11/01/2009 Hamme Sint-Anna

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

DnS wrote:heeft er hier niemand schrik van ijsplekken en schuivers zondag?
Een oplossing pak van bmx'ers aandoen met zo van die kniebeschermers en elleboog beshermers =D>
Andere oplossing een harnas maar vrees dan dat ge na 3 km vastgevroren zit. :lol:
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

DnS wrote:heeft er hier niemand schrik van ijsplekken en schuivers zondag?
Heb vandaag hier een toertje gedaan naar waasmunster op en geen enkel probleem ze, ligt toch een sneeuwtapijt ofroad en daar heb je met banden met iet of wat noppen veel grip ze. Alleen blijkbaar wat weinig lucht in mijn banden en omdat het zo hard gevrozen ligt 2 snakebites :roll: 2 en 2,5 bar is blijkbaar te weinig in een 2.1 band nu.
mtb1961
Mountainbiker

Post by mtb1961 »

Heb vandaag op een deel van het parcours gereden, grotendeels in Berlare, en ligt er heel goed bij. Dit is veel leuker dan modder! Ben totaal proper terug thuis gekomen. Prachtige landschapsgezichten ook! Behoorlijk harde banden (heb dat liever dan risico op slangebeten), maar met vooraan een Wildgripper van Michelin meer dan genoeg grip als je daar rijdt waar het niet tot ijs gereden door auto's die er al gepasseerd zijn. In de veldwegels en bossen is er trouwens altijd een strook waar er een laagje sneeuw ligt waarop je voldoende grip hebt. Zolang je banden geluid maken zit je safe, waar er geen geluid meer is moet je oppassen. Dus hoe minder rolweerstand, hoe minder grip, en omgekeerd.
dadi
Mountainbiker

Post by dadi »

de tocht ligt, nog 2 stukken met gevaarlijke ijsplekken gewijzigd. door den band alles prima berijdbaar maar doe toch maar voorzichtig.

tot morgen, groeten .
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

AndySasbiker wrote:iemand een idee van de staat van het parcour nu? wss hard maar veel schuiven of niet?
Ik heb vandaag in de Gratiebossen gereden. Als het veel geregend heeft is dit een zeer zware strook. Nu lag alles besneeuwd (veelal plat gereden), geen enkele plas en natuurlijk keihard.
Met Michelin dry2 (ust) banden op geen enkel ogenblik een slip gehad.
Ik reed op ca 2,3 bar.
DnS
Mountainbiker

Post by DnS »

Dat hoor ik graag.
Positieve commentaar voor morgen...

Had er eerlijk gezegt geen goed oog op.
Maar we zien morgen wel é ;)

Ik heb 3bar steken... wat te veel ?
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Ja, 't was op een paar plekken spekglad ze #-o
Door de harde ondergrond eigenlijk een snel parcours, beetje gewoontjes maar veel meer is er niet in die kanten.
Bevoorrading ok.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Vandaag ook gestart in Hamme. de 2 dochters waren daar weg met de MTB school en rond 10:15 met het vrouwtje gestart voor de 30km. Was inderdaad hier en daar spek glad maar ook wel mooi onderweg.

De gastjes met de MTB school ook goed getrained. Alhoewel er daar ook aardig wat tegen de grond zijn gegaan met het gladde weer. Waarbij Robin redelijk erg op zijn schouder. Hopelijk zonder te veel erg.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

De 55 gedaan met nog steeds slechte benen (das nu al 2maand) we blijven sukkelen :lol:

Lag soms lekker glad ,dus was soms opletten

Bevoorrading OK ,pijltjes ook

op naar de volgende TT
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Vond het een leuk tochtje, het is eens iets anders dan Waasmunster en omstreken. Was inderdaad hier en daar opletten, de stroken asfalt / beton waren raar maar waar nog het gevaarlijkste maar al bij al viel het goed mee, de strook in het bos voor de bevoorrading was ronduit schitterend. Heb mij in elk geval zeer goed geamuseerd bedankt aan de organisatie =D> =D>
Post Reply