Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

wiel behoeft geen speciale stand, maar maak het jezelf makkelijk, draai de shifter naar 1 of 14 en haal het wiel eruit. Als je in 7 ofzo parkeert en bij demontage wat draait met de shifter dan weet je uiteraard niet meer ni welke stand hij staat want de indexering gebeurd in de naaf zelf :-) (ik spreek over een externme schakelbox)
Heb je het klassiek systeem dan is die stand 1 of 14 ook goed want dan weet je dat het lang kabelke aan de korte moet van de rohloff, en het korte aan de lange van de rohloff

(kunde allemaal nog volgen ;-)

Ridley-man -> 2 zaakjes nog

1. ga eens door de 79 pagina's, het is veel werk en iemand zou eens een synthese moeten maken, maar het loont de moeite er word ook wel echt zinnige klap verkocht

2. vergeet binnenkort niet je bikegegevens in je profiel aan te passen ;-)
ridley-man
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed R (Rohloff) & Stevens CX & Canyon Exceed

Post by ridley-man »

Op deze fiets zijn schijfremmen gemonteerd, dus ik heb het toch juist als ik zeg dat het een externe schakelbox is hé??? Die 2 "zaakjes" van jou ga ik werk van maken, maar het probleem is tijd, tijd en nog eens tijd hé...

P.S. : Zegt het merk van het frame jou iets???

Thanks
Faxe
Mountainbiker
Location: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team

Post by Faxe »

Vanmiddag mijn nieuwe idworx mountain rohler opgehaald. Vandaag de fiets nog niet echt uit kunnen proberen, dat gaan we morgen dus doen. Ik heb het modeljaar 2009 gekocht wat betekent dat de fiets uit de volgende onderdelen is opgebouwd:

Frame: idworx tripple butted 6061 T6 aluminium met excentrisch bottom bracket in de maat 55 centimeter.
Voorvork: Magura Menja 100mm veerweg met rockshox push loc remote.
Versnelling: Rohloff Speedhub 500 / 14 (42/16)
Crankset: Truvativ Stylo Single Speed
Remmen: Magura HS 33 Firm-tech
Wielen: Rohloff/ DT Swiss 240 S met Rigida CSS velgen en CX-Ray spaken
Banden: Rocket Ron 2,4"
Stuur: Syntace Durafilte
Voorbouw: Syntace Force (Op dit moment nog BBB)
Zadelpen: Syntace P6
Zadel: Selle Italia idworx X
Pedalen: Shimano XT
Bidonhouders: Elite Patao carbon look
Computer: PRO SX4
Handvatten/barends: Ergon GC2 Rohloff (Op dit moment nog Syntace Screw on)

De fiets weegt in de huidige setup 12,46 kg. Meer foto's kun je eventueel hier bekijken.

Image
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

heel schoon in dit wit/zwart vooral met de zwarte hub en gegraveerde logo's
phille
Mountainbiker

Post by phille »

als ik ooit ne nieuwe velo koop dan is het die witte !

Wat vooral goed is, is de integratie van de kabels in het frame, als ge mijne velo ziet das 1 grote rol plakband bij wijze van spreke
Wowtre
Mountainbiker

Post by Wowtre »

phille wrote:Wat vooral goed is, is de integratie van de kabels in het frame, als ge mijne velo ziet das 1 grote rol plakband bij wijze van spreke
vandaar dat mijn custom hilset frame de idworks mountainrohler is een prachtige rohloff bike maar ik wou het net nog iets beter met die Rohloff kabelnok op de bovenvork en de kabels allemaal lans boven, verder vind ik de EBB oplossing van idworks met de vijzen op de shell iets minder mooi dan dit:
Image
maar het blijft uiteraard een van de mooiste rohloff bikes op de markt
phille
Mountainbiker

Post by phille »

woehoe ik kan nu zelfs een prijs winnen met mijn dolfke

vandaag 3D kaartje in de bus gehad van FietsenKoen, met de vraag de serienummer door te mailen en zo maken we kans op een prijs !
Ik peins dattem aant inventariseren is :-)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Heeft er hier al iemand ervaring met een rohloff met riem?
kwestie van eens uit te kijken naar een niewue opstelling.

kan je je ouder dolf dan nog gebruiken, of ben ik genoodzaakt om een 2de aan te schaffen :P

Het probleem met mijn bike begint zo langzaam-aan het frame te zijn, het begint te kraken langs alle kanten, nu na 50 000 km :P

Streets

Welke bike met riem zouden jullie aanschaffen?

Streets
Wowtre
Mountainbiker

Post by Wowtre »

Streets wrote:Heeft er hier al iemand ervaring met een rohloff met riem?
kwestie van eens uit te kijken naar een niewue opstelling.

kan je je ouder dolf dan nog gebruiken, of ben ik genoodzaakt om een 2de aan te schaffen :P

Het probleem met mijn bike begint zo langzaam-aan het frame te zijn, het begint te kraken langs alle kanten, nu na 50 000 km :P

Streets

Welke bike met riem zouden jullie aanschaffen?

Streets
riem is blijkbaar enkel geschikt voor weg gebruik en vergt een speciaal frame omdat een riem in 1 stuk gemaakt is op de Rohloff site staat ook wat meer uitleg

er zijn al wel enkel frames te vinden maar het is altijd wat knutselwerk om een oplossing te vinden voor de gesloten riem
hier een moots waar de frame split in de shock bevestiging gerealiseerd werd
Image

een riem op zich is wel knap, lichter dan een ketting en zou 10000km meegaan bij weggebruik
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Je kan je frame misschien aanpassen met een S and S Coupling: http://www.sandsmachine.com/
http://www.sandsmachine.com/spec_ssc.htm
Post Reply