Tacx Satori, Flow of gewoon bikkelen deze winter?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
R1Phrankey
Mountainbiker

Post by R1Phrankey »

Afgelopen zaterdag de Tacx Flow gekocht bij Hopmans in Bergen op Zoom aan een nette prijs van 225 euro.

Op de Tacx site een schema gedownload en vandaag het eerste 'toerke' gedaan.
80min totaal, en ik kan zeggen dat het kwa saaiheid reuze meeviel. Voor wat betreft het zweten echter..... pfff. Het shirt kon ik uitwringen.
Maar wel lekker .. =D>
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

R1Phrankey wrote:Afgelopen zaterdag de Tacx Flow gekocht bij Hopmans in Bergen op Zoom aan een nette prijs van 225 euro.

80min totaal, en ik kan zeggen dat het kwa saaiheid reuze meeviel. Voor wat betreft het zweten echter..... pfff. Het shirt kon ik uitwringen.
Maar wel lekker .. =D>
deur openzetten... probleem met dat zweten is niet alleen dat ge zo zweet, maar ook dat de hartslag nogal oploopt. allé, ik heb toch die indruk.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

R1Phrankey wrote:Afgelopen zaterdag de Tacx Flow gekocht bij Hopmans in Bergen op Zoom aan een nette prijs van 225 euro.

Maar wel lekker .. =D>
deur openzetten... probleem met dat zweten is niet alleen dat ge zo zweet, maar ook dat de hartslag nogal oploopt. allé, ik heb toch die indruk.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Iegienie wrote:

Maar wel lekker .. =D>
klopt! hartslag gaat omhoog doordat je je warmte niet goed kwijt kan, dat is dan ook een nadeel van de hometrainer helaas.
onasty
Mountainbiker

Post by onasty »

wat dat zweten betreft, ge doet het inderdaad lijk een paard.
hartslag omhoog...wss ook wel, nog niet echt op gelet.

Wat is eigenlijk het belangrijkste bij die tacx schema's:
dat je je cadans aanhoud of dat je je schakeling respecteert?
dat je het alletwee doet waarschijnlijk, maar daar zijn de spierkes nog niet volledig mee akkoord.

grtjs
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

3 parameters die erg belangrijk zijn bij het trainen voor de gewone man:

hartslag
trapcadans
tijdsduur

voor de prof komt daar wattage nog bij.

Schakelen hoef je op rollen niet te doen, want dan hef je eigenlijk de weerstand weer op, dus best je fiets min of meer singlespeed gebruiken en met de weerstand spelen.
Daaf
Mountainbiker

Post by Daaf »

kheb mij onlangs de Sirius aangeschaft (de basisversie).
Ik ben er ferm content van!
een drie kwartierkes tacxen heeft bij mij hetzelfde effect als 2u buiten rijden. ik weet niet waarom maar na een half uur zweet ik mij te pletter en voelen alle beenspieren stevig aan.

idd gewoon rijden zou maar saai zijn, daarom heb ik mijn oude tv en dvdspeler in dezelfde kamer gezet zodat ik 'en passant' een dvdke kan bekijken :bounce:

filmke zien en caloriekes verbranden zo moet dat =D> (in de zetel kan dat ook maar dan komt er int algemeen nog wat zoetigheden bij :oops: )
dream
Mountainbiker

Post by dream »

hey
ben ook van plan om de tacx flow te nemen, maar waar is hij eigenlijk het voordeligste verkrijgbaar ?
En is de tacx flow geluids arm?
alvast bedankt
R1Phrankey
Mountainbiker

Post by R1Phrankey »

dream wrote:hey
ben ook van plan om de tacx flow te nemen, maar waar is hij eigenlijk het voordeligste verkrijgbaar ?
En is de tacx flow geluids arm?
alvast bedankt
Ik heb de Tacx Flow bij Hopmans in Bergen op Zoom gekocht, die was daar in nov/dec in de aanbieding voor 225 euro. Je zou eens kunnen bellen of het nu nog voor die prijs kan.

Het geluid valt reuze mee, maar hangt sterk af van de soort achterband. Ik gebruik een oude mtb en die banden zijn meestal minder geschikt. De Tacx plaats ik wel op een mat, dat scheelt ook in het geluid.
vasquez
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Marathon Carbon + Cube Reaction Custom + Wilier Cento Cunego Edition

Post by vasquez »

Zijn er meer mensen die kunnen aangeven hoeveel geluid de Tacx Flow maakt?

ik woon in een appartement en zou qua tijd vaak 's avonds laat of 's morgens vroeg (tussen 21.00 en 0.00 of 06.00 en 08.00) willen trainen zonder mijn beneden- of bovenburen uit hun slaap te houden.

Is dit te doen of maken deze apparaten hier toch iets teveel lawaai voor?

graag ervaringen van mensen?
Post Reply