03/01/09 Diest

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kenny504
Mountainbiker

Post by kenny504 »

hey heb zelf 3maal tegen de grond gelegen maar dat is nu eenmaal het risico als je met dit weer gaat rijden als je met dit weer met de auto rijd ben je toch ook voorzichtiger he allé dat hoop ik toch:-).
Gelukkig heb ik er enkel maar een paar blauwe plekken aan over gehouden vond het een leuke tt maar had hem toch wel is onder andere omstandigheden willen rijden miss volgend jaar he!
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

dehert73 wrote:ik heb bij de laatste splitsing beslist om de 30 km te volgen. onderweg een paar slippers gemaakt (nie gevallen) en ik vond het welletjes. heb de beelden van fons mtb gezien op het grasbos en moet eerlijk bekennen dat ik blij ben dat ik daar niet vanaf moest. ervaring en techniek heb je daar niet nodig , gewoon een (flinke) dosis geluk. en die mannen die zitten te kakken over het feit dat er te veel van het bloso parcours in zat , probeer in diest en omstreke maar eens een route uit te tekenen zonder die bloso route.
geen geluk, verstand heb je nodig om recht te blijven. Op de hele 41km nergens in problemen gekomen, ook niet op de grasbos, gewoon direct in de kant en het gootje gaan rijden. Je moest toch al lang gezien hebben dat juist het asfalt spekglad was. Maar waarom ze dan toch beter de grasbos eruit gelaten hadden, omdat sommigen hun grijze massa niet laten werken en ten allen prijze willen laten zien dat ze de snelste zijn.
Pie Mel
Mountainbiker

Post by Pie Mel »

Ghost-biker wrote:omdat sommigen hun grijze massa niet laten werken en ten allen prijze willen laten zien dat ze de snelste zijn.
Winnaar prijs bullshit van het jaar (en 't is nog maar januari).
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

waarom bullshit?

Dat greppelttje is bijna tot beneden zo breed als een klein tuinpad en was bevroren zanderige ondergrond waar de banden redelijke grip hadden.

Het Grasbos kwam ook pas op het laatrste hé. Tegen dan zouden idd alle grijze cellen - zeker in combinatie met het gevaarbordje - toch al moeten beginnen het beste alternatief te zoeken hé.
woepie 88
Mountainbiker

Post by woepie 88 »

men vertrok al op een ijspiste en dan kan wel toch al inschatten dat het op te passen is voor het gevaar van ijsplekken als je ziet hoe sommige daar doorvliegen aan een hoge snelheid kan je wel slippers maken het bestuur daar voor verantwoording aan geven kan toch niet als je zelf je tempo niet aanpast als er veel modder is te veel losse zand of de heuvels zijn niet op te fietsen kan de inrichter dat toch allemaal niet gaan herstellen of herschikken denk ik genoeg gezeverd over dit onderwerp en laat de inrichters gerust ze hebben genoeg inspanning gedaan om een mooie omloop uit te stippelen(ben niet van de club hoor [-X )
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Pie Mel wrote:
Ghost-biker wrote:omdat sommigen hun grijze massa niet laten werken en ten allen prijze willen laten zien dat ze de snelste zijn.
Winnaar prijs bullshit van het jaar (en 't is nog maar januari).
Amai, gij hebt uwen nick ook goe gekozen :-? of voelt ge u aangesproken :roll:
Pietje Diesel
Mountainbiker

Post by Pietje Diesel »

Ik vond deze toch zeer mooi en heb ervan genoten :-D. Dit is mijn eerste seizoen dat ik met de MTB rij doe dus ik ben misschien nog niet veel gewoon. Bevoorrading was voldoende met warme soep die zeer welkom was gezien de temperaturen. Bepijling was perfect. Toch heb ik de laatste splitsing 30-40 gemist. Was van plan om de 30 te rijden daar ik een trage rijder ben en tijdig thuis moest zijn (daarom ook vroeg vertrokken). Aan de Grasbos (aan de bovenstaande reactie veronderstel ik dat het daar was), waar ik eigenlijk niet moest zijn, ben ik onderuit gegaan (een tweede keer, een ezel... ](*,) ). Net na de waarschuwing in de bocht voor de afdaling .Het was daar zeer gevaarlijk en zeker voor een amateur. Afdaling dan maar te voet gedaan ,samen met een andere biker die gestopt was om te vragen hoe het was (waarvoor mijn dank). Toertocht met enig ongemak toch verder afgewerkt. Na aanhoudende pijn dinsdag dan maar naar de dokter gegaan. Verdict: 2 gebroken ribben :cry: :cry: . Ik vermoed dat ik tegen dat ik weer op de fiets zit er geen ijsplekken meer zullen zijn.
Volgende jaar zien ze me wel terug in Diest hopelijk met iets warmer weer.
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

Ik heb ook de 43km-tocht gedaan,het waren er zelfs 58km eer ik terug thuis was.Dit heb ik gereden zonder enig probleem te hebben m/d gladheid v/h parcours.Straffer nog ik heb zelfs de spekgladde afdaling v/h Grasbos kunnen filmen o/d mountainbike en dit zonder te vallen :-({|= ,maarja,die jonge gasten van tegenwoordig,ze moeten ook persé de eerste binnen zijn hé,dan rij je niet met verstand,maar m/d blik op oneindig en het gas open.Het zijn die gasten die dan komen klagen dat het parcours te glad is en dat dit de verantwoordelijkheid v/d organisatie is.Wel,weet je de organisatoren zijn ook maar mensen,en doen al het mogelijke om het ons naar onze zin te maken,en als er dan "onvoorziene gladheid"optreed,ja zeg T'IS WINTER HOOR!!!!! [-X
Als je hier niet mee om kan gaan,dan hang je de fiets bij gladheid maar a/d haak en blijf je maar lekker voor de stoof liggen. =;
Post Reply