boarders en skiërs show me your stuff en pics!!!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Ge maakt me jaloers... ik kan beter stoppen met studeren en daar eens wat cursussen over volgen ofzo :-D. Gewoon verhuizen naar France, Zwitserland ofzo... In de winter skimonitor... in de zomer bike-tochten :-D.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Wimbeest wrote:Ge maakt me jaloers... ik kan beter stoppen met studeren en daar eens wat cursussen over volgen ofzo :-D. Gewoon verhuizen naar France, Zwitserland ofzo... In de winter skimonitor... in de zomer bike-tochten :-D.
Dan kom ik bij u op vakantie :-D
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

K2-er wrote:
Wimbeest wrote:Ge maakt me jaloers... ik kan beter stoppen met studeren en daar eens wat cursussen over volgen ofzo :-D. Gewoon verhuizen naar France, Zwitserland ofzo... In de winter skimonitor... in de zomer bike-tochten :-D.
Dan kom ik bij u op vakantie :-D
8) Altijd welkom dan. Het is alleszins niet onrealistisch dat ik da ooit ga doen :-D
Jansen
Mountainbiker

Post by Jansen »

greenie wrote:
Jansen wrote:is dit in Golden?

Image
is in Revelstoke. De drie foto's ervoor zijn in Golden, Kicking Horse.
Fantastisch gebied, onvoorstelbare freeride mogelijkheden. Moet je zeker eens naar toe gaan. Ga op maandag, dagje poeder knallen en 's avonds naar Fresh Meat Monday, een begrip in Golden :drunk:
Is wel een eindje rijden vanuit Panorama, maar de rit over Roger's Pass is ook echt de moeite. Enne, op Roger's Pass kan je perfect gaan toeren en ook weer ferme afdalingen doen.

Hoe komt het eigenlijk dat jij in Panorama woont/werkt?

Ik heb nog meer foto's van de verschillende gebieden, hoor. Ik heb er gisteren gewoon snel, snel een paar op fotopic gezet.
hehe fresh meat monday ken ik nog wel van vorig jaar, kan me worn out wednesday ook nog herinneren. Ja Golden staat zeker nog in de planning maar ik ga eerst naar Fernie. Had vorige week de optie om naar Revelstoke te gaan maar helaas was ik ziekjes.
Welke plaatsen heb jij bezocht in BC?
Tjsa Panorama, ik wilde graag weer terug gaan naar Canada en ik heb het internet afgezocht voor een baan in een ski resort. Toen kwam ik bij Panorama terecht, gesolliciteerd en aangenomen.
Bobski
Mountainbiker

Post by Bobski »

Vandaag gaan geilen op nieuwe plankjes... =P~
Op mijn wandeling van het cafe net veel te coole plekje gezien om te city-jammen in Leuven tegen gekomen... Who's up on saturday? :bounce: :drunk:
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Jansen wrote:Welke plaatsen heb jij bezocht in BC?
Ben eerst in Fernie geweest: niet meteen een topgebied, maar wel een paar knappe afdalingen kunnen doen.
Daarna ben ik gaan catskiën in Island Lake Lodge. Dat is gewoon schitterend. Fantastische locatie midden in de bossen, superdeluxe verblijf, en dan de hele dag met de cat omhoog, afdaling doen, cat in, terug omhoog en klaar voor de volgende run. Elke dag opnieuw =P~
Als je daar de kans (en de $) voor hebt, moet je dat zeker eens meepikken. Ik denk dat je in Island Lake Lodge ook één dag kan catskiën, want het verblijf is pokkeduur (maar niet voor mij :P) Ik heb nogal wat ervaring met heli-ski, maar catski is volgens mij zeker zo plezant. Akkoord, je mist de vlucht doorheen de bergen, maar met de cat doe je meer runs (tot 10 runs en meer per dag) dan je benen aankunnen. Met de heli is het meestal Nonkel Visa die het niet meer aankan.

Vervolgens terug naar Fernie. Dan naar Panorama, van Panorama naar Kicking Horse (met uitstapje op Roger's Pass) en eindigen in Revelstoke. Revelstoke is ook de moeite, hoor. Als alles daar afgewerkt is, zal het een heel mooi gebied worden. Hadden nog heliski gepland in Revelstoke, maar uiteindelijk niet doorgegaan (veel geld betalen voor een paar drops die al volledig getrackt zijn, daar doe ik niet aan mee).
Jansen
Mountainbiker

Post by Jansen »

He, dinsdag en donderdag is er een stafftrip naar Kicking Horse. Nog een goed advies over welke runs te doen?
Zal proberen om wat leuke fotos te maken...
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Jansen wrote:He, dinsdag en donderdag is er een stafftrip naar Kicking Horse. Nog een goed advies over welke runs te doen?
Zal proberen om wat leuke fotos te maken...
net terug van Engelberg - lekker weertje maar er mag wel wat verse poeder vallen (en laat dat nu net bezig zijn).

