stickers verwijderen op alu-frame.
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Curlito
- Mountainbiker
Sticker verwijderen op frame!
Weet er iemand hoe je best een sticker kunt verwijderen op een frame zonder deze te beschadigen? (vb sticker van fietsenwinkel?)
Eerst haardroger, dan doekje met benzine of héél klein beetje aceton, dacht ik dat het best werkte op auto's. Veel hangt wel af van de kwaliteit van de lak.
Off-topic tip: bij veel normaal gelakte frames kan je kleine krassen perfect wegkrijgen met fijnpolierpasta en een fijn doekje. Die pasta is te koop in elke goeie autospeciaalzaak.
Off-topic tip: bij veel normaal gelakte frames kan je kleine krassen perfect wegkrijgen met fijnpolierpasta en een fijn doekje. Die pasta is te koop in elke goeie autospeciaalzaak.
Aceton beschadigd plastiek, maar geen lak hoor !moab wrote:géén aceton gebruiken slimmeke , ge gaat uwe lak beschadigen of toch tenminste zonder glans op uw fietske moeten gaan rondrijden,,,,![]()
wie heeft u dat eigenlijk wijsgemaakt dat aceton helpt ? helpt alleen uwe kader naar de kl!!!ten .
zeker niet doen , spreek uit ervaring bij mijn eerste fietske ;;;
Aceton ontvet en lost de plak van een zelfklever op, maar lak mag hier niet van weten !
Dus nooit met aceton een plastieken scherm of dergelijke reinigen, dan wordt dit gegarandeerd dof.
- Curlito
- Mountainbiker
Ik heb enkele dingen uitgeprobeerd maar helaas met weinig resultaat! Enkel de haardroger kan een heel klein beetje helpen maar dan moet je wel heel geduldig zijn (na 30 min prutsen en blazen was er toch al 1/25 verdwenen
) Zou er nu echt geen andere oplossing zijn? Blijkbaar een heel hardnekkige sticker!
-
Guest
Post by Guest »
Gewoon stickeroplosser gaan kopen natuurlijk!!! Vind je overal.
Er gewoon op verstuiven op opwrijven, ff wachten, sticker eraf trekken (zeer gemakkelijk) en dan de restjes kleefsel nog eens inwrijven met oplosser en wegvrijven met een doek en klaar is kees.
Geeft geen enkele lakbeschadiging.
Greetz!!!
Er gewoon op verstuiven op opwrijven, ff wachten, sticker eraf trekken (zeer gemakkelijk) en dan de restjes kleefsel nog eens inwrijven met oplosser en wegvrijven met een doek en klaar is kees.
Geeft geen enkele lakbeschadiging.
Greetz!!!