10-11/01/2009 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bezembiker
Mountainbiker

Post by bezembiker »

vandaag de 57 km gedaan!Slechts 1 keer gewoon omgevallen en voor de rest recht gebleven,wat een hele opgave was voor een mindere technische biker gelijk ik!
Wel gewaar geworden dat ik nog wel een beetje training zal kunnen gebruiken want de klimmersbenen waren dat nog nie :oops:

PRACHTIGE ORGANISATIE!MISSCHIEN EEN BEETJE TEVEEL OFROAD MAAT GEZIEN DE OMSTANDIGHEDEN KON DAT WEL NIE ANDERS ZEKER =D>
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

dat we het tof vonden kan je hier ook uit afleiden (ik ben dien die op zin achterwiel rijd)
http://www.mtb-live.com/nl/component/jo ... 12#joomimg
en http://www.mtb-live.com/nl/component/jo ... 13#joomimg

:-D :-D :-D
en bezembiker waarom was er teveel ofroad??? dat is wel mountainbike e
champ 08-09
Mountainbiker

Post by champ 08-09 »

Prachtige tocht zoals ik had voorspeld. Gestart met de bedoeling de 55km te rijden. maar zwaar tegen dek gegaan zonder erg en toch maar gekozen om de 45km te rijden. Wat ik achteraf heb beklaagt natuurlijk. Op het einde toch nog de kemmel meegenomen wi en was heel goed berijdbaar op de kant. mensen die de kemmel nie mee nemen. waarom niet? je komt toch om de kemmel op te rijden. PROFICIAT aan de organisatie en zeker tot volgend jaar Mc Bride MTB Team =D> =D> =D>
afdalerke
Mountainbiker

Post by afdalerke »

ja deze morgen ook vertrokken in kemmel.
was een mooi parcour af en toe eens zeer gladde plaatsen .
maar alles was goed aangeduid .
na 2O km dan toch eens goed op mijn bek gegaan weet niet meer juist
na welke bekliming het was
resultaat mijn been in schaafwonden veel pijn
gelukkig was de organisatie ter plekke.en hebben mij terug gebracht
hebben mij de eerst zorg toegediend waarvoor heel veel dank.
zo toch een beetje teleurgesteld
want keek er naar uit om nog eens veel te klimmen
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

mathieu wrote:mooie tocht =D> net de 45 gedaan en voldaan
twas een leuke tocht maar ik vond het niet zo gevaarlijk ik hoorde van iemand aan de bevorading van de kodo's dat er al mensen van het forum het onverantwoord vonden van die ijsplek(ken) wat kunnen zij daar nu aan doen moeten ze mssn zout strooien #-o en dan nog ge kon er mooi langs rijden ik heb zelf mijn snelheid bijna niet moeten aanpassen aan het parcour
als je sommige passages gisteren zou gezien hebben, dan vielen ze wellicht niet te vergelijken met vandaag... ik herhaal dat de kodo's een toporganisatie zijn, heel zeker, maar dat het op sommige plaatsen limiet was om zo'n groep mensen (ook amateurs) door te sturen... dus je (wellicht belachelijk bedoelde) voorstel om zout te strooien, zou in zo'n geval zelfs niet eens zó stom zijn :wink:

jij bent natuurlijk een "technies" (sic) rijder, maar ik kan je garanderen dat je gisteren op de roadstukken bijna voortdurend moest schipperen om een spoor te volgen dat niét onder het ijs lag... dus nee, mijn eigen snelheid rijden zat er niet in :roll: maar veiligheid boven alles

nogmaals merci aan de kodo's (ook en vooral uit naam van onze mede-TOF'er die zo goed geholpen werd): hopelijk tot volgend jaar in iets rijdbaardere omstandigheden 8)
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

Rodenbach je hebt wel gelijk maar het is nog altijd mountainbiken hé maar als het moet dan moet je maar even te voet gaan he :-D en ja gisteren lag het er anders bij maar vandaag was het zeker allemaal te doen
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

twas de max. alles wat een tt moet zijn.

de jaegermeister van mtb.be was ook best te pruimen. :-)
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Yuplahoy,
t zit er weer op, mijn weekendje Kemmel.
Vandaag de eerste zonnestraaltjes afgewacht, om de trip naar Kemmel aan te vangen.
Gisteren immers geleerd dat ge er toch nie het gewenste tempo kon rijden(die ijsplekken konden je overal te grazen nemen), en daarom met de bike naar Kemmel getrokken.
Iets voor tien gestart en geopteerd voor een licht afgeslankte versie van de 45km.(de stukken waar ik gisteren klungelde, vandaag overgeslegen en een road-oplossing gezocht. o.a. die eerste dreef na de tweede controle) En moet zeggen: t parcours lag er naar mijn mening beter bij dan gisteren. De ijsplekken lagen er natuurlijk nog, maar wist ze nu ook wel liggen :-D Ook een stukske warmer dan zaterdag!
En vandaag wel de derde bevoorrading gevonden, alwaar trouwens heel lekkere gluhwein te verkrijgen was :P
Wat mij betreft: top-tweedaagse.
Proficiat aan de voltallige kodo-ploeg: alles dik in orde(maar da wisten we van tevoren ook al)
En mij kunnen beheersen op den apres. Stukken beter dan vorig jaar!
@Luc: da bruintje drinken we wel in Wolfsdonk
Kodo's en Woefkes: tot 17 mei...

stats:ongeveer 40km parcours en 20h en 20t
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Bedankt om mijn zondag voormiddag zo mooi in te vullen!
Het was een toprit, een toporganisatie!
Ik heb me super geamuseerd en deze rit zal nu al in mijn top 10 komen van 2009.

Bedankt! Tot de volgende Kemmeltocht!
Pie Bus
Mountainbiker

Post by Pie Bus »

Deze morgen rond 10u ook gestart voor de 45km. Weliswaar met heel wat voorzichtigheid, na gisteren hier wat reacties te lezen. Gelukkig niet gevallen, met dank aan de waarschuwbordjes! Merci kodo's!

Zo'n ijstochtje is altijd een leuke ervaring, maar eerlijk gezegd niet mijn dada. Op bepaalde stukken toch wel met de bibber gereden... er zal duidelijk nog wat een de techniek moeten gewerkt worden.

Maar dit doet niets af aan het feit dat dit een fantastisch tocht was: omloop, organisatie, bevoorrading, enz... waren TOP!
Post Reply