Kicking Horse: probeer contact te nemen met Trevor Gavura of Andy Walton van Big Mountain Center. Toffe gasten, goede gidsen die gebied op hun duimpje kennen. Mispak je niet aan Kicking Horse, dat is daar allemaal nogal redelijk extreem. Ik weet niet wat je ervaring is met het rijden van steile couloirs of over ridges, maar de meeste afdalingen in KH doen je wel even slikken. Zowel CPR als Redemption ridge bieden toegang tot veel lekkers.

Aanraders:
heavy metal chutes, glory, truth of dare zijn ook niet van de poes

maar eigenlijk eender welke couloir je induikt, je zal ervan genieten

have fun (en wees voorzichtig)

als je een berggids vindt, kan je ook superbowl gaan rijden.
zonder gids (maar je weet dat niet van mij) kan je ook redelijk eenvoudig de achterkant van Terminator Peak gaan rijden. Korte hike (pakweg 45 minuten) om rond de Peak te gaan en daar heb je een knappe bowl waar meestal niet veel volk inkomt. Als je daar terug richting resort rijdt, kom je op Terminator (black diamond) en zo terug in het resort.
De skishop in KH skiresort is van een Belg. Kan je ook veel info geven.
Jansen
Mountainbiker

Post by Jansen »

hmm gister in Kicking Horse geweest en morgen ga ik er weer heen (staff trips zijn geweldig)
Weet nog niet wat ik er nou van moet vinden. De sneeuw is overduidelijk beter dan hier maar nog steeds niet geweldig.
De runs, tjsa, de bowls zijn leuk maar ik vind de runs in Pano eigenlijk beter (als er goede sneeuw ligt)
Had vooral het gevoel dat het 1 grote race track is als je niet de Terminator bowl in gaat.
Heb veel lol gehad op Glory en My Blue Heaven, morgen ga ik denk ik Truth doen, alhoewel dat er wel heel erg steil en intimiderend uitziet.
Zal morgen eens wat andere runs proberen en misschien dat mijn mening veranderd :)
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Jansen wrote:hmm gister in Kicking Horse geweest en morgen ga ik er weer heen (staff trips zijn geweldig)
Weet nog niet wat ik er nou van moet vinden. De sneeuw is overduidelijk beter dan hier maar nog steeds niet geweldig.
De runs, tjsa, de bowls zijn leuk maar ik vind de runs in Pano eigenlijk beter (als er goede sneeuw ligt)
Had vooral het gevoel dat het 1 grote race track is als je niet de Terminator bowl in gaat.
Heb veel lol gehad op Glory en My Blue Heaven, morgen ga ik denk ik Truth doen, alhoewel dat er wel heel erg steil en intimiderend uitziet.
Zal morgen eens wat andere runs proberen en misschien dat mijn mening veranderd :)
Dat de sneeuw niet geweldig is, daar kan ik niets aan doen. Dan moest je dit jaar maar in Europa gebleven zijn :-)
Maar het terrein op KH vind ik ronduit fantastisch.

Al die couloirs op CPR en Redemption Ridge.
Op CPR runs 49-53 vind ik gewoon de max. :drunk:
Of je stapt de Golden Eagle Express uit, wandelt naar rechts en je kan Tunnelvision en Golden Spike induiken. :drunk:
86-92 op Redemption of al die drop-ins op Whitewall? :drunk:
Inderdaad steil en intimiderend, maar KH is dan ook geen gewoon skiresort.

Ik denk dat je teveel focust op de gewone slopes en all the goodies nog niet gereden hebt.

Zoek een local of iemand van Big Mountain Centre en laat die je hun berg zien.
Enne, denk je wel even aan beeper, schep en sonde (en fatski's)? Akkoord, het is skiresort en je blijft binnen boundaries, maar een beetje voorzichtigheid mag daar wel.

Have fun.

In de Alpen is het ongelooflijk aan het dumpen. Nog even afwachten waar de meeste verse pow verwacht wordt (en lawinegevaar redelijk blijft) en ik spring de auto in voor een paar dagen poeder happen.
Post Reply