10-11/01/2009 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Yups,
blij da k ik ook die 57km afgebold heb vandaag, al was da door de gekende omstandigheden een heel stukske trager...
T was inderdaad constant geconcentreerd blijven, om overeind te blijven. Slechts 2 keer onderuit gegaan, in de zone rond de Cats :wink: (van dan af heel voorzichtig beginnen rijden)
Wel de goede beslissing genomen om in de namiddag te starten, niet echt koud gehad! Met ne man of tien gestart, en deze keer lang samen kunnen blijven, want wie hem op den grote plateau durfde te leggen zou vroeg of laat prijs hebben...Wel nogal wat oponthoud gehad door valpartijen en ne bevroren body. En 4 man kwijtgespeeld die een onfortuinlijke biker, die letterlijk op zijn neus was gegaan, weer bij zijn positieven holpen.

Maar t parcours op zich was dik in orde. Denk dat de kodo's er de gevaarlijkste bevroren boereslagen hadden uitgehaald.(geen slechte zaak, gezien de ijs-toestanden) Laatste luske Nieuwkerke was vooral asfalt(behalve dan die afdaling, die ik wijselijk 'rechts' liet liggen. Deze is al moeilijk in de zomer...), maar de hoogtemeters maken dat dan weer goed :-)
Genoten van het decors( al is het voor de minder technische biker vooral ook uitkijken naar het ideale spoor)
Prima bevoorradingen ( jammer genoeg de laatste in dranouter gemist, eigen schuld #-o )
Bepijling dik in orde.
En leuke aprés, met live -optreden van een artiest die waarschijnlijk ooit nog een avondvullend programma had op de 'Love-boat' :P
Kemmel, tot morgen, voor een bisrondje door t heuvelland!

stats: 57,5 km in toch wel naar schatting een dikke 3u3O(tellerke uitgevallen)
en 20 voor de heenreis (maar nie meer terug: te donker/te koud. danke tilles)
king_of_nothing
Mountainbiker

Post by king_of_nothing »

vandaag ook afgezakt naar kemmel, keek al lang uit naar deze tocht. ik klim nogal graag en de laatste tijd was het iets teveel plat naar mij gedacht. maar één keer gevallen, en voor de rest zeer voorzichtig gereden op de plaatsten waar auto's de sneeuw hadden aangedrukt tot ijs. organisatie was top. maar dat ijs zorgt er wel voor dat je nooit volledig gerust kunt fietsen en van de omgeving genieten. na de 55 km besloten nog 35 bij te rijden (nu dat we er toch waren :) )

de kemmel was perfect te doen als je direct in de bladeren ging rijden, de ondergrond lag toch hard. maar dat stuk met gevaar vond ik toch iets erover, als je daar probeert te rijden, kun je wel heel hard vallen! op de ijspiste voor de eerste bevoorrading recht gebleven door middel van de remmen niet aan te raken en gewoon rechtdoor blijven rijden.

kom volgend jaar zeker terug, maar dan wel liefst voor iets meer modder :wink:
rebels8
Mountainbiker

Post by rebels8 »

Ik zal morgen de 45km doen. Staat die eerste schaatsbaan na enkele km dan niet met DANGER aangeduid ofzo ??? Ik zal met mijn cyclocross fiets starten.Bandendruk rond de 2.5 à 3 . Zal dit een goede keuze zijn aub ???
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Verdorie zeg, ik gisteren nog zeggen deze tocht wil ik voor geen geld van de wereld missen....deze morgen opgestaan en chauffage kapot :evil: :evil: kon mijn vrouwtje natuurlijk niet in de kou laten zitten. Gelukkig tegen een uur of 12 alles kunnen herstellen en mijn woede gaan koelen in Gent. Moet zeggen dat die woede redelijk snel gekoeld was :wink: :wink: Nu ja volgende keer beter.
gu
Mountainbiker

Kemmel

Post by gu »

Super geamuseerd gisteren (zaterdag), moest op tijd weg s' avonds dus wijselijk gekozen voor de 45km.(was uiteindelijk 47km met bijhorende kemmel op het einde).
Zeer goede organisatie en bev.
Van bij het begin was het duidelijk dat het een zeer voorzichtige rit zou worden, sommige stukken lagen er dan ook heel gevaarlijk bij, dus steeds goed geconcentreerd gereden.
De rit was echt schitterend , prachtige uitzichten, leuke beklimmingen ( doe ik zo graag é).......deze dag was voor mij persoonlijk TOP.......
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

zaterdag nm de 45 gedaan
een unieke ervaring!
door het winters decor
1 van de mooiste tochten ooit.
wat een verschil met de moddertoestanden van andere jaren:-)
met lage bandendruk en de nodige voorzichtigheid was het een zalige tocht.
merci aan de organisatie. =D>
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Juist terug thuisgekomen na 45km Heuvelland. Veel geklommen en dat doe ik eigenlijk enkel voor de afdalingen, waar we vandaag bijna niet konden van genieten door ijs, sneeuw en andere gladdigheden.

