10-11/01/2009 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Big One wrote:
den wakkere bakker gits wrote:zondag kom ik samen met tram4. :bounce:
rond 8u40 zullen we normaal starten.
Hopelijk opnieuw overal te rijden. [-o<
Zal wel wat tsjolen worden na 3weken op non actief. :( Enkel ritje van gits gedaan op 30/12.

We zullen wel zien hoe ik over de meet strompel. :oops:
Zal da wel lukken na de filmfestival?
Ga daar niet teveel last van hebben ben dan aan het werk e.
Begin normaal om 20u30 zodat ik om 7u s'morgens op den bike kan springen :wink:
Karolus
Mountainbiker

Post by Karolus »

man,als het landschap blijft zoals deze morgen en we krijgen van 's morgens vroeg de zon ,dan wordt het precies ne sneeuwtocht... :drunk:
En na verloop van tijd zullen we veranderen in witte mannekes zoals in Zottegem :lol:
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Deze morgen nog eens goed gekeken toen ik op weg was naar het werk (rond 08u15) en dan was het nog -8 °C.

Nu, we hebben toch maar afgesproken om kwart na negen, tegen dat we vertrekken is 't half tien en zal t wel al enkele graden warmer zijn denk ik. Ze geven een minimum van -2°C uit overdag.

De blauwe hemel is nu al beschikbaar, nog een heel mooi zonnetje en tis al in orde.

K kom alvast af met Emperor, Ingmar (we moeten nog n naam vinden dervoor), Bjorre Absolom en Deurbieter. Mss komen der nog bij, maar tis een heel mooie toertocht.

O ja, qua druk: vorige week reed ik in Snellegem rond met 2,5 - 2,7 kg, ik vlotte heel goed over de bobbels in de wei die keihard bevroren waren, bolde beter dan de rest, denk dat deze teveel druk in de banden hadden.

Denk van morgen bij deze druk te blijven, tis klimmen ook hé.

Vnvd eerst nog personeelsfeest :drunk: maar ben met de auto dus [-X
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

sliekfretter wrote:ik neem alvast ook een spuitbusje voor vervroren autosloten mee , zou helpen naar het schijnt bij vervrozen body te ontdooien,ge weet nooit onderweg ,iemand ervaring daarmee? :wink:
eens erop plassen kan ook wonderen doen :oops: :oops: :oops:
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

polletje wrote:
sliekfretter wrote:ik neem alvast ook een spuitbusje voor vervroren autosloten mee , zou helpen naar het schijnt bij vervrozen body te ontdooien,ge weet nooit onderweg ,iemand ervaring daarmee? :wink:
Opletten met spuitbusjes, die bevatten alcohol en ontvetten je body + lagers.

Als het droog is heb je daar allemaal weinig last van.
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

polletje wrote:
...ook gevaarlijk! ...en niet vergeten de laatste druppel af te sch..sorry kraken (bij dergelijk vriesweer!) :P

dank voor de antwoorden ivm de bandendruk.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Wij zullen ook niet ontbreken in Kemmel. Het beloofd terug een schitterend tochtje te worden. :P
picco
Mountainbiker

Post by picco »

Deze morgen hebben we het parkoer volledig uitgepijld.
Zeker 80% van alle verharde wegen zijn droog,de rest is niet volledig dicht met ijs(er zijn sporen van auto's) maar oppassen is de boodschap.
De onverharde stukken liggen er goed bij al moet men voorzichtig zijn met sporen en ijsplekken.

We hebben het parkoer op 2 plaatsen aangepast omdat de weg(omhoog)volledig bedekt is met ijs en het was daar niet te doen (enkel te voet) dus hebben we een alternatief gekozen die rijdbaar is (niet ten koste van onverhard.
Nergens geen sneeuw meer,maar de uitzichten zijn gewoon subliem met dit zonnig weertje en alle rijm aan de bomen.

Ik zou zeggen niet twijfelen ,maar goed induffelen.
tip:voeten insmeren met vicks tegen de kou,bidon op de rug tegen het bevriezen.

We raden iedereen aan een helm te dragen je weet nooit

warme soep of warme oxo op de bevoorrading zal wonderen doen

nadien een warme douche en een aprè en het wordt een supertocht.

www.vttkemmel.be
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

ik kom ook, moet wel 80km rijden met de wagen en dit tijdens "smog" snelheden ( :evil: ) maar met een winterzonnetje en mooi decor ... .
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Zondag komen we ook af met een aantal Anglo Boys (het preciese aantal ...????gene mens die het weet)

@ Picco : bedankt voor de informatie :
Dus we moeten ons voeten inwrijven met van die keelpastillekes van Vicks...raar idee ...maar kom , ik zal het eens proberen
Post Reply