Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

pvandebe wrote:Knappe pics schijfrem ! Ge blijft precies ook niet alleen op de bloso 8)

Heb al gemerkt dat als ge op korte tijd veel HM wilt vergaren, ge daar best rond de vijvers blijft rijden....
Hoogtemeters ga je daar mijn inziens niet veel halen, ik had er vandaag op de 40km amper 280.
Ik rij daar wat kriskras door de bossen, uiteraard enkel waar het toegelaten is. Met dit weer is het in Heverleebos en vooral rond de Zoete Waters vergeven van de wandelaars waardoor de boswegen daar al helemaal stukgelopen zijn. Het is net alsof je ligt te dokkeren over kasseiwegen, jammer :-?
Maar aan de andere kant van de Naamsesteenweg in het Mollendaalbos en net over de taalgrens in Tourinnes-La-Grosse, Nethen, ... enz. zijn er nog genoeg stukken weg waar het heerlijk fietsen is. Vandaag ben ik echter dichtbij gebleven omdat mijn achterband leegloopt (dikke snee) en ik niet plat wou komen te staan ergens ver weg.
Met dit vriesweer een lekke band vervangen is niet zo evident. Morgen blijf ik ook dichtbij fietsen.
:wink:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

'k Heb er daar toch 'ns een dikke 700 gehaald. 'k Dacht rood en blauw gereden en dan nog een uur rond de zoete waters echt omhoog en omlaag rijden...
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

pvandebe wrote:'k Heb er daar toch 'ns een dikke 700 gehaald. 'k Dacht rood en blauw gereden en dan nog een uur rond de zoete waters echt omhoog en omlaag rijden...
Zo kan het ook ja :-)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

heeft er iemand de GPS track van de 3 kleuren ?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

phille wrote:heeft er iemand de GPS track van de 3 kleuren ?
Ikke niet, den Adri misschien?
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

phille wrote:heeft er iemand de GPS track van de 3 kleuren ?
Die vind je toch gewoon op de Bloso-website (zie http://www.bloso.be/public/bloso/gps.asp#92), of desnoods op www.mtbroutes.be ...
zyves
Mountainbiker

Post by zyves »

Ik ben ook wel benieuwd naar alternatieve klimmen op de bloso route. Wat ook leuk zou zijn, zijn enkele leuke afdalingen van een technisch niveau. Iemand hier weet van?
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

zyves wrote:Ik ben ook wel benieuwd naar alternatieve klimmen op de bloso route. Wat ook leuk zou zijn, zijn enkele leuke afdalingen van een technisch niveau. Iemand hier weet van?
ja , er is zelfs een afdaling in heverleebos waar downhillers een parcours gemaakt hebben , lekker technisch . voor de rest 1 advies . smijt alle plannetjes , gps enzoverder weg, neem de tijd en vertouw op je intern compas . heverleebos is feitelijk maar een uitvalsbasis prachtige stukken te pecro , graiz doiceau , nethen , overijse , ja , uitlopers tot in huldenberg, ... beschouw de bloso route als een teaser , de rest moet je zelf ontdekken.

voor de rest is heverleebos op dit moment RAMPZALIG. het weer is offcourse de grootste boosdoener ( opéénvolgend vries , dooi en regen ). maar weet iemand hoe in contact te komen met de verantwoordelijke boswachter ? . ik ga mijn beklag daar eens maken . een tijd geleden hield die me eens tegen omdat ik om een route voor mindervaliden reed . vriendelijk , en ok , ik ben van die weg gegaan maar de vraag die ik wil stellen is . hoe gaat bosbeheer de vele paden in oorspronkelijk staat herstellen nu die compleet vernield zijn door die buldozers die de bomen uit het bos slepen , alsook het zwaar vervoer die de brandgangeen gebruikt terug te egaliseren ?
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Agentschap voor Natuur en Bos Vlaams-Brabant.

Beheerregio Meerdaal

016/388980

En wat die wegjes voor gehandicapten betreft, daar heb je inderdaad niks te zoeken met je fiets.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

De boswachters zitten allemaal in "de Vlakte" op de zoenkTT passeer je hun deur, das in de Prosperdreef
Als je hen spreekt, laat dan nog eens vallen of ze iets gaan doen aan het stuk E40-noord das op de Rode Blosoroute die de E40 scheert, daar ligt het al enkele jaren heel heel slecht, toen ik het aankaarte gingen ze eens kijken ...
Ik wist niet dat er gehandicapten wegels waren ...
Post Reply