stickers verwijderen op alu-frame.

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Curlito
Mountainbiker

Sticker verwijderen op frame!

Post by Curlito »

Weet er iemand hoe je best een sticker kunt verwijderen op een frame zonder deze te beschadigen? (vb sticker van fietsenwinkel?)
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Volgens mij kan je de sticker warm maken met een fohn. De fohn niet te dicht op de fiets houden!. Volgens mij werkt wasbenzine ook altijd, en het schijnt dat pindakaas ook goed werkt omdat de olie die in pindakaas zit de lijm oplost.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Haardoger lukt ook. Alé op een auto lukte dat vroeger wel om die stickers van die handelaar eraf te halen. Dus ik veronderstel dat het op je frame ook wel zal gaan.

Zo'n verfstripper is mischien net iets te véél van het goeie om het te kunnen gebruiken
intruder
Mountainbiker
Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Post by intruder »

uit u ehbo-doos een fleske ether en e pak watten pakken en dan wrijven tot et weg is?
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Eerst haardroger, dan doekje met benzine of héél klein beetje aceton, dacht ik dat het best werkte op auto's. Veel hangt wel af van de kwaliteit van de lak.

Off-topic tip: bij veel normaal gelakte frames kan je kleine krassen perfect wegkrijgen met fijnpolierpasta en een fijn doekje. Die pasta is te koop in elke goeie autospeciaalzaak.
moab
Mountainbiker

Post by moab »

géén aceton gebruiken slimmeke , ge gaat uwe lak beschadigen of toch tenminste zonder glans op uw fietske moeten gaan rondrijden,,,, [-X
wie heeft u dat eigenlijk wijsgemaakt dat aceton helpt ? helpt alleen uwe kader naar de kl!!!ten .
zeker niet doen , spreek uit ervaring bij mijn eerste fietske ;;; :oops:
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

dat heeft iemand mij toch gezegd i.v.m. stickers op de wagen.
als het ongewenste neveneffecten heeft, is het best om dat deel van de procedure beter niet te volgen.

Thx for the info.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

moab wrote:géén aceton gebruiken slimmeke , ge gaat uwe lak beschadigen of toch tenminste zonder glans op uw fietske moeten gaan rondrijden,,,, [-X
wie heeft u dat eigenlijk wijsgemaakt dat aceton helpt ? helpt alleen uwe kader naar de kl!!!ten .
zeker niet doen , spreek uit ervaring bij mijn eerste fietske ;;; :oops:
Aceton beschadigd plastiek, maar geen lak hoor !
Aceton ontvet en lost de plak van een zelfklever op, maar lak mag hier niet van weten !
Dus nooit met aceton een plastieken scherm of dergelijke reinigen, dan wordt dit gegarandeerd dof. [-X
Curlito
Mountainbiker

Post by Curlito »

Ik heb enkele dingen uitgeprobeerd maar helaas met weinig resultaat! Enkel de haardroger kan een heel klein beetje helpen maar dan moet je wel heel geduldig zijn (na 30 min prutsen en blazen was er toch al 1/25 verdwenen :wink: ) Zou er nu echt geen andere oplossing zijn? Blijkbaar een heel hardnekkige sticker!
Guest

Post by Guest »

Gewoon stickeroplosser gaan kopen natuurlijk!!! Vind je overal.
Er gewoon op verstuiven op opwrijven, ff wachten, sticker eraf trekken (zeer gemakkelijk) en dan de restjes kleefsel nog eens inwrijven met oplosser en wegvrijven met een doek en klaar is kees.

Geeft geen enkele lakbeschadiging.

Greetz!!!
Post Reply