04/01/2009 Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

tocht was dik in orde.
was hier voor de 45km en ze was af.
als god het belieft komen we volgend jaar terug

=D> =D> =D> =D> =D>
chris vda
Mountainbiker
Location: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

h'tals

Post by chris vda »

tnx ad organisatie voor deze tocht.

Hebben de 65 km gedaan en danig van genoten. Als h'talsenaars kennen we het parkoers en leuk om te zien dat de organisatie getracht had om buiten het geijkte parkoers te gaan.

Wel een klote val gemaakt toen we een stuk afsneden omdat dat stuk er (dachten we) te gevaarlijk zou bijliggen. (vlak voor kerkhof @ kasterlee)
Ik ga deze week nog dikwijls ad tocht denken :-)

Misschien toch één minpunt, spijtig van die baanterroristen die denken dat ze andere mtb'ers van de baan mogen rijden. En maar stoempen op de rechte stukken, schreeuwen naar iedereen die in de weg rijdt en volledig de remmen in als ze een bocht zien (en dan afhaken van zodra het iets bergop gaat) , ik vraag me af waarom die types niet langs het kanaal blijven rijden.
Die authentieke mbt atmosfeer van weleer is spijtig genoeg meer en meer uit ah gaan. Soit, heb een schitterende voormiddag gehad met dank ad organisatie.
Sunn Xtreme
Expert

Re: h'tals

Post by Sunn Xtreme »

chris vda wrote:tnx ad organisatie voor deze tocht.

Hebben de 65 km gedaan en danig van genoten. Als h'talsenaars kennen we het parkoers en leuk om te zien dat de organisatie getracht had om buiten het geijkte parkoers te gaan.

Wel een klote val gemaakt toen we een stuk afsneden omdat dat stuk er (dachten we) te gevaarlijk zou bijliggen. (vlak voor kerkhof @ kasterlee)

Misschien toch één minpunt, spijtig van die baanterroristen die denken dat ze andere mtb'ers van de baan mogen rijden. En maar stoempen op de rechte stukken, schreeuwen naar iedereen die in de weg rijdt en volledig de remmen in als ze een bocht zien (en dan afhaken van zodra het iets bergop gaat) , ik vraag me af waarom die types niet langs het kanaal blijven rijden.
Die authentieke mbt atmosfeer van weleer is spijtig genoeg meer en meer uit ah gaan. Soit, heb een schitterende voormiddag gehad met dank ad organisatie.
ken dat..; zijn bepaalde wielertoeristen die eens de mtb bovenhalen omdat het droog is, en willens eens laten zien wat ze kunnen ... tssss

de gemiddelde wegrenner / veldrijder respecteert de tragere rijder, om voorbij te steken zal hij wel roepen hoe hij wil passeren, maar gaat niet de onozele uithangen.
geloof het of niet... zij hebben ook hinder van die bepaalde wielrtoeristen (of wielerterroristen past mss beter), maar mogen helaas delen in de slechte reputatie van die wannabe 'racekonijnen'
Rennerke
Mountainbiker

@Fons

Post by Rennerke »

Hi Fons, ik was degene die tegen dat paaltje gereden heeft. #-o Ik was aan het praten met een collega (keek niet voor me) en toen ik mijn hoofd terug draaide, patat, er vollen bak op. Noch aan het paaltje, noch aan de fiets schade. Enkel een licht pijnlijk bovenbeen. Voor de rest van de rit, niet van de fiets gedonderd... Bedankt voor je concern.

