Veldrijden

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

edse wrote:proficiat Sven,prachtige wedstrijd.

als,als,als,als...

als Sven in die laatste ronde niet hapert dan komt Niels niet zo dicht meer.
Dus nen "als" telt niet.
Maar toch ook veel respect voor Niels,hopelijk kent hij minder tegenslag op het WK.
Langs den anderen kant ook veel bewondering voor Sven die eigenlijk al sedert augustus ( peking )toch al serieus presteert.Ook jonge pauwels was er terug bij hé.
Maar wat vinden jullie bij de categorie masters van die gedeelde titel,2 kampioen,dat vind ik toch wel een beetje raar.Was hunne fotofinish nog niet geinstalleerd misschien?
Blijkbaar niet want ALS :wink: er een fotofinisch was,zou er misschien wel duidelijkheid geweest zijn wie als eerste over de streep was gekomen.
Anderzijds,is het al voorgevallen ,dat er ondanks een fotofinisch,geen verschil waarneembaar was??Dat kan toch??
Inderdaad raar, omdat dit volgens mij de eerste keer is dat zoiets voorvalt op een Belgisch kampioenschap???of niet???
Terecht een rechtvaardige beslissing, want als het verschil niet met het blote oog of fotofinisch te zien was,verdienen ze het allebei.
Last edited by herder levi on Sun 11 Jan 2009 20:11, edited 2 times in total.
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Een mooie en terechte uitslag proficiat voor alle drie en voor albert je kan maar met een trui rijden en er is er nog een mooie te verdienen .Nog twee opmerkingen rob peeters heeft een grote verdienste aan nijs zijn overwinning dankzij zo n twee snelle eerste rondes gingen er een paar in de fout , en wat is da met wellens een gebroken wiel gewoon terecht er zijn weg renners die dergelijke wielen aan de kant laten bij kasseien en meneer gaat er mee crossen das er om vragen !
edse
Mountainbiker

Post by edse »

herder levi wrote:
edse wrote:proficiat Sven,prachtige wedstrijd.

als,als,als,als...

als Sven in die laatste ronde niet hapert dan komt Niels niet zo dicht meer.
Dus nen "als" telt niet.
Maar toch ook veel respect voor Niels,hopelijk kent hij minder tegenslag op het WK.
Langs den anderen kant ook veel bewondering voor Sven die eigenlijk al sedert augustus ( peking )toch al serieus presteert.Ook jonge pauwels was er terug bij hé.
Maar wat vinden jullie bij de categorie masters van die gedeelde titel,2 kampioen,dat vind ik toch wel een beetje raar.Was hunne fotofinish nog niet geinstalleerd misschien?
Blijkbaar niet want ALS :wink: er een fotofinisch was,zou er misschien wel duidelijkheid geweest zijn wie als eerste over de streep was gekomen.
Anderzijds,is het al voorgevallen ,dat er ondanks een fotofinisch,geen verschil waarneembaar was??Dat kan toch??
Inderdaad raar, omdat dit volgens mij de eerste keer is dat zoiets voorvalt op een Belgisch kampioenschap???of niet???
Terecht een rechtvaardige beslissing, want als het verschil niet met het blote oog of fotofinisch te zien was,verdienen ze het allebei.
gelukkig hadden ze reserve truien mee :wink:
parring
Mountainbiker

Post by parring »

yajop wrote:
herder levi wrote:
firemen wrote:ja jonge HERDER LEVI wat voor zever verkoopt gij toch.
Hij heeft het gekregen, Wie zegt dat nys ze er niet af had kunnen rijden.

