Triestig, heel triestig allemaal.
Ben zeer blij met mijn Digger kaderke, 200 euro, lekker comfy staal, en t breekt tenminste niet zoals die karton rommel.
Nu dat is niet 'on topic', de schandalige manier van garanties moet toch aangepakt worden, velos verkopen is commercie dus dan moet dit tiptop zijn, zeker in deze tijden!
Orbea en garantie
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Amaai, dat belooft als ik dit hier allemaal lees. Ik heb sind +/- 3 jaar een Orbea Scape. Gekocht voor het lichte gewicht en de (volgens mij) goede geometrie. Nu ben ik steeds zeer tevreden geweest van dit frame, tot ik vorige week eens nauwkeurige mijn frame bekeek. Bijna alle lassen die aan de opstaande buis komen zijn aan het scheuren. Fijn! Morgen naar mijn fietsboer om foto's te laten nemen en dan maar hopen dat er een goede regeling komt.
Die garantiebepaling is volgens mij ook voor een deel afhankelijk van de fietsmaker. Ik heb zelf twee collegabikers die met orbea hebben gereden en al beide problemen hebben gekend met het frame.Dit werd steeds in garantie opgelost.
Het ging om een Orbea oiz waarvan de carbonnen achterbrug gescheurd/ losgekomen was. Het frame opgestuurd en als nieuw teruggekregen.
Ander frame was een Scandium (scape)frame waarvan de lak op enkele plaatsen niet goed was. Kader is opnieuw gelakt.
Het ging om een Orbea oiz waarvan de carbonnen achterbrug gescheurd/ losgekomen was. Het frame opgestuurd en als nieuw teruggekregen.
Ander frame was een Scandium (scape)frame waarvan de lak op enkele plaatsen niet goed was. Kader is opnieuw gelakt.
- moonplayer
- Mountainbiker
Re: Orbea en garantie
Post by moonplayer »
en nu ben ik wel eens benieuwd hoe het verlopen is met uw framecieske wrote:Hallo
ik ben of was in bezit van een Orbea scape, ik heb er 8 maanden mee gereden en nu is hij gescheurd ter hoogte van de trapas een duidelijke fout in lasproces nu heb dit aangehaald bij fietsenmaker en intussen ook bij orbea vlaanderen,na veel gepalaver en discussies moet de kader opgestuurd worden naar spanje en beslist men er ginder over of het garantie is of nie.Heeft iemands zoeits ook al meegemaakt.Het is intussen voor mij al men derde kader die scheurt aan de trapas weet iemand mischien een merk dat tenminst degelijk is.
Greets
Gert![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hey, ik had mijn bevindingen al gepost op volgende pagina http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... ight=orbea
Ik ben ondertussen nog aant wachten op mijn garantiekader.
Lang leve Orbea!! Maar tzal toch nie meer bij mij zijn!
Ik ben ondertussen nog aant wachten op mijn garantiekader.
Lang leve Orbea!! Maar tzal toch nie meer bij mij zijn!
Ik heb dan weer een positieve ervaring met de garantie. Vorige woensdag mijn bike binnen gebracht bij mijn fietsboer, deze heeft dadelijk foto's genomen en doorgestuurd naar de vlaamse verantwoordelijke. Gisteren was er nog geen nieuws
. Daarom had ik gevraagd om mijn bike te kunnen ophalen zodat ik dit weekend terug het veld kon induiken. Tot vandaag het verlossend telefoontje kwam. ik krijg een nieuw frame
. Mijn bike is reeds gedemonteerd en het frame wordt morgen opgehaald. Het gaat wel 2 weken duren eer ik mijn bike terug heb, maar wel in de nieuwe kleuren grijs/zwart en volledig op de kosten van mijn fietsboer gemonteerd!!
Het is voor mij wel een bevestiging dat de garantiekwaliteit afhankelijk is van de fietsboer en zijn relatie met Orbea.