Mijn body was niet bevroren (de mijne niet en die aan mijn achterwiel ook niet) maar mijn snor had centimeterslange ijspegels aan de eerste bevoorrading.

Mij wreed geamuseerd (nochtans een klimtocht) en slechts 1 keer op mijn zij een stukje parcours afgelegd.
Moustache wrote:Ik hoor het al.... 'k Zal dus mogen blij zijn met 15 gemiddeld.
(60 per uur naar beneden en 4 per uur naar boven - 60 gedeeld door 4 =15) #-o
De verwachtingen volledig ingelost, maar aangezien ik amper over 40 ben geraakt moest ik zelfs sneller klimmen dan mijn schaduw :wink:

Zelfs een beetje spijt dat ik de 55 niet heb gereden, maar dat zal ik dan volgend jaar maar eens doen.

(Straks zal ik nog een verslagje in mijn dagboek schrijven.)
Is ondertussen gebeurd.
Last edited by Moustache on Sun 11 Jan 2009 20:09, edited 1 time in total.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Heb vandaag de 45 gereden.
De parcours lagen er duidelijk beter bij dan gisteren als ik de comments hier zo lees. Vallen was er voor geen van ons bij en we konden toch een strak tempo aanhouden.

De organisatie van deze tocht was echt super. Prima bepijling, riante bevoorrading en een goede rand accomodatie. Bedankt daarvoor en tot volgende.
=D> =D> =D> =D> =D>
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

mooie tocht =D> net de 45 gedaan en voldaan
twas een leuke tocht maar ik vond het niet zo gevaarlijk ik hoorde van iemand aan de bevorading van de kodo's dat er al mensen van het forum het onverantwoord vonden van die ijsplek(ken) wat kunnen zij daar nu aan doen moeten ze mssn zout strooien #-o en dan nog ge kon er mooi langs rijden ik heb zelf mijn snelheid bijna niet moeten aanpassen aan het parcour
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Karolus wrote:Ondanks de kou en het soms gladde parcour was het genieten.Het stukje voor de gekken daarintegen was voor de meesten wat minder genieten...
gelukkig had ik wat raketmannen voor me die 1 voor 1 de grond streelden zodat ik op tijd kon afstappen .Ik heb trouwens maar 1 iemand het stuk op de fiets zien afleggen...de gevreesde kemmelberg op het einde vd rit daarintegen was een fluitje van een cent ...
Bij deze bedankt Kodo's 't was weeral super =D>
@ bakkertje & tram 4 : ik ben benieuwd hoe jullie da stukske zullen afrijden... =P~
Prachtige tocht!!!!!!
Met de fiets naar Gits gereden om samen met de bakker te starten. Een blik op de thermometer llerde me -9° brrr Na wat water op de auto te gieten toch de deuren opengekregen en op weg naar Kemmel voor een tocht die een van mn favorieten is. Bij aankomst in kemmel nog iemand geholpen die zn band aan het vervangen was en off we go. De koude waren we snel vergeten bij het aanschouwen van de prachtige witte vergezichten 8) . Aan de splitsing voor de koos Stefaan voor de 45 omdat onze bakker hele zware kerst en nieuwjaarsdagen achter de rug had en ik nam de 57 voor mn rekening.Dat gekkenstukje was inderdaad een stukje voor hekken :roll: Op mn fiets gebleven met een voetje slepend op de grond....Stefaan had dat stukje ook meegepakt, (ik had niet anders van hem verwacht :wink: ) en ook op de fiets gebleven.Naarmate de tocht vorderde groeide mn zelfvertrouwen en op de baan nam ik iets te ontstuimig een bocht die in de schaduw lag en waar een kanjer van een ijsplek me te grazen nam :evil: Een paar krachtermen later zat ik weer in het zadel met een wat pijnlijke knie en een deukje in het zelfvertrouwen :P . Proficiat mannen voor een pprachtige tocht in deze moeilijke omstandigheden
afst 63,21km
AVS 18,94
ps filmpjes komen weldra on-line :bounce: :drunk:
Last edited by tram4 on Sun 11 Jan 2009 18:45, edited 2 times in total.
Post Reply