Nys is de terechte kampioen.

grtz
Bedankt om me in te delen bij de "jonge" categorie :wink:
Zever verkopen?Dat is gewoon mijn mening die ik kenbaar maak.
En volgens mij heeft Nys er niemand afgereden,alléé,toch niet den besten in MIJN ogen en je weet al wie dat is . :wink:
NYS kon amper de laatste ronde met veeel moeite Albert afhouden, als de koers 200mtr langer was had hij het zitten,
maar zoals hierboven, als als als,ben je niks mee.
Ik begrijp wel de enorme ontgoocheling van Niels, als je in de tricolore trui kan rijden een heel jaar,tja,eerlijk gezegd, ik zie ze liever dan de WK trui.Valt veel beter op, op TV

Mijn uitslag die ik hoop op het WK is:
1.wellens
2 Albert
3 pauwels.
Als Belg hoop ik niet dat boom wint maar zet hem maar in uwe top drie, je hebt ook nog stybar, in bloed vorm en nys staat er ook. Volgens mij word het WK supper spannend en ik denk dat er van uwe top drie maar ene zal in zitten en dat is albert.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Petje af voor wat Sven toonde vandaag! Maar voor mij was Niels Albert toch dé man van de wedstrijd. Zo'n remonte, nie normaal... Ok, Sven maakte een fout, maar toch... Hoe Niels door die zandbak stoof terwijl Sven moest lopen =D> =D>
Ook Kevin Pauwels verdient alle lof! Ook een schitterende wedstrijd gereden, maar zoals hij zelf zei, net niet sterk genoeg om mee te doen met Nys en Albert.

Jammer van Klaas dat hij zo tegen de grond ging!

Genoten van de wedstrijd, maar heel veel genoten van de laatste ronde!!!!
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Ik vind het nog spijtiger dat een mens niet kan inzien wat Albert en Nys eigenlijk voor de veldritsport betekenen, elk op hun manier! De ene op z'n verbeten nooit afgevende manier ( Albert) en ook met een grote mond, maar die lokt dikwijls mensen uit hun kot (zie nu Wellens en Nys tegen Boom, was dat anders ook gebeurd?) en Nys op z'n professionele, altijd met z'n sport bezig zijnde manier! Let op ook Wellens betekent iets voor de sport, net als alle anderen (Pauwels, Sven en Dieter, Klaas, Rob, Lars, Thijs, Styby allemaal zelfs Freddy Demeester) daarom kan ik er niet tegen dat ze iemand zwart maken omdat ze toevallig voor iemand zijn die in een andere trui rondrijdt! OK geen probleem ma supporter dan voor die gast ie verdient u volle aandacht, geef em die ook!
Andere renners uitschelden, uitmaken of uitjouwen is het laagste wat je kunt doen! Vooral als je langs de kant staat met een pint in hand terwijl die mannen rondrijden lijk een zot om u een mooie namiddag te geven!
Tis jammer dat berichten die ingaan tegen zulke mensen onmiddelijk worden verwijderd! Maar goed dit was m'n laatste bericht in het veldrit topic! Ik heb beetje genoeg van mensen die bv. een Albert een "triestige aap vinden" of hem "de djoef van de week willen geven" en ook andere verwijten richting Nys gooien!

Supporter alle Veldrijders (beetje meer voor Albert, maar met vol respect en ontzag voor de anderen) En als ik ooit nog eens in Belgenlandje naar ne cross ga kijken en ik hoor diene naast mij een Boom, een Al of gelijk welke andere uitjouwen, wel das diegene die die dag de "djoef van de week" verdiend en geen enkele andere!
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Vreemde redenering toch : als Nys valt of pech heeft dan kan hij het niet meer, als hij wint dan was het omdat de anderen vallen en pech hadden. Nee hoor, vallen doe je meestal omdat je onder druk staat. Albert had idd pech omdat hij in een put een spaak overreed. hij had zijn start wat gemist (met dank aan Rob ;-) ) en ging misschien wat te hevig in de achtervolging.

