Plezant om met een mooi bendeke te vertrekken , maar door dieEmperor of the Mud wrote:Emperor of the Mud is niet gelijk aan Emperor of the Ice, blijkt na vandaag... Al een hele tijd naar deze tocht uitgekeken, beetje jammer dat hij voor mij een beetje in het water (kan dat nu nog??) gevallen is... Aan de start had ik al last van "de bevroren body/freehub"... Dat kunnen oplossen door mijn wiel boven de BBQ te houden (schoon zicht waarschijnlijk)... Dan maar vol goeie moed aangezet voor de 55... Twas koud, maar dat was het voor iedereen... Ook leuk dat we met een man of 8 waren (Facebook dient toch nog voor iets)... Na een zestal kilometer zijn we echter met z'n zessen tegen het ijs gesmakt: een strook over een meter of 100 was spekglad door bevroren smeltwater... Tegen dat ik besefte dat ik naar de zijkant moest sturen, lag ik al op mijn zij... Voor mij geen lichamelijke schade, twas mooi al glijdend dat ik er af gegaan ben... Mij ook een beetje geërgerd: er stond een wagen van de organisatie net na die strook, alsook een cameraman... Waarom konden die niet VOOR die bewuste strook staan en aankomende mensen aanmanen tot vertragen??? Mijn ergernis was onterecht, zo bleek achteraf... Dan de rest van de tocht met de billen dicht verder gereden... Maar een kilometer of 5-6 na de bev (die helemaal in orde was, net als vorig jaar
) weer last gekregen die verdomde body, en er was deze keer geen BBQ in de buurt
... Tijdens de rit startwaarts met de overigens heel vlotte pechdienst, te weten gekomen dat er op die ijsstrook net voor ons nog iemand ten val was gekomen... Alleen moest die naar de spoedopname gebracht worden...
Conclusie: voor mij persoonlijk een TT om heel snel te vergeten (niet bedoeld op de organisatie)... Dan heb ik veel liever een vettig parcours... Dat het maar rap een klein beetje gaat dooien
extreme rij omstandigheden was de fun er vlug af voor mij.
De kou viel voor mij nog mee, maar die valpartij op die
ijsplek was de spelbreker in de feest vreugde voor mij,
de rug daar bezeerd ,gevolg was dat de tt nie vlug genoeg gedaan
kon zijn voor mij, ook de matige conditie van het moment deed
er geen goed aan, genoeg geklaagd ...
De org. was inorde zoals elk jaar.
Tot de volgende keer , in betere omst.