Look 986 Mountain Bike

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

flupke73 wrote:fck fck 'k wil echt zo'n LOOK
2010
2009=>crisis hé
Doe gelak ikke, laat je sponseren! :lol:

(ze hebben op't school altijd met mijn dwaze kop gelachen, mor juust als Jaques Vermeiren is dat nu mijn succes! )
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

El Perro Diablo wrote:Worden die Look's IN Frankrijk zelf gemaakt?

Sunn: wat is het mooist voor een "echte" koersfiets qua bovenbuis?

Sloping of horizontaal? Er gaat een maatframe voor me gebouwd worden, ik vind precies een sloping frame in tegenstelling tot bij een mtb op ne koersvelo precies zo "toerista" aandoen.......
LOOK = Franse makelij :wink:

en de frames zijn slooping (20mm) zie technische gevens frames

slooping gaat wel voor een racefiets, maar dan niet zoals destijds Giant... die waren fors slooping gemaakt.. leek wel een kinderfiets.
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

daelman wrote:slooping naar de verkeerde kant ...
Dat is dus een oude foto van een Trek. Ik had mij misschien fout uitgedrukt. Nu maken ze die met lichte slooping. Vind ik ook mooier.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

El Perro Diablo wrote:Die sloping naar de verkeerde kant vind ik wel heeeel mooi, ik ben een fashionhoertje en het is voor een trainingskoersfiets, dus ik wil zo een Trekbovenbuis in mijn Seven!!!
Bedankt voor de pic!!! (Trek= Armstrong= Perro op ne Seventrek=........? )
Als het frame toch volledig naar wens gelast wordt zou ik een gebogen staande achtervork nemen à la
Image

Ik rij met zo ene en kan verzekeren, Ti + een gebogen achterkot, dat is comfort met C
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

wel heel comfortabel, niet geschikt voor races :wink:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Tenzij mss ne Parijs-Roubaix of ne kasseiklassieker.

Maar als ik goe gelezen heb wou EPD een trainingskoersfiets, geen spurtbom.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

misschien een wetertje : rendement van een titanium is vrij laag, doordat deze juist flexibeler is. (wat kans op scheuren bijzonder klein maakt en het comfort een stuk hoger)

nadeel met titanium, is dat de brachketlug fel uitslijten, behalve als er een alu binnenwerk ingezet is met draad. informeer u dus voor je koopt.

normaal zit er de laatste jaren wel een alu bracketlug in waar de draad opgetrokken is, al zijn er nog uitzonderingen.

als je gewoon bent van op een erg stijve fiets rode te rijden, word het weer aanpassen :wink:
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

sunn xtreme: dat statement is toch wat kort door de bocht, rendement hangt niet enkel van de stijfheid af.

Daarnaast zijn je opmerkingen over de brackethuls ook maar halve waarheden. Alle goede merken maken hun hardpoints (dropouts, bracket) uit Ti 6Al 4V. Deze legering is zeer hard, zeer duurzaam en slijtvast. Uit ervaring weet ik dat de draad in de trapas bus van mijn dean zeer slijtvast is.
Ik moet de eerste titanium fiets met een alu insert in de brackethuls nog zien.
Wel wordt er meestal een alu bus in de zitbuis gestoken om te voorkomen dat alu zadelpennen zich vastzetten (seizen of koudlassen) aan het titanium.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

pieterp wrote:sunn xtreme: dat statement is toch wat kort door de bocht, rendement hangt niet enkel van de stijfheid af.

Daarnaast zijn je opmerkingen over de brackethuls ook maar halve waarheden. Alle goede merken maken hun hardpoints (dropouts, bracket) uit Ti 6Al 4V. Deze legering is zeer hard, zeer duurzaam en slijtvast. Uit ervaring weet ik dat de draad in de trapas bus van mijn dean zeer slijtvast is.
Ik moet de eerste titanium fiets met een alu insert in de brackethuls nog zien.
Wel wordt er meestal een alu bus in de zitbuis gestoken om te voorkomen dat alu zadelpennen zich vastzetten (seizen of koudlassen) aan het titanium.
kheb er al diverse gezien met uitgesleten bracketlug uit titanium. vaak begint het na 1.5j op te treden, bij veelvuldig gebruik. zoals ik zei.. de meeste merken hebben daar een mouw aangepast.
de binnenzijde van de bracket is geen titanium maar een andere legering, juist om die slijtage tegen te gaan.
de fabrikant (geen enkele!!!) zal dat ergens noteren, omwille de klant te laten geloven dat die 200% titanium is voor zijn fortuin dat hij eraan betaald heeft.

rendement hangt wel degelijk van stijfheid af. als je met een fiets rijd die flexibel is, gaat er behoorlijk wat kracht verloren in de overbrenging.
net die overbrenging = rendement. en rendement betekent oa sneller met minder energieverlies.
krijg je enkel op een stijf frame.
maw : een stijf frame is een minimum vereiste als je rendement wil nastreven !
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

sunn xtreme wrote: maw : een stijf frame is een minimum vereiste als je rendement wil nastreven !
maw : comfort is het eerste dat je moet opgeven als je maximaal rendement wil.
Hoeveel zou dat extra-rendement bedragen op een tocht van 100km ?

Ik herinner mij een test in BIKE waar men een S-works hardtail tov een Epic en een FSR zette op hetzelfde crosscountry-parkoers en met dezelfde rijders.
De rijders waren ervan overtuigd dat ze met de hardtail sneller waren dan met de fullies.
Het tegendeel bleek het geval te zijn : de FSR was zelfs sneller dan de Epic.
Post Reply