Het is voor mij wel een bevestiging dat de garantiekwaliteit afhankelijk is van de fietsboer en zijn relatie met Orbea.
Het hangt er voornamelijk vanaf hoeveel Orbea's je fietsenmaker verkoopt, en dat is niet correct.
Mijn fietsenmaker is een goeie kameraad en ik heb zelf gezien dat hij onmiddellijk de nodige stappen heeft ondernomen.
Ik ben zelf speciaal naa bike-motion geweest om daar met de verantwoordelijke van Orbea een oplossing te zoeken maar zelfs dat mocht niet zijn. Dus ja....
Maar door zo te handelen heeft hij er wel voor gezorgd dat men fietsenmaker enkel op speciaal verzoek nog Orbea's verkoopt en dit merk zeker aan niemand aanraad.
Mijn fietsenmaker is een goeie kameraad en ik heb zelf gezien dat hij onmiddellijk de nodige stappen heeft ondernomen.
Ik ben zelf speciaal naa bike-motion geweest om daar met de verantwoordelijke van Orbea een oplossing te zoeken maar zelfs dat mocht niet zijn. Dus ja....
Maar door zo te handelen heeft hij er wel voor gezorgd dat men fietsenmaker enkel op speciaal verzoek nog Orbea's verkoopt en dit merk zeker aan niemand aanraad.
twee jaar terug zat er tijdens het rijden een soort getik in mijn kader, moeilijk thuis te brengen. Binnengebracht bij fietsenboer, opgestuurd naar Spanje en 3 weken
nadien werd een nieuwe kader opgestuurd. Mij hoor je dus niet klagen
over Orbea wat de garantie van de kader betreft.
Heb wel wat arbeidsuurtjes moeten betalen maar vond dit nie erg,
enfin, das dan persoonlijk.
nadien werd een nieuwe kader opgestuurd. Mij hoor je dus niet klagen
over Orbea wat de garantie van de kader betreft.
Heb wel wat arbeidsuurtjes moeten betalen maar vond dit nie erg,
enfin, das dan persoonlijk.
Vervolg: plots kwam er een doos van Orbea binnen.
En wat zat er in: foute kader, foute maat en fout kleur.
Commentaar van de vertegenwoordiger in België: Jammer, maar kan daar niets aan doen.
Heb dan maar terug naar de garantieverantwoordelijke gebeld van Orbea in Spanje en ja: Ik krijg eindelijk het juiste frame met de juiste maat en het juiste kleur.
Veel dank aan onze spaanse vrienden dus
En wat zat er in: foute kader, foute maat en fout kleur.
Commentaar van de vertegenwoordiger in België: Jammer, maar kan daar niets aan doen.
Heb dan maar terug naar de garantieverantwoordelijke gebeld van Orbea in Spanje en ja: Ik krijg eindelijk het juiste frame met de juiste maat en het juiste kleur.
Veel dank aan onze spaanse vrienden dus
Een laatste vervolg op mijn verhaal. Alles dik in orde. Ik heb trouwens geen montagekosten betaald.
Ter compensatie heb ik dan mijn fietsboer (E. Pauwels in Kerkhoven) mijn kabels laten vervangen, en mijn achtervelg laten rechten. Dan heeft hij ook iets voor de moeite! En natuurlijk een vriendelijke glimlach van een tevreden klant.
Onderstaand trouwens een foto van mijn blinkend frame.
http://i2.pinkbike.com/photo/2973/thumb ... 973252.jpg
Ter compensatie heb ik dan mijn fietsboer (E. Pauwels in Kerkhoven) mijn kabels laten vervangen, en mijn achtervelg laten rechten. Dan heeft hij ook iets voor de moeite! En natuurlijk een vriendelijke glimlach van een tevreden klant.
Onderstaand trouwens een foto van mijn blinkend frame.
http://i2.pinkbike.com/photo/2973/thumb ... 973252.jpg