10-11/01/2009 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
deurbieter
Mountainbiker

Post by deurbieter »

Emperor of the Mud wrote:Emperor of the Mud is niet gelijk aan Emperor of the Ice, blijkt na vandaag... Al een hele tijd naar deze tocht uitgekeken, beetje jammer dat hij voor mij een beetje in het water (kan dat nu nog??) gevallen is... Aan de start had ik al last van "de bevroren body/freehub"... Dat kunnen oplossen door mijn wiel boven de BBQ te houden (schoon zicht waarschijnlijk)... Dan maar vol goeie moed aangezet voor de 55... Twas koud, maar dat was het voor iedereen... Ook leuk dat we met een man of 8 waren (Facebook dient toch nog voor iets :wink: )... Na een zestal kilometer zijn we echter met z'n zessen tegen het ijs gesmakt: een strook over een meter of 100 was spekglad door bevroren smeltwater... Tegen dat ik besefte dat ik naar de zijkant moest sturen, lag ik al op mijn zij... Voor mij geen lichamelijke schade, twas mooi al glijdend dat ik er af gegaan ben... Mij ook een beetje geërgerd: er stond een wagen van de organisatie net na die strook, alsook een cameraman... Waarom konden die niet VOOR die bewuste strook staan en aankomende mensen aanmanen tot vertragen??? Mijn ergernis was onterecht, zo bleek achteraf... Dan de rest van de tocht met de billen dicht verder gereden... Maar een kilometer of 5-6 na de bev (die helemaal in orde was, net als vorig jaar =D> ) weer last gekregen die verdomde body, en er was deze keer geen BBQ in de buurt #-o ... Tijdens de rit startwaarts met de overigens heel vlotte pechdienst, te weten gekomen dat er op die ijsstrook net voor ons nog iemand ten val was gekomen... Alleen moest die naar de spoedopname gebracht worden...

Conclusie: voor mij persoonlijk een TT om heel snel te vergeten (niet bedoeld op de organisatie)... Dan heb ik veel liever een vettig parcours... Dat het maar rap een klein beetje gaat dooien [-o<
Plezant om met een mooi bendeke te vertrekken , maar door die
extreme rij omstandigheden was de fun er vlug af voor mij.
De kou viel voor mij nog mee, maar die valpartij op die
ijsplek was de spelbreker in de feest vreugde voor mij,
de rug daar bezeerd ,gevolg was dat de tt nie vlug genoeg gedaan
kon zijn voor mij, ook de matige conditie van het moment deed
er geen goed aan, genoeg geklaagd ...
De org. was inorde zoals elk jaar.
Tot de volgende keer , in betere omst.
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

een dubbel gevoel bij deze tocht: een toporganisatie, da's duidelijk, maar de staat van het parcours is op het randje van het onverantwoorde... van de vijf TOF'ers aan de start kwamen er maar 2 ongehavend aan, en we zijn zeker géén snelheidsduivels, au contraire!

de fameuze ijspiste na een 5-tal kilometers wist meteen 2 van onze rijders te verrassen, vooral omdat ze niet tijdig het graskantje opzochten... één kwam er nog redelijk goed uit, de andere mocht de rit staken... hier wél een woord van lof voor de Kodo's: picobello pechdienst, verzorging achteraf en deugddoende navraag naar gezondheid, maar de diagnose is er niet minder om na een bezoek aan de spoedafdeling: getoucheerde knie (wegens zwelling moeilijk te oordelen of de gewrichtsbanden verrokken zijn) en enkele gebroken middenvoetsbeentjes... zelf koos ik wegens de omstandigheden voor de 35 km (ipv 45 km) en rond km 18 ging ik ook onderuit, ondanks een matige snelheid en het gevaar-bordje... rechterbeen geschaafd van boven tot onder met enkele bloeduitstortingen tot gevolg... de rest van de rit wel kunnen uitrijden, maar vaak gevloekt op de ijsvlekken die ervoor zorgden dat je zelden in het gewenste ritme kon blijven... zelfs het prachtige decor kon je nauwelijks bewonderen omdat je steeds maar het juiste spoor moest zoeken... Kemmel letterlijk links laten liggen omdat de klim er ook al zo glibberig uitzag :(

conclusie: té koud om te genieten, té glad om overal veilig te rijden maar ongetwijfeld een topparcours en een organisatie die alle lof verdient!

en ondergetekende houdt voorlopig de bike aan de haak tot we weer rond de 0° geraken... gelukkig redelijk snel al, volgens de weerberichten 8)
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

laagvlieger wrote:Hola dus 20gem zal zekers moeten lukken nu als ik da hier zo lees. =D>
Ik had vandaag 21gem wegens de weeromstandigheden.
Sneller is op bepaalde passages onverantwoord en zul je de gevolgen moeten dragen 8)

Maar besluit is dat 20 zeker haalbaar is :wink:
Al denkik dat het parcours er morgen beter zal bijliggen.
TAF RAPIDO
Mountainbiker

Post by TAF RAPIDO »

Organisatie =D> =D> en [-X gevallen maar wel wreed koud zulle.Op naar Zarren.
CIAO TAF
Last edited by TAF RAPIDO on Sat 10 Jan 2009 18:53, edited 1 time in total.
morris
Mountainbiker

Post by morris »

Terug van de 45 km, die er 47 waren door de extra Kemmel op het einde.

