Wat ik vroeger dé, mijn vingers aan de onderkant van je billen vrijven , maar nu als echt koud is gebruik ik mijn neopreen windsurf handschoenen. Daar krijg ik meestal geen kou in, maar gebruik die enkel als echt koud is, anders gewone winter handschoenen.
Zorg dat je handschoenen niet spannen aan je vingertoppen.
Ik gebruik van die dunne katoenen handschoentjes die schilders en bezetters gebruiken denk ik, onder zomerhandschoenen, daar blijven mijn handen beter in warm dan in specifieke winterhandschoenen, waar ik overigens slecht mee kan rijden wegens te dik.(geldt ook voor de vriendin van de buurvrouw, te dik om goed op te rijden)
Ik heb daar ook lang last van gehad. Je moet een de Windtex handschoenen kopen van Bieme. Ze kosten niet veel, en zijn tot -10/-15 lakker warm. Ik heb er bijivoorbeeld gisteren mee gereden, en ik heb vanaf vertrek nooit koude vingers gehad. Ze waren even warm alsof je ze boven een kolenvuurtje zou houden. Als je dan nog koud zou krijgen, dan zijden handschoentjes onder dragen.
ik gebruik de Sealskinz, en als het superkoud is, zoals vanmorgen rond de -12, dan wrijf ik de vingers eerst in met een laagje vaseline.
Tot nu toe nog geen kou gehad.
ben zelf vorige week voor winterhandschoenen gaan zien,
maar vond die te dik en te stijf, schakelen en remmen zouden hiermee moeilijk gaan
heb hierdoor dunnere maar winddichte gekocht, dit voldoet voor mij meer dan genoeg
maar een alternatief op de dikke winterhandschoenen kun je vinden in een ski/snowboardwinkel, de zogenaamde "pipe-gloves" om te snowboarden, deze zijn ontwikkeld voor de freestylers die in het snowboardpark en indoorpistes zitten en toch graag geen al te dikke handschoenen dragen (voor meer gevoel als je je board vastpakt voor tricks te doen),
deze zijn waterdicht, winddicht en kunnen temperaturen aan tot -8° en zijn een pak dunner en minder stijf
Gistere morgen om 6 uur was het hier in Oud-turnhout - 14 graden . Met fietsje naar Arendonk , zoals elke dag. Na ongeveer 3km kouwe handjes worden deze lekker warm met handschoenen van de " decathlon " type : 'Rockrider -5 windtex ' Maar eigenlijk denk ik dat dit van persoon tot persoon verschilt ! De 1 = al gevoeliger dan de andere , hé . Maar vaseline in je handschoenen gebruiken ??? Wa een gevoel geeft da ???
die vaseline voel je niet dat zit onder die dokters handschoen
Je handen zweten(denk dat ze hier door warm blijven) wel maar beter dat dan koude handen