Look 986 Mountain Bike

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

julie wrote:ik ben dus de gelukkige eigenaar van een look 986 en voor mij is het gewoon een topfiets! Licht, stijf, super rendement, maar ook heel comfortabel en ik rij nu sinds kort met ZTR race wielen en vrij brede banden (speedking 2.3 voor en raceking 2.2 achter) en ik hoef dus geen fully meer! Heb gelijk mijn liteville te koop gezet :lol:
Julie, heb je er al foto´s van gemaakt? [-o<
Vooral een foto van die zadelbevestiging zou ik eens graag willen zien :-)
julie
Mountainbiker

Post by julie »

hier 2 recente foto's (maar nog zonder de ZTR race wielen). Ik maak morgen wel even een close-up van de zadelpen

Image

Image
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Smelt dat niet ? Zo dicht tegen de chauffage ?
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Moest ik een carbon frame kopen, het zou deze zijn!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

mogelijk komt er een variant op de zadelpen :)
project is nog lopende....
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

it's me ! wrote:Moest ik een carbon frame kopen, het zou deze zijn!
Ik ook :drunk: :drunk:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Schijfrem wrote:
Ik ook. :lol:

Het is zeker één van de mooiere (en betere?) carbonframes op de markt, maar als artkor mtb'er is het koersfietsgehalte wat te hoog om gelukkig mee te kunnen leven, maar toch ballen om zoiets uit te brengen als koersfietsenfabricant.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Zijn dat Look Quartz pedalen? Hoe vallen ze mee? Ook zoveel slijtage aan de carbon zolen van je schoenen zoals bij Crank Brothers / Time?
julie
Mountainbiker

Post by julie »

het zijn idd Look quartz pedalen :wink:
tot nu toe heel tevreden en ik heb geen slijtage aan mijn zolen, want ik heb simpel geen carbon zolen :lol: (ben geen fan van carbon zolen, ik vind ze te stijf).

PS de verwarming staat uit, foto is genomen voor het Siberisch koufront :wink:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

El Perro Diablo wrote:
Schijfrem wrote:
Ik ook. :lol:

Het is zeker één van de mooiere (en betere?) carbonframes op de markt, maar als artkor mtb'er is het koersfietsgehalte wat te hoog om gelukkig mee te kunnen leven, maar toch ballen om zoiets uit te brengen als koersfietsenfabricant.
even zeggen dat ze wel degelijk jarenlange ervaring hebben in het maken van mtb fietsen. Alleen zijn die vooral in Frankrijk gepromoot, en bijna niet in Belgie.

de 986 rijd gewoonweg super, superstijf en vreemd genoeg tegelijk comfotabel. meestal is het of comfortabel, of stijf, niet de 2 samen.
Kben al heel veel jaren een LOOK gebruiker, maar mtb verkies ik nog steeds alu frames.
om de simpele reden, dat die echt serieus wat kunnen hebben bij een zware val, je kan er gerust een stevige jump mee doen zonder dat die gaat breken... bij carbonframes - hoe sterk ze ook mogen zijn - blijf ik altijd dat gevoel hebben dat het gaat breken bij stevig en hard mtb werk, en zeker het frame een knik krijgt bij een zware val als je een beetje bech hebt of er valt iemand op de achtertrein...
dat geldt voor alle merken met carbonframes.
das het enige dat mij tegenhoud om een look 986 in huis te halen, en ik vind het echt zonde van al dat geldt om met zulke mooie mtb door het slijk te ploeteren.
Post Reply