Prachtige toer, prachtig landschap en een perfecte organisatie. Koud was het natuurlijk wel (-6 bij het starten), maar 6 laagskes boven elkaar, en 2 paar handschoenen over elkaar maken het best te doen.

Inderdaad een paar zeer gladde stukken, maar daar valt bij dit weer niks aan te doen.

Kortom, een zeer leuke dag op de fiets beleefd !
Tumelette
Mountainbiker

Post by Tumelette »

[quote="uncle sam"]Dit was nu eens een tochtje voor de fijnproevers qua techniek, balans en durf :P
quote]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Samen met de P om 9u15 vertrokken bij -9° #-o . Enkel in 't begin wat koud gehad aan vingertoppen. Bij de grote ijsplek naar Loker , konden we mooi langs het kantje rijden. Na een tijdje begin de techniek van het ijsrijden wat onder de knie te krijgen. P is tegen zijn gewoonte heel de rit van 55km kunnen recht blijven; ikzelf maakte 2x een uitschuivertje, zonder erg.
Op het einde hebben we het gevaarlijke stuk naar Nieuwkerke rechts, en de Kemmelklim links laten liggen.

Zeer goede bepijling. Zeer verzorgde bevoorradingen (3!) met warme soep,........., maar deze maal zonder BBQ :wink:

Prima tocht, prima organisatie =D> =D> =D>

De afwezigen hadden ongelijk, maar krijgen morgen nog een tweede kans. Tot volgend jaar.
bostrippertje
Mountainbiker

Post by bostrippertje »

vertrokken om kwart voor negen.. toen -10°C.
eerst serieus afgezien door de vrieskou, maar erdoor gekomen.
inderdaad ook gasten zien afhaken door problemen met den body..
had er eerst wat last van, maar blijven ronddraaien doet wonderen :-)

zelf niet gevallen, mijnen compagnon wel spijtig genoeg. eerste keer had ie tverkeerde spoor gevolgd, en de tweede maal reed ie plotseling in t midden van een ijsvlek.. kben er wel van overtuigd dat ge niet hoeft te vallen op dit parcours. voorzichtigheid en oplettendheid, goede bandenkeuze en bandenspanning zorgen voor een tocht die je volop laat genieten. de omgeving is met dit weer indien mogelijk nog mooier, en een echte aanrader voor iedereen die zich de koude voeten niet ontziet. t zonneke doet trouwens haar best de tocht iets aangenamer te maken.
voldaan aan de finish gekomen, toen -6°C.
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Tubeken wrote: Totaal van 57 km, blijkbaar ligt het ijs me nog wel (letterlijk!), ging leuk zijn mochten we met een treintje de 55 kunnen afbollen. Maar iedereen maakt natuurlijk voor zichtzelf uit of hij de rest in zo'n weersomstandigheden wil rijden.
Respect dat je in deze omstandigheden toch de grote toer gedaan hebt =D> !!! De fun was voor mij echter ver te zoeken...

Afspraak op 8 februari met de dezelfde trein??? :bounce:
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Emperor of the Mud wrote:
Tubeken wrote: Totaal van 57 km, blijkbaar ligt het ijs me nog wel (letterlijk!), ging leuk zijn mochten we met een treintje de 55 kunnen afbollen. Maar iedereen maakt natuurlijk voor zichtzelf uit of hij de rest in zo'n weersomstandigheden wil rijden.
Respect dat je in deze omstandigheden toch de grote toer gedaan hebt =D> !!! De fun was voor mij echter ver te zoeken...

Afspraak op 8 februari met de dezelfde trein??? :bounce:
Ge moogt gerust zijn copain!
Karolus
Mountainbiker

Post by Karolus »

Ondanks de kou en het soms gladde parcour was het genieten.Het stukje voor de gekken daarintegen was voor de meesten wat minder genieten...
gelukkig had ik wat raketmannen voor me die 1 voor 1 de grond streelden zodat ik op tijd kon afstappen .Ik heb trouwens maar 1 iemand het stuk op de fiets zien afleggen...de gevreesde kemmelberg op het einde vd rit daarintegen was een fluitje van een cent ...
Bij deze bedankt Kodo's 't was weeral super =D>
@ bakkertje & tram 4 : ik ben benieuwd hoe jullie da stukske zullen afrijden... =P~
Post Reply