Ik rij met nen Sobe met Lefty, ik denk het niet.
Traject van Zaventem naar Halle. Vertrek om 17uur vanuit Zaventem.
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
pctunner01
- Mountainbiker
Post by pctunner01 »
ik kga me morgen ook met de mtb naart mijn stage kleine 11.5kilometer kwee alleen niet wat nemen langs de kanaal of op de weg rijden 
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
ik dacht dat dit net het tegenovergestelde was?sunn xtreme wrote:Tjorque wrote:Overweeg dan ook eens een ligfiets...
Meestal sneller en beter voor uw rug :)
/quote]
ligfiets is nooit sneller. ten eerste is de lighouding niet geschikt om optimaal te renderen bij een trapbeweging.
ten 2de is de belasting veel zwaarder, al is deze anders verdeelt. uiteindelijk kost het je meer energie.
bv je haalt met een ligfiets 50km/u. de kracht die je moet ontwikkelen hier geeft te weinig rendement. Diezelfde krachtontwikkeling op een racefiets, doet je een 55 a 58/u rijden.
de regel van de airodynamica zou je naar voor kunnen brengen, maar die geldt pas echt vanaf een bepaalde snelheid. (+40/u)
maar ik heb nog nooit op een ligfiets gereden, dus.............
Streets
die gele cannondale zie ik ook wel af en toe in de buurt van Alsemberg, niet vandaag echter want deze softie hier is nog ff met de wagen
Afgelopen week lagen de fietspaden er in Alsemberg en Rode zo degoutant gevaarlijk bij dat ik geen nieuw bodemonderzoek wou riskeren (mijn knie doet nog altijd pijn van mijn crash van vorige zondag, moet trouwens wss een nieuwe derrie pad steken op mijn rocky). Morgen ben ik echter weer op de fiets, vandaag meer dan een 1.5 uur in de file gestaan voor een afstand van pakweg 17 km.
Afgelopen week lagen de fietspaden er in Alsemberg en Rode zo degoutant gevaarlijk bij dat ik geen nieuw bodemonderzoek wou riskeren (mijn knie doet nog altijd pijn van mijn crash van vorige zondag, moet trouwens wss een nieuwe derrie pad steken op mijn rocky). Morgen ben ik echter weer op de fiets, vandaag meer dan een 1.5 uur in de file gestaan voor een afstand van pakweg 17 km.