P.S.: Ik vond het een schitterende toertocht!
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

dit was een mooie tocht qua omloop/omgeving. zelf heb ik niet zo veel last gehad van de bevroren ondergrond.
het was wel wat te druk naar mijn mening en de collegialiteit was niet altijd aanwezig. regelmatig werd ik - die na twee weken inactiviteit de benen eens wou losrijden - bruut de pas afgereden door wat ik inderdaad ook als wielertoeristen bestempel die eens offroad wilden vlammen.
om deze reden kijk ik uit naar de lente en de start van de Ardennen ritten waar de biker pur sang zich weer zal kunnen uitleven.
Bikerkf
Mountainbiker

Post by Bikerkf »

hey rennerke, goedemorgen.
volgens mij is dat door die 2 pillekes van den dave dat jij op dat paaltje geknald bent.
Rennerke
Mountainbiker

Post by Rennerke »

Ja, dat kan kloppen :wink:

'k Moet wel zeggen dat ze toch geholpen helpen... Nie moeilijk, volgens de website zit er cafeïne erin. 'k Was nie meer moe... Enkel het zicht wordt blijkbaar aangetast :drunk:
Mister T.
Mountainbiker

Re: h'tals

Post by Mister T. »

sunn xtreme wrote:
chris vda wrote:tnx ad organisatie voor deze tocht.

ken dat..; zijn bepaalde wielertoeristen die eens de mtb bovenhalen omdat het droog is, en willens eens laten zien wat ze kunnen ... tssss

de gemiddelde wegrenner / veldrijder respecteert de tragere rijder, om voorbij te steken zal hij wel roepen hoe hij wil passeren, maar gaat niet de onozele uithangen.
geloof het of niet... zij hebben ook hinder van die bepaalde wielrtoeristen (of wielerterroristen past mss beter), maar mogen helaas delen in de slechte reputatie van die wannabe 'racekonijnen'
Ook opgemerkt.

Vanuit het verre West-Vlaanderen naar Herentals afgezakt om deze TT als duurtraining te rijden, en dus traag. 60 km in 3u en 20 min. gedaan, maar wel met een lekker lage hartslag 8)

Man, wat een k*kkers zaten er daar tussen. Niet EEN (1!) keer heeft iemand die me voorbijstak zijn mond open gedaan. De enige 'waarschuwing' die ik gekregen heb was een niets beduidende 'yo'. En een tweetal keer vogeltjes (bikers die denken dat als ze fluiten de voorligger onmiddellijk begrijpt dat de fluiter links of rechts zal passeren... #-o )

Maar de meeste vlamden gewoon voorbij zonder iets, en bij voorkeur hinderen én - daar waren ze goed in - de pas afsnijden. Enkele keren werd ik letterlijk het pad afgereden. Heb mij serieus moeten inhouden om niet te antwoorden (met de pedalen natuurlijk 8) ). Mijne maat werd zelfs door sommige uitgejouwd omdat hij niet aan de kant wou.

Zij die zich hierin herkennen, 't is nochtans simpel: "ik passeer links" of "ik passeer rechts" roepen als je wenst (en kan) voorbijsteken.

Hopelijk is deze non-verbale onhebbelijkheid niet eigen aan elke antwerpe... euh... :wink:

Voor de rest pracht van een streek. En niet zo heel zwaar gezien de ondergrond (mijne Polar was er dankbaar om).

Wel gevaarlijk gladde aarde in die streek =D> :wink:

Proficiat aan de organisatie, en tot volgende jaar!
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Dit is dus heel opvallend in de Kempen in de winterperiode.
Heb opt laatst nog 2 cannondales voorbijgereden. Blauw/wit geloof ik, waart gij misschien bij ? En eentje mee rode accent op zen bandjes ook dacht ik.

Hoffelijkheid is niet meer aan de orde blijkbaar.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Hemd wrote:Dit is dus heel opvallend in de Kempen in de winterperiode.
Heb opt laatst nog 2 cannondales voorbijgereden. Blauw/wit geloof ik, waart gij misschien bij ? En eentje mee rode accent op zen bandjes ook dacht ik.

Hoffelijkheid is niet meer aan de orde blijkbaar.
Nope. 'k reed die dag in Afterburner Fade (geel met oranje) en Schwalbes :wink:
Post Reply