Hier staat ook de originele houder erop en die voldoet prima. Ne kameraad had een Touratech en die was na een tijdje kapot. (weet niet meer wat er scheelde). En zoals Kawa zegt: een touwtje errond en ge kunt 'm niet verliezen.kawa wrote:Als je je touwtje als extra beveiliging aan je stuur maakt lijkt het mij onmogelijk om je GPS te verliezen, ook al staat die op de originele houder.jervanheg wrote:Na één LegendCX, die ergens in de bossen rond Kruishoutem ligt, ben ik hier niet helemaal mee akkoord.CyclingDream wrote: Uit mijn ervaring, ik rij al bijna 5 jaar met Gps op de fiets, blijkt dat de orginele stuurhouder van Garmin nog altijd de beste is!
Maar zolang je hem zelf nooit verloor ben je daarvan niet te overtuigen natuurlijk.
touratech mount voor GPSMAP 60CSX
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
gps-tracks.be
- Mountainbiker
Post by gps-tracks.be »
Zo doe ik het ook. IN de houder en MET het originele touwtje errond.
Natuurlijk eerst door het touwtje steken en dan pas in de houder
Mijn batterijtjes zijn deze van "den aldi", ze doen het prima, gelukkig ook in de vrieskou.
Natuurlijk eerst door het touwtje steken en dan pas in de houder
Mijn batterijtjes zijn deze van "den aldi", ze doen het prima, gelukkig ook in de vrieskou.
- ikkel
- Mountainbiker
heb een stukje tape in de houder geplakt (had ik gelezen op dit eigenste forum maar vraag me niet meer waar)
en men gps staat muurvast op men stuur en krijgt dus veel minder schokken omdat hij niet rammelt.
als ik alleen log dan steek ik hem gewoon in men camelback. tot nu toe geen probs.
en je kan hem zeker niet kwijt raken
en men gps staat muurvast op men stuur en krijgt dus veel minder schokken omdat hij niet rammelt.
als ik alleen log dan steek ik hem gewoon in men camelback. tot nu toe geen probs.
en je kan hem zeker niet kwijt raken
Er gaat echt niets boven die Touratech-steun, tenzij je een weight weenie bent. Maar dan heb je ook geen GPS60 op je stuur volgens mij...
Als je hem bestelt, passeer je trouwens via mij, aangezien ik de Touratech-verantwoordelijke voor België ben.
Dus als je spare parts of zoiets nodig hebt, contacteer mij gerust.
Als je hem bestelt, passeer je trouwens via mij, aangezien ik de Touratech-verantwoordelijke voor België ben.
El Baelos wrote:Er gaat echt niets boven die Touratech-steun, ....aangezien ik de Touratech-verantwoordelijke voor België ben.
Maar leg eens uit waarom die steun van Garmin niet voldoet.
Het nadeel van de Touratech vind ik de prijs die meer dan dubbel zo hoog ligt; dat hij zo groot is en dat de gps veel te hoog komt te staan.
Het voordeel is dat de trillingen worden opgevangen en je gps minder lijdt.
Kunnen ze niets aan die zijkanten doen?El Baelos wrote:Er gaat echt niets boven die Touratech-steun, tenzij je een weight weenie bent. Maar dan heb je ook geen GPS60 op je stuur volgens mij...
Ben een TT gebruiker van het eerste uur.
Is idd oerdegelijk en gebruiksvriendelijk.
Maar de zijklemmen vreten het rubber van de 60 gewoon op.
Dit komt omdat de siliconestukjes niet lang genoeg zijn en de 60 iets speling heeft in de houder zodat hij (vooral bij racefiets) een beetje rammelt tegen de zijkanten. Dat rammelen is op te lossen met stukjes binnenband (wat de gebruiksvriendelijkheid dan weer ten nadele komt) tussen het alu en de gps te steken. Maar dan klemt hij weer zo hard dat hij het rubber nog meer aantast.
Is geen 'alleenstaand' geval. Heb het met 2 60's voor en een bikemaat van mij heef thet identieke voor met zijn TT en 60.
Voor de rest niets dan lof.
Zoals gezegd gebruik ik zowel de TT als de originele Garminsteun.SusXT wrote:El Baelos wrote:Er gaat echt niets boven die Touratech-steun, ....aangezien ik de Touratech-verantwoordelijke voor België ben.Tuurlijk vind iemand als Peugot-dealer elk ander merk maar niks.
Het nadeel van de Touratech vind ik de prijs die meer dan dubbel zo hoog ligt; dat hij zo groot is en dat de gps veel te hoog komt te staan.
Het voordeel is dat de trillingen worden opgevangen en je gps minder lijdt.
Prijs laat ik buiten beschouwing. Is immers bijna het driedubbele.
Het komt bijna nooit voor (zelf heb ik er nog nooit van gehoord) dat een TT steun afbreekt. Van de Garmin steun zijn er wel legio gevallen bekend.
Dit komt omdat bij buitengebruik (waar zou je hem anders gebruiken) de UV stralen op termijn het plastic aantasten en verzwakken zodat hij kan afbreken. Ja, het touwtje is een extra veiligheid. Maar als ik op een meerdaagse in nowhere ben wil ik dat mijn gps op mijn stuurpen blijft tot het eind.
Bovendien gaat het niet enkel om het materiaal. Bij de TT is de gps op vier punten omvat (wat ook een nadeel heeft, zie elders). Het zwak punt van de Garmin vind ik dat hij onderaan in een klemnokje hangt van nog geen mm groot.
Het hoger staan vind ik juist een voordeel. Op de stuurpen zit hij juist en dicht bij mijn gezichtsveld zonde riets anders in de weg te staan.
Voor de trillingen moe tje het niet doen. De dempers zijn om microtrillingen op te vangen van de motor van een motorfiets. Niet om wegtrillingen te dempen. Dat doet hij dan ook niet merkbaar (op een racefiets, op een mtb vangen de banden en ev. voorvering de trillingen/schokken voldoende op voor beide systemen).
Het toestel in een camelback steken of achte rin een trui vind ik (persoonlijk) ook geen goede oplossing bij het loggen. De 60 heeft de onhebbelijke gewoonte zich soms 'spontaan' uit te schakelen of te blijven 'hangen'. Het gebeurt niet dikwijls maar ik hou toch liever in het 'oog' dat alles gelogd wordt. Voor je kan je hem onmiddellijk terug activeren. Op je rug ben je je van geen kwaad bewust (tot het te laat is).
Ik verdien er niets meer aan als er meer TT-houders worden verkocht (ik werk voor de importeur en niet met een marge), ik vind die TT-houder gewoon de beste die ik al heb gezien.SusXT wrote:El Baelos wrote:Er gaat echt niets boven die Touratech-steun, ....aangezien ik de Touratech-verantwoordelijke voor België ben.Tuurlijk vind iemand als Peugot-dealer elk ander merk maar niks.
Hij is inderdaad nogal prijzig, zoals alle Touratech producten trouwens.
Daartegenover staat dat alles ter plekke in Niedereschach wordt gemaakt en dat elk probleem onmiddellijk door Touratech wordt verholpen.
Ik ben onlangs op bezoek geweest in de TT-fabriek en was echt onder de indruk van de passie die achter dat bedrijf zit.
Ik heb trouwens ook wel een opmerking over de stuurpenhouder.
De vijzen daarvan zijn eigenlijk maar net gepast voor de stuurpen van mijn Scott, waardoor ik de vijs maar aan één kant kan vastzetten.
Heeft er nog iemand dit probleem?
Ik zal de opmerkingen over de houder eens doorgeven, je weet nooit dat ze luisteren...