04/01/2009 Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Willy D wrote:precies ne plezanten toer geweest #-o

ik begin hoe langer meer te denken dat ik, door tijdens de winter op de weg te rijden en tijdens de zomer in de bossen/bergen, de juiste beslissing heb genomen...weg met geroep en gemor...tochten waar iedereen content en blij is dat men uberhaupt aankomt :^o
ach... dit soort geklaag of die dit en die dat... lees je na ELKE tt.
kdenk dat de meesten weleens eerst in eigen boezem moeten kijken. en ja.. een aantal mensen zijn niet gewoon van in een bios gepaseerd te worden en weten niet hoe ze een minimale plaats kunnen maken...en rijden zichtzelf vaak de struiken in :roll: (VAAK gezien !!!)
is gewoon dat ze zo onzeker worden en wat paniekerig doen..en dan maar klagen nadien.
althans.. van de klagers is dit de grootste groep, en natuurlijk zijn er wel die terecht opmeringen hebben, maar vaak is het een beetje eigen schuld door onzeker gedrag.

Herentals staat al jarenlang bekend voor een goede TT.
de laatste jaren hoor je steeds vaker klagen over 'overbevolking', maarja...welke tt heeft dat niet met goed en mooi weer, ook al is het koud?

gewoon je tt's rijden die je graag gaat doen. tt's zoals herentals, kan je beter iets later vertrekken, de meesten zijn dan al een hele poos onderweg en het is gewoonweg plezanter rijden, en minder kans op iemand die begint te roepen.

want de meesten beginnen lastig te doen vanwege paniekerig gedoe of onzekerheid, noem het gebrek aan ervaring doordat ze niet gewoon zijn met wat snellere mensen te rijden.
NERMAL
Mountainbiker

Post by NERMAL »

:( :( Denk dat het niet gaat over wie of wat maar vooral om de gasten die geen respect tonen voor andere en ja ook ik zit meer op de baan en:of cyclo cross dan op mijne mtb, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen respect moet zijn voor andere. :wink: :wink: gelukkig heb ik er ook niet veel last van maar toon wel respect voor de andere als we dat nu allemaal eens zouden doen :bounce: :bounce:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

kwil maar zeggen dat een deel van de klagers door eigen geklungel stommiteiten uitvoeren, om dan vervolgens af te geven op anderen en maar vertellen dat ze geen respect hebben etc... terwijl onzekerheid en onervarenheid juist hun probleem is.

een ander deel van die mensen met klachten zijn terecht. Maar van de klagers is dat een minderheid, die effectief een en ander meemaken ondanks ze zowat weten wat te doen, door toedoen van anderen.
hun kan ik absoluut gelijk geven.
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

Ik heb ook de indruk dat er altijd in Herentals, meer nog dan op andere toertochten, een 'prestatie' neergezet moet worden. Er wordt precies gepiekt naar deze tt. Groepkes waarbij constant van kop gewisseld wordt, mannen die op de laatste positie aanklampen met het snot uit de neus. Tis echt koers, alsof er ergens prijzen te rapen vallen.

Dat gaat niet samen met een parcours van 70% singletrack en de zachte recreant die over dezelfde paden moet. Daar komt automatisch gezeik van.
Last edited by flyboy on Tue 06 Jan 2009 22:41, edited 1 time in total.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

flyboy wrote:Ik heb ook de indruk dat er altijd in Herentals, meer nog dan op andere toertochten, een 'prestatie' neergezet moet worden. Er wordt precies gepiekt naar deze tt. Groepkes waarbij constant van kop gewisseld wordt, mannen die op de laatste positie aanklampen met het snot uit de neus. En constant van die stoten ... Tis echt koers, alsof er ergens prijzen te rapen vallen.

Dat gaat niet samen met een parcours van 70% singletrack en de zachte recreant die over dezelfde paden moet. Daar komt automatisch gezeik van.
deze periode zijn er velen met een snotvalling. :wink:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

flyboy wrote:Ik heb ook de indruk dat er altijd in Herentals, meer nog dan op andere toertochten, een 'prestatie' neergezet moet worden. Er wordt precies gepiekt naar deze tt. Groepkes waarbij constant van kop gewisseld wordt, mannen die op de laatste positie aanklampen met het snot uit de neus. Tis echt koers, alsof er ergens prijzen te rapen vallen.

is normaal hier :-D

dit is een beetje het hart van de veldritwereld. als er geen wedstrijden zijn of iemand ee nweekend overslaat en het is hier ergens een TT, dan gaat die daarnaar toe.

anderzijds heb je hier in de streek bijzonder veel wielrtoeristen. dat gaat van de reacreant die 2x per week op de fiets zit, tot de maniakale 'wielertoerist' die bijna zoveel of zelfs meer traint dan een wedstrijdrijder.

en ten derde, zitten er hier ook nog eens heel veel wedstrijd wegrenners in de streek.

ten laatste is het een mooie streek voor tt's (denk aan lichtaart, kasterlee, uiteraard herentals, gielre, vorselaar, poederlee, zoersel,....) die vaak veel volk lokt.
als de omloop ook nog eens hardbevroren ligt zoals nu, is het een snel parcours.

en uit (ook eigen) ervaring weet ik dat wie hier rijd, meestal komt om gas te geven.
kheb ook een flauw vermoeden dat in de Kempen alles bijeen gezien, de meest maniakale / verslaafde fietsers bijeen zitten. Meer dan eender welke andere streek.