sommige zien dikwijls ook wel dingen die er niet zijn, Albert reeds steeds op zo'n 15" en als Nys in de eerste helft niet op kop reed kwam hij iets dichter in de tweede wedstrijd helft kwam sprokkelde Albert nog wat seconden, maar hij had dan ook telkens ook een mikpunt om naar toe te rijden.en in de laatste ronde maakt Nys een fout waardoor het verschil gehalveerd wordt dus zo'n supperremonte heeft hij wel niet gemaakt

ach 't is geen discussie waard 't was een mooie wedstrijd en er zit nog meer aan te komen lees dit hier maar eens. Nys maakt van WK MTB een hoofddoel. Volgens mij beschouwd hij het WK veldrijden niet meer als het hoogste, de klassementen en WK vind hij precies belangrijker in de cross heeft hij alles bereikt (ok record BK en WK niet) maar in MTB vind hij nog een prachtige uitdaging waar hij met volle ambitie achter gaat. Ik vind het wel knap want BK MTB is 1 ding maar de wereldtop ambieren en er geraken ook is heel straffe kost ... hij zou evengoed nog jaren op zijn succes in de cross kunnen teren
Last edited by Wowtre on Sun 11 Jan 2009 21:46, edited 1 time in total.
parring
Mountainbiker

Post by parring »

snellebeentjes wrote:Ik vind het nog spijtiger dat een mens niet kan inzien wat Albert en Nys eigenlijk voor de veldritsport betekenen, elk op hun manier! De ene op z'n verbeten nooit afgevende manier ( Albert) en ook met een grote mond, maar die lokt dikwijls mensen uit hun kot (zie nu Wellens en Nys tegen Boom, was dat anders ook gebeurd?) en Nys op z'n professionele, altijd met z'n sport bezig zijnde manier! Let op ook Wellens betekent iets voor de sport, net als alle anderen (Pauwels, Sven en Dieter, Klaas, Rob, Lars, Thijs, Styby allemaal zelfs Freddy Demeester) daarom kan ik er niet tegen dat ze iemand zwart maken omdat ze toevallig voor iemand zijn die in een andere trui rondrijdt! OK geen probleem ma supporter dan voor die gast ie verdient u volle aandacht, geef em die ook!
Andere renners uitschelden, uitmaken of uitjouwen is het laagste wat je kunt doen! Vooral als je langs de kant staat met een pint in hand terwijl die mannen rondrijden lijk een zot om u een mooie namiddag te geven!
Tis jammer dat berichten die ingaan tegen zulke mensen onmiddelijk worden verwijderd! Maar goed dit was m'n laatste bericht in het veldrit topic! Ik heb beetje genoeg van mensen die bv. een Albert een "triestige aap vinden" of hem "de djoef van de week willen geven" en ook andere verwijten richting Nys gooien!

Supporter alle Veldrijders (beetje meer voor Albert, maar met vol respect en ontzag voor de anderen) En als ik ooit nog eens in Belgenlandje naar ne cross ga kijken en ik hoor diene naast mij een Boom, een Al of gelijk welke andere uitjouwen, wel das diegene die die dag de "djoef van de week" verdiend en geen enkele andere!
Dat is pas een mooie reactie. Als ik naar de cross ga is het ook zo ik supporter altijd voor de West- Vlamingen, ook voor Nijs, de andere Belgen. Als mijn favoriet samen rijd met een ander roep ik enkel op mijn favoriet das logisch. Ik roep ook op de buitenlanders, positief hé zo allé stybar of fontana of boom of mauray of Thijs (dubbel zo hard, is een naamgenoot van me :lol: ) of de Zwitser zhane en heule en niet te vergeten groenendaal, en nog veel anderen. Die buitenlanders zorgen trouwens voor een meer afwisselende cross! Moesten er maar enkele meer mee doen en altijd uwe favoriet zijn die won zou het niet meer spannend zijn. Elke crosser zet zich in voor de sport. Het is een mooi gebaar om ze allemaal te respecteren. Als je een ander niet kunt zien hou het dan voor jou eigen huiskamer, gooi het hiet niet op het gezellige forum. Of geef een zinnige commentaar en respecteer de forumgenoten.

Vriendelijke groetjes en op naar het WK, dat een BELG mag winnen!
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

Is het nog iemand opgevallen dat Kevin Pauwels over die hobbels jumpte gelijk Stybar een paar weken geleden? =D>
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Wil de moderator die zo graag posts wist nu opstaan? Ik kan me niet inbeelden dat er in mijn post iets verkeerd stond... :evil:
Post Reply