10-11/01/2009 Kemmel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bedankt aan alle 1800 deelnemers die de ijskoude en gladde editie van onze Lockedyzetoertocht hebben gereden. Met de kodo's hebben we even de adem ingehouden met zoveel ijs op het parcours. Wij zijn tevreden maar hopen dat het volgend jaar toch een beetje minder glad is. Nogmaals bedankt en tot volgend jaar op 9 en/of 10 januari 2010 voor onze 12de editie!
Ik kan kodokadé alleen maar bijtreden maar wil ook het volgende kwijt:
Onze club telt een 30 tal leden en tijdens de lockedyze tocht draaien er een 80tal mensen mee om deze organisatie vlot te laten verlopen,dus 50 mensen die ons graag helpen(partners en vrienden van de leden).
Jullie zijn natuurlijk de helden om in zulke extreme omstandigheden te fietsen maar laten we vooral al onze mensen niet vergeten die uren in de vrieskou hebben gestaan om alles vlot te laten verlopen
DUS BEDANKT BIKERS EN ALLE MENSEN DIE HIELPEN AAN DE TOCHT
FOTO'S OP MTB-LIVE EN WELDRA OP ONZE SITE
FILM OP YOU-TUBE EN WELDRA OP ONZE SITE
WWW.VTTKEMMEL.BE
Onze club telt een 30 tal leden en tijdens de lockedyze tocht draaien er een 80tal mensen mee om deze organisatie vlot te laten verlopen,dus 50 mensen die ons graag helpen(partners en vrienden van de leden).
Jullie zijn natuurlijk de helden om in zulke extreme omstandigheden te fietsen maar laten we vooral al onze mensen niet vergeten die uren in de vrieskou hebben gestaan om alles vlot te laten verlopen
DUS BEDANKT BIKERS EN ALLE MENSEN DIE HIELPEN AAN DE TOCHT
FOTO'S OP MTB-LIVE EN WELDRA OP ONZE SITE
FILM OP YOU-TUBE EN WELDRA OP ONZE SITE
WWW.VTTKEMMEL.BE
- Jempy One
- Mountainbiker
- Location: genius 20, specialized epic comp '08, Cube Agree, Trek 4000
Zondag zelfde symptonen gehad maar ik heb geen hotdog gegeten dus bij mij ligt de oorzaak waarschijnlijk elders ...Mister T. wrote: Zonder iemand te beschuldigen: mijne maat en ik hebben gisterenavond/vandaag last gehad van hoofdpijn, koorts en buikpijn. Nog iemand? 't enige dat wij die dag gelijk hebben gegeten was een hete hond...
De ysbanen waren wel gevaarlyker of de offroad gedeeltes vond ik.Moustache wrote:Bezembiker is een beetje in de war... meer off-road had gemogen, maar ja, ijs is ijs, of het nu op aarde of op asfalt ligt, glijden doet het overal.christmtb wrote:Ik ben niet op deze tt geweest,maar meen je dit nu echt??Ik hoop dat je je vergist hebt van uitspraakbezembiker wrote: PRACHTIGE ORGANISATIE!MISSCHIEN EEN BEETJE TEVEEL OFROAD MAAT GEZIEN DE OMSTANDIGHEDEN KON DAT WEL NIE ANDERS ZEKERHoe kan je nu in godsnaam teveel offroad gaan op een tt??
Maar een heroische rit die ik door alle samenvallende ysomstandigheden
uniek vond.De ademhaling ging precies wel iets minder door de smog.
En het stuk v de gekken was idd gek,iemand toch dat stuk probere ryden en recht gebleve?
Eentje die me lang zal byblyven.Bedankt aan de vriendelyke organisatie.
Vooral de 3ravitos kwamen goed v pas.
Iemand weet v wat temperaturen tydens de rit?
En bleven de dranken intact in thermische bidons,in de gewone niet
Hier ook een pijnlijke bil (km 5) en pijnlijke knie (2e beklimming rode berg, vlak na de foto...)Tubeken wrote:Deze morgen opgestaan met een pijnlijke schouder en bil, precies de plaatsen waar ik op gevallen ben op die beruchte ijsstrook na 3 km ...
Bij de eerste stond er iemand links aan de kant, net voor de ijspiste. Hij riep iets, ik kijk naar links en boem...
Laatste 10m van de rode berg binnen doorslippen met mijn achterwiel en op mijn linkerknie gevallen. Gedurende de rit er geen last meer in gehad, maar vanaf gistermiddag kwam het op...
Voor de rest: heel mooie toerentocht, heel mooie stukjes offroad. Bij sommige kon je mooi doorvlammen, bij andere had je wel een aangepaste snelheid nodig.
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »
Wij zijn om 9u15 vertrokken bij -6°C en een gemiddelde temp van -2°C volgens m'n polar.mtbkris wrote:[
- Moustache
- Kerstman
Aangekomen om 8u25 in Kemmel bij -9°C en vertrokken net na de middag bij een temperatuur van - 1°Cden wakkere bakker gits wrote:Wij zijn om 9u15 vertrokken bij -6°C en een gemiddelde temp van -2°C volgens m'n polar.mtbkris wrote:[
Mijne moustache was versierd met ijspegels op de eerste en tweede bevoorrading. De derde bevoorrading niet meer, maar dat kan door die warme wijn geweest zijn natuurlijk.
Mijnen bidon was beenhard en loste niets meer van zijn inhoud, maar het is maar ne gewone plastieken natuurlijk. Gelukkig kon ik nog een beetje aan mijne moustache zuigen om ijsgekoeld vocht binnen te krijgen
@mtbkris :
En het stuk v de gekken was idd gek,iemand toch dat stuk probere ryde
[/quote]
Wij hebben ook het stukje "pour les fous" genomen..wist eerst niet wat het wou zeggen
maar nu wel. Redelijk op de fiets kunnen blijven zitten, één keer voet aan de grond moeten zetten. Mijn collega-biker Peter is er aan een echt snelschaats - tempo naar beneden gegleden zonder brokstukken.
Zowel Peter als ik reden beiden met een Camelbak maar het drinken bevroor in de leiding
Denk om de volgende keer een ietsiepietse alcohol toe te voegen
Ps: wij hebben op zondag gereden
En het stuk v de gekken was idd gek,iemand toch dat stuk probere ryde
Wij hebben ook het stukje "pour les fous" genomen..wist eerst niet wat het wou zeggen
Zowel Peter als ik reden beiden met een Camelbak maar het drinken bevroor in de leiding
Ps: wij hebben op zondag gereden
Wa was mij da zondag!!!! Beter spike banden opgelegd!!!
Het eerste half uur was superkoud maar achter na was het volop genieten van het mooie landschap, kan het zijn dat de organisatie stukken onverhard hebben weggedaan wegens te gevaarlijk???vond het op sommige momenten beetje te veel op de openbare weg maar toch zeker de moeite om volgend jaar terug te keren maar dan wel de 55km!!kick asss
Het eerste half uur was superkoud maar achter na was het volop genieten van het mooie landschap, kan het zijn dat de organisatie stukken onverhard hebben weggedaan wegens te gevaarlijk???vond het op sommige momenten beetje te veel op de openbare weg maar toch zeker de moeite om volgend jaar terug te keren maar dan wel de 55km!!kick asss