Ooit zei de Polle (paul Herreygers) eens : "in de kempen worden ze mee ne vlo gebore"

figuurlijke uitspraak, maar het scheelt niet veel :-D

in de wedstrijdwereld van het wegwielrennen, staat deze streek ook bekend om de streek waar het hardst gereden word. (hier haalt men de hoogste wedstrijdgemiddeldes)

t'verklaart een beetje waarom er hier nogal vrij stevig word doorgetrapt.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

oja... in Vosselaar en en Zoersel ook eens een tt meegereden, waar voornamelijk brede paden en brandgangen (brede wegen in een bos) worden gebruikt.
en daar klagen ze evenveel.
dus daar ligt het niet echt aan.... eerder aan bepaalde mensen hun mentaliteit.
opeensbe
Mountainbiker

Post by opeensbe »

Het gekibbel van hierboven heeft mij al een tijdje doen besluiten te kiezen voor de kleinere organisaties...
Zij hebben jarenlang proberen op te boksen tegen de "grote jongens", maar zij die volgehouden hebben, plukken daarvan nu de vruchten.
Tot voor kort ook Herentals etc. gereden maar nu zak ik af naar de kleinere organisaties waar je de irritaties van hierboven niet (minder) hebt.
Dit is ook de reden waarom ik zondag niet afzak naar Putte (Adri vander Poel) (meermaals gereden) maar naar een klein broertje... :-D :-D :-D
Trouwens: de laatse tijd fietsen wij graag in het Waasland. Ben zelf van het Antwerpse maar je zou ervan verschieten welke mentaliteit daar gelukkig (nog) heerst...
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

@sunn: jammer genoeg heb je gelijk, maar het is die klotementaliteit die onze sport kapot maakt!

@ al de rest: nog eens: wie wil koersen moet zich maar inschrijven in den xc, er zijn mogelijkheden zat! Jammer genoeg ontbreekt het hen aan lef.

aan de wielertoeristen met hun gemiddeldes: stel dat we met onze mtb's en in massa meerijden in bv de rvv/criq en op elke klim beginnen roepen en tieren tegen de dunbanders (die te voet staan, wegens geen janettentrippel) dat ze uit onze weg moeten wegens te traag...vinde dat goe? Ik denk het niet. Dus respect voor de mensen die op ne zondagmorgend tenminste proberen om te sporten! Dat respect hebben de meeste mtb'ers ook voor jullie!

En van al die trage mannen die op parcoursen hangen: ik weet het, mtb'en is uit zijn voegen gebarsten zodat iedereen plots met nen dikkebanenvlo begint te rijden en waar starten die: inderdaad in Herentals, Lichtaart en Kasterlee....
Ze kunnen amper nen bocht nemen, ne wortel is iets verschrikkelijks, maar door ze op te jagen ontneemt ge hen elk plezier in buitensporten. Toen ik startte met mtb kon dat geen kwaad...er reed amper 500 man...nu is dat het 4-dubbele.

Soit, mods, zet hier maar een slot op...komt toch alleen maar zever van :oops:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

Willy D wrote:@sunn: jammer genoeg heb je gelijk, maar het is die klotementaliteit die onze sport kapot maakt!

@ al de rest: nog eens: wie wil koersen moet zich maar inschrijven in den xc, er zijn mogelijkheden zat! Jammer genoeg ontbreekt het hen aan lef.

aan de wielertoeristen met hun gemiddeldes: stel dat we met onze mtb's en in massa meerijden in bv de rvv/criq en op elke klim beginnen roepen en tieren tegen de dunbanders (die te voet staan, wegens geen janettentrippel) dat ze uit onze weg moeten wegens te traag...vinde dat goe? Ik denk het niet. Dus respect voor de mensen die op ne zondagmorgend tenminste proberen om te sporten! Dat respect hebben de meeste mtb'ers ook voor jullie!

En van al die trage mannen die op parcoursen hangen: ik weet het, mtb'en is uit zijn voegen gebarsten zodat iedereen plots met nen dikkebanenvlo begint te rijden en waar starten die: inderdaad in Herentals, Lichtaart en Kasterlee....
Ze kunnen amper nen bocht nemen, ne wortel is iets verschrikkelijks, maar door ze op te jagen ontneemt ge hen elk plezier in buitensporten. Toen ik startte met mtb kon dat geen kwaad...er reed amper 500 man...nu is dat het 4-dubbele.

Soit, mods, zet hier maar een slot op...komt toch alleen maar zever van :oops:
deze ben ik onderhand ook ver moe gehoord...
voor de rest heb je gelijk.
Post Reply