ligfiets gereden, dus.............

Streets
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Fietspaden eindelijk sneeuwvrij, het zou gaan tijd worden. Rond Brussel (o.a. park van Laken) lag het vanmorgen toch nog gladjes...
Anyway, ferm genoten van de regen.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

door't Zonienwoud lag er nog véél sneeuw, sjans da'k met den mtb op baan ben 8)

Terug iemand met nen gele C'dale tegengekomen, hij had zelfs een lange broek aan van mountainbike.be, zeg ne keer goeiendag asge mij voorbij rijdt hé.... was ergens aan de Alsemberg ongeveer dacht 'k
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

die gele cannondale zie ik ook wel af en toe in de buurt van Alsemberg, niet vandaag echter want deze softie hier is nog ff met de wagen :oops:

Afgelopen week lagen de fietspaden er in Alsemberg en Rode zo degoutant gevaarlijk bij dat ik geen nieuw bodemonderzoek wou riskeren (mijn knie doet nog altijd pijn van mijn crash van vorige zondag, moet trouwens wss een nieuwe derrie pad steken op mijn rocky). Morgen ben ik echter weer op de fiets, vandaag meer dan een 1.5 uur in de file gestaan voor een afstand van pakweg 17 km.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

dieje geelen geeft wel goe gaas hé :drunk:
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Der zijn der ook 2 op species die on-ge-looflijk vlammen, die hou ik dus nooit bij (ik ben natuurlijk geen referentie :oops:).

Tegenwoordig zie ik er wel ene die nog nooit van fietspaden heeft gehoord en die dus altijd in het midden van de baan rijdt op een ongelakte hardtail.
#-o
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

mé wa rijdde gij?
Post Reply