Conclusie: voor mij persoonlijk een TT om heel snel te vergeten (niet bedoeld op de organisatie)... Dan heb ik veel liever een vettig parcours... Dat het maar rap een klein beetje gaat dooien
10-11/01/2009 Kemmel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
Emperor of the Mud is niet gelijk aan Emperor of the Ice, blijkt na vandaag... Al een hele tijd naar deze tocht uitgekeken, beetje jammer dat hij voor mij een beetje in het water (kan dat nu nog??) gevallen is... Aan de start had ik al last van "de bevroren body/freehub"... Dat kunnen oplossen door mijn wiel boven de BBQ te houden (schoon zicht waarschijnlijk)... Dan maar vol goeie moed aangezet voor de 55... Twas koud, maar dat was het voor iedereen... Ook leuk dat we met een man of 8 waren (Facebook dient toch nog voor iets
)... Na een zestal kilometer zijn we echter met z'n zessen tegen het ijs gesmakt: een strook over een meter of 100 was spekglad door bevroren smeltwater... Tegen dat ik besefte dat ik naar de zijkant moest sturen, lag ik al op mijn zij... Voor mij geen lichamelijke schade, twas mooi al glijdend dat ik er af gegaan ben... Mij ook een beetje geërgerd: er stond een wagen van de organisatie net na die strook, alsook een cameraman... Waarom konden die niet VOOR die bewuste strook staan en aankomende mensen aanmanen tot vertragen??? Mijn ergernis was onterecht, zo bleek achteraf... Dan de rest van de tocht met de billen dicht verder gereden... Maar een kilometer of 5-6 na de bev (die helemaal in orde was, net als vorig jaar
) weer last gekregen die verdomde body, en er was deze keer geen BBQ in de buurt
... Tijdens de rit startwaarts met de overigens heel vlotte pechdienst, te weten gekomen dat er op die ijsstrook net voor ons nog iemand ten val was gekomen... Alleen moest die naar de spoedopname gebracht worden...
Conclusie: voor mij persoonlijk een TT om heel snel te vergeten (niet bedoeld op de organisatie)... Dan heb ik veel liever een vettig parcours... Dat het maar rap een klein beetje gaat dooien
Gisteren personeelsfeest, viergangenmenu, om twee uur in bed, nog n uurke wakker gelegen, na een rust van vier uur dan uit bed en naar Kemmel.
We waren met een treintje van acht man, super eigenlijk. Na 4 km die beruchte ijspiste tegengekomen, met vijf man lagen we er, bij mij ook ergernis dat de wagen NA de ijsbaan stond met de vraag 'hebt u zich pijn gedaan?'. Nu, onderstaand lees ik dat het daarna anders was, blijkbaar waren wij het slachtoffer ... Er moet iemand den eersten zijn ...
).
Totaal van 57 km, blijkbaar ligt het ijs me nog wel (letterlijk!), ging leuk zijn mochten we met een treintje de 55 kunnen afbollen. Maar iedereen maakt natuurlijk voor zichtzelf uit of hij de rest in zo'n weersomstandigheden wil rijden.
We waren met een treintje van acht man, super eigenlijk. Na 4 km die beruchte ijspiste tegengekomen, met vijf man lagen we er, bij mij ook ergernis dat de wagen NA de ijsbaan stond met de vraag 'hebt u zich pijn gedaan?'. Nu, onderstaand lees ik dat het daarna anders was, blijkbaar waren wij het slachtoffer ... Er moet iemand den eersten zijn ...
Tot aan de eerste bevoorrading wat opgelet, maar daarna vond ik meer en meer mijn techniek in het ijs. Bij de splitsing gekozen voor de 55 km, deze een eindje alleen afgehaspelt tot ik het gezelschap kreeg van Nico voor de laatste 30 km, samen de rest van het parcour afgebolt (lees dat hij moest wachten op mij achter iedere bergopEmperor of the Mud wrote:Na een zestal kilometer zijn we echter met z'n zessen tegen het ijs gesmakt: een strook over een meter of 100 was spekglad door bevroren smeltwater... Tegen dat ik besefte dat ik naar de zijkant moest sturen, lag ik al op mijn zij... Voor mij geen lichamelijke schade, twas mooi al glijdend dat ik er af gegaan ben... Mij ook een beetje geërgerd: er stond een wagen van de organisatie net na die strook, alsook een cameraman... Waarom konden die niet VOOR die bewuste strook staan en aankomende mensen aanmanen tot vertragen??? Mijn ergernis was onterecht, zo bleek achteraf...
Totaal van 57 km, blijkbaar ligt het ijs me nog wel (letterlijk!), ging leuk zijn mochten we met een treintje de 55 kunnen afbollen. Maar iedereen maakt natuurlijk voor zichtzelf uit of hij de rest in zo'n weersomstandigheden wil rijden.
deze morgen bij -10 ook vertrokken naar Kemmel Onk'ers , ddor de koude besloten om maar de 35 te doen . Mooie rit , maar o zo gevaarlijk voor iemand als ik die al niet van de stuurvaardigste is. Ik reed bijna constant met de bibber op het lijf ofwel van de kou of van de ijsplekken die ik zag . Toch een leuke voormiddag beleefd . Misschien niet het grootste aantal meters verhard , maar de hoogtemeters en de prachtige omgeving maken veel goed. Een minpuntje : Opgelet voor de laatste bevoorrading , ge kunt die inderdaad missen als je niet goed oplet , wij zagen het ook maar omdat er plots enkele bikers uit een zijstraatje kwamen .
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
Hier vertrokken rond 10.00u (temperatuur?? , zeker een pak onder nul) .
Zeer goede uitpijling, goede bevoorradingen (al was de laatste niet echt nodig maar beter een teveel dan te weinig).
Ondergrond gevaarlijk glad, 1 keer tegen de grond gegaan (zonder lichamelijke of fietsschade), 1 keer moeten afstappen, de rest heel erg voorzichtig aangepakt.
Toen ik de kemmel op het einde nog opreed (in de bladeren) slipten er achter mij nog twee door en pats tegen de grond(zonder veel erg) .
Ik veronderstel dat er redelijk wat valpartijen zullen geweest zijn, ook op de off road stukken lag het hard en glad waardoor een klein spoortje je direct tegen de grond kon leggen.
Tenen hebben het al warmer gehad allessinds !!
Drinkbussen kon ik niet meer uit drinken na anderhalf uur wat het ijsgruis.
Soit, mooie toch, het zicht was soms heel erg mooi met de witte zichten, wel niet zoveel volk !!
Zeer goede uitpijling, goede bevoorradingen (al was de laatste niet echt nodig maar beter een teveel dan te weinig).
Ondergrond gevaarlijk glad, 1 keer tegen de grond gegaan (zonder lichamelijke of fietsschade), 1 keer moeten afstappen, de rest heel erg voorzichtig aangepakt.
Toen ik de kemmel op het einde nog opreed (in de bladeren) slipten er achter mij nog twee door en pats tegen de grond(zonder veel erg) .
Ik veronderstel dat er redelijk wat valpartijen zullen geweest zijn, ook op de off road stukken lag het hard en glad waardoor een klein spoortje je direct tegen de grond kon leggen.
Tenen hebben het al warmer gehad allessinds !!
Drinkbussen kon ik niet meer uit drinken na anderhalf uur wat het ijsgruis.
Soit, mooie toch, het zicht was soms heel erg mooi met de witte zichten, wel niet zoveel volk !!
Wie heeft er allemaal gevallen?
Ikke nie wi, maar kheb toch uiterst voorzichtig geweest, bij de ergste plekken toch voorzichtig van mijnen fiets gestapt en ver weg van die ijsplekken gepasseerd, want als je valt is het geen lachertje.
In alle geval was het weer een prima tochtje met een winters accentje. En Chique van die filmers en fototrekkers, ma waar zou je die beelden kunnen vinden?
Ikke nie wi, maar kheb toch uiterst voorzichtig geweest, bij de ergste plekken toch voorzichtig van mijnen fiets gestapt en ver weg van die ijsplekken gepasseerd, want als je valt is het geen lachertje.
In alle geval was het weer een prima tochtje met een winters accentje. En Chique van die filmers en fototrekkers, ma waar zou je die beelden kunnen vinden?
Wie heeft er allemaal gevallen?
ook net terug van da de kemmel , deze stond met stip genoteerd in mijn agenda maar ging hem normaal dit jaar overslaan
laatste moment (gisterenavond) dan toch nog beginnen rondzoeken achter een babysit voor men zoontje (bij deze bedankt opa
)
maar al bij al had ik hem beter gewoon niet gereden , ben duidelijk geen mens die bestand is tegen dergelijke vrieskou en het parcours sprak mij dit jaar ook totaal niet aan (daar kan de organisatie natuurlijk niets aan doen dus dit is geen verwijt) door het ijs was het constant opletten , tempo minderen , uitkijken , ......
ik word daar zo moe van zij een kaboutertje ooit
na 10km was het dan nog gedaan met drinken (tuitje van de bidon toegevroren) en ik ben dan net iemand die veel moet drinken anders krijg ik rap krampen
uiteindelijk maar de 35 gereden die er godzijdank maar 32 waren , de laatste 10km was er zelfs nog teveel aan , heb de kemmel ook gelaten voor wat het was
om toch nog positief af te sluiten
had vandaag een gem hr van 150 dus dat is al goed nieuws voor mij :p
kodo's tot volgend jaar en hopelijk in betere omstandigheden

laatste moment (gisterenavond) dan toch nog beginnen rondzoeken achter een babysit voor men zoontje (bij deze bedankt opa
maar al bij al had ik hem beter gewoon niet gereden , ben duidelijk geen mens die bestand is tegen dergelijke vrieskou en het parcours sprak mij dit jaar ook totaal niet aan (daar kan de organisatie natuurlijk niets aan doen dus dit is geen verwijt) door het ijs was het constant opletten , tempo minderen , uitkijken , ......
ik word daar zo moe van zij een kaboutertje ooit
na 10km was het dan nog gedaan met drinken (tuitje van de bidon toegevroren) en ik ben dan net iemand die veel moet drinken anders krijg ik rap krampen
uiteindelijk maar de 35 gereden die er godzijdank maar 32 waren , de laatste 10km was er zelfs nog teveel aan , heb de kemmel ook gelaten voor wat het was
om toch nog positief af te sluiten
had vandaag een gem hr van 150 dus dat is al goed nieuws voor mij :p
kodo's tot volgend jaar en hopelijk in betere omstandigheden
Dit was nu eens een tochtje voor de fijnproevers qua techniek, balans en durf
Als zwarte bambi in volle glorie en vol moed vertrokken rond 13h15, bij een toch iets aangenamere temp dan deze morgen, wist ik meteen hoe laat het was. Ijs ontwijken, vallende bikers ontwijken, remmen met uiterst fingerspitsinggefüll toetsen en last but not least lage bandendruk.
Ik hou van heuvelland en al zn hm's, maar dat ijs is niks voor mij. Het is een ware kunst om de pk's onder bedwang te houden en zonder doorslippen bepalde hellingen oprijden.
Heb de lus 55km gevolgd tot na 3de bev, ik had genoeg ijs gezien
Getwijfeld of ik de kemmel ging oprijden of niet maar wijselijk besloten deze niet te doen. Bij deze weersomstandigheden beetje onverantwoord.
Het was een leuke tocht, goeie gevaarborden, bepijling perfect, bev ok, etc ...
prima prima
Uiteindelijk 51km gereden aan een iets trager tempo dan normaal.
Als zwarte bambi in volle glorie en vol moed vertrokken rond 13h15, bij een toch iets aangenamere temp dan deze morgen, wist ik meteen hoe laat het was. Ijs ontwijken, vallende bikers ontwijken, remmen met uiterst fingerspitsinggefüll toetsen en last but not least lage bandendruk.
Ik hou van heuvelland en al zn hm's, maar dat ijs is niks voor mij. Het is een ware kunst om de pk's onder bedwang te houden en zonder doorslippen bepalde hellingen oprijden.
Heb de lus 55km gevolgd tot na 3de bev, ik had genoeg ijs gezien
Getwijfeld of ik de kemmel ging oprijden of niet maar wijselijk besloten deze niet te doen. Bij deze weersomstandigheden beetje onverantwoord.
Het was een leuke tocht, goeie gevaarborden, bepijling perfect, bev ok, etc ...
prima prima
Uiteindelijk 51km gereden aan een iets trager tempo